Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ja miten jotkut kehtaavat kysyä toisten tavaroista "paljon maksoi"?

Vierailija
05.04.2021 |

Miksi jotkut kysyvät toisten tavaroista "paljon maksoi"? Itse en ikinä kehtaisi kysyä toisten tavaroiden hintaa. Nykyisin ihan googlaamalla saa hinnat selville, jos on niin utelias.

Sitten on näitä, jotka hinnan kuultuaan sanoo "ei mulla olis varaa tuollaiseen", jolloin tulee todella kiusallinen olo. Mitä siihen voi vastata?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluhankinnoista kyselen välillä, ihan kiinnostuksesta. En arvota hankintoja sen suhteen että onko halpaa vai kallista vai jotain siltä väliltä. Ihan siis huvikseni, koska olen sisustamisesta kiinnostunut, minusta normaalia ja niin on monen muunkin mielestä. On kyllä kaveripiirissä muutama sellainenkin, joille raha on niin pyhä asia ettei siitä voi puhua ollenkaan. Pääsääntöisesti minun ikäluokassani kuitenkin halutaan ihan aktiivisesti rikkoa rahasta puhumisen tabu ja halutaan mm. palkat julkisiksi. Yleensä kai hyssytellä haluavat ne, jotka jotenkin pelkäävät, että heidän rahapussilleen on joku heti tulossa kärkkymään, jos saa tietää että se on suuri. Tai sitten ne jotka eivät ole kovin rehellisesti ansainneet varallisuuttaan.

Vierailija
42/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyselen aina muilta paljonko maksoi, tai jos tiedän olevan kallis niin sanon sen suoraan. Nautin kun työtovereita vituttaa tämä XD

Vituttaa kun tietävät että olen oikeassa, se ON kallis mutta tulipa ostettua ja vaivalla tienatut rahat meni :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Kysyn aina jos hankittu tavara kiinnostaa itseänikin, voinhan silloin miettiä olisiko minullakin siihen varaa! 😳 Kateellinen? No en, vain kiinnostunut myös itse! Ei hitto!

Vierailija
44/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kysyn aina jos hankittu tavara kiinnostaa itseänikin, voinhan silloin miettiä olisiko minullakin siihen varaa! 😳 Kateellinen? No en, vain kiinnostunut myös itse! Ei hitto!

Mäkään en tajunnut! Miksi ihmeessä rahasta ei saisi puhua? Tai hinnoista? Tienaamme ystävien kesken aika samoja tuloja, kaikilla on varmasti varaa, ja tietysti hintatiedot jaetaan!

Vierailija
45/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri on tuollainen. Aina kateellisena huomaa kaiken uuden kengistä lähtien ja kyselee hintoja.

Joo niin meilläkin. Tivaa hintoja ja kauhistelee ollaanpa ostettu kallista. No, käymme miehen kanssa hyväpalkkaisessa työssä kumpikin, toisin kuin työtön naapuri.

Vierailija
46/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri on tuollainen. Aina kateellisena huomaa kaiken uuden kengistä lähtien ja kyselee hintoja.

Joo niin meilläkin. Tivaa hintoja ja kauhistelee ollaanpa ostettu kallista. No, käymme miehen kanssa hyväpalkkaisessa työssä kumpikin, toisin kuin työtön naapuri.

Vierailija
47/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos kysytään hintaa, mutta ne ihmiset jotka jatkavat tähän jotain "ai hirveetä miten sä kehtasit käyttää niin paljon", vois painua suohon. Eihän noin tyhmään kysymykseen voi edes vastata mitään järkevää. Eli kyselyn tarkoitus oli vain päästä arvostelemaan.

Vierailija
48/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että kade ihminen olisi pikemminkin hiljaa huomatessaan toisella jotain kivaa sen sijaan, että alkaisi kysellä sen hintaa. Omituisia ihmisiä ovat nämä, jotka näkevät kateutta joka paikassa.

Vierailija
49/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin omituista kysyä tuollaista. Itse en välttämättä edes muista, mitä joku ostamani asia on maksanut. Jonkun auton tai puhelimen hinnan muistan, mutta laukun, kenkien, lampun, maton, taulun tai takin hintaa en kyllä yleensä muista. Nytkin olen tilannut kahdesta verkkokaupasta vaatteita eivätkä ne ole edes tulleet minulle ja olen nyt jo unohtanut, mitä ne maksoivat. Enkä ole edes kovin rikas. 

Vierailija
50/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla eräs sukulainen kysyy ostamieni tavaroiden hintoja. Kun kerron , ilkeällä äänellä toteaa että ei hän rahojaan tuollaiseen tuhlais. Nykyään sanon hinnat huomattavasti todellista halvemnaksi , mutta reaktio on sama. Tulee aina paha mieli. Lyttää koko ostokseni jotenkin kommentillaan.

Tuollaiselle ihmiselle lisäisin hintaan vielä yhden nollan lisää, että saisi aihetta kauhistella oikein olan takaa. Vastauksena ”en mä rahojani tuollaiseen tuhlaisi” vastaisin kyllästyneellä äänellä että no mä tuhlaan, tai että mulla on siihen varaa.

Vierailija
51/51 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, mitä porukkaa jos ei saa kysyä asian hintaa. Joskus kysyn minkä verran asiat maksoivat esim. hotelliyö etc. Jännä että jotkut ottaa sen kateutena tai uteluna kun itseäni myös vaan kiinnostaa asioiden hinta ja ei ole minulta pois jos joku on jostain tuotteesta jotain maksanut ja voin itse joskus maksaa saman. Ihme meno.

Samalla tavalla saatan kilpailuttaa tekijöitä, jotta tiedän ettei minua huijata tai jos jossain on edullisempi tai kalliimpi tai ihmine joka tekee paremmin jotain ja on siksi hintansa väärti. Eiköhän nää hintojen pihtaajat itse taida olla näitä kateellisimpia kuin luulevat että muut kadehtiakseen kysyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi