Onko kallis asuminen osasyy tapailusuhteiden suureen määrään?
Minun mielestä kallis asuminen vaikuttaa suhteiden laatuun. Jos on onnistunut saamaan itselleen hyvän ja kohtuuhintaisen asunnon, niin siitä pidetään kiinni mielummin kuin muutetaan uuteen yhteiseen asuntoon. Tänä päivänä parisuhde ei kuitenkaan kestä paria vuotta pidempään, tulee ero ja joutuu muuttaa johonkin kalliiseen vuokrakämppään.
Kommentit (13)
Omalla kohdalla tuo ainakin pitää paikkansa. En koskaan luopuisi kodistani. Rauhallista ja hyvä sijainti. Lähellä keskustaa, mutta luonto vieressä.
Jos toinen haluaisi muuttaa yhteen kanssani, voisi hän tulla tähän asumaan. Jos suhde ei toimisi, niin saisin heitettyä hänet pihalle ja kotini säilyisi silti minulla.
No itselläni halpa asunto ainakin syynä siihen, että en hirveästi tapaile varsinkaan täällä. Ei ole kunnolla sisustettu eikä tilaa, koska ei ole varaa.
Jos suhteen haluaa nopeammin päättää, niin juuri silloin kannattaa muuttaa yhteen.
Yhteenmuuttaminen on lähtölaskenta erolle. Erossa olo pitää suhteen freesinä. Kun aletaan olla 24/7 yhdessä ja paskotaan toisten edessä, niin ei siinä ole enää mystisyyttä.
Ei ikinä yhteenmuuttoja.
Me ei uskalleta muuttaa yhteen koska ei vakituisia työpaikkoja ja jos tuille putoaa niin Kela pitää huolen ettet saa mitään jos asut jonkun kanssa.
En tiedä missä asut, mutta ainakin pk-seudulla yksiön vuokra maksaa enemmän kuin puolet kaksion vuokrasta, joten taloudellisesti on kannattavampaa asua kaksiossa kahdestaan.
Jos haluaa isomman kämpän yhteiseksi niin sitten tietysti yksiö tulee halvemmaksi, tosin voi olla että puolet kolmiostakin olisi suunnilleen samaa luokkaa kuin yksiö kun yksiössä se neliövuokra on niin paljon suurempi.
Ei liity aiheeseen, mutta tuli mieleen tuosta kommentista "paskotaan toisten edessä", että mä en tykkää, että käydään vessassa ovi auki tai että siellä ollaan yhtäaikaa kun toinen istuu pöntöllä. Ei kiitos. Jostain syystä kumppaneille tämä on ollut ihmetyksen aihe ja vaikea toteuttaa.
Jotain rajaa siihen suhteen arkipäiväystymiseen.
Mun entinen miesystävä alkoi epäilemään, että haluan muuttaa yhteen hänen kanssaan vain, koska hänellä on omakotitalo. Eli kyllä rahalla ja omaisuudella on varmaan merkitystä sille, ettei osata luoda normaaleja ihmissuhteita. Mutta sama juttu ollut myös ennen vanhaan, kun on mitattu, kuinka paljon on myötäjäisiä luvassa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä asut, mutta ainakin pk-seudulla yksiön vuokra maksaa enemmän kuin puolet kaksion vuokrasta, joten taloudellisesti on kannattavampaa asua kaksiossa kahdestaan.
Jos haluaa isomman kämpän yhteiseksi niin sitten tietysti yksiö tulee halvemmaksi, tosin voi olla että puolet kolmiostakin olisi suunnilleen samaa luokkaa kuin yksiö kun yksiössä se neliövuokra on niin paljon suurempi.
Jos asuu PK-seudulla kaupungin edullisessa vuokrayksiössä hyvällä paikalla tai halvalla ostetussa omistusasunnossa, niin silloin ei kannata muuttaa, koska vastaavan asunnon löytäminen eron jälkeen on lähes mahdotonta. Joutuisi muuttamaan johonkin kiskurihintaiseen yksityiseltä vuokrattuun kämppään.
Mulle kävisi vakituinen suhde niin että kumpikin asusi omillaan, aikaa toki voitaisiin viettää vuoroin molempien luona.
Oma koti, vain minun koti, antaa turvallisuuden tunnetta. Yhden eron läpikäyneenä arvostan tätä todella korkealle.
Onhan se nyt hyvä ensin tutustua ennen yhteenmuuttoa. Vakituisessa parisuhteessa voi myös olla muuttamatta yhteen ja/tai menemättä naimisiin. Se olisi oma ihanne. Yksin on mukavinta asua.
Minä ja mies ei haluttu kumpikaan hätiköidä yhteenmuuton suhteen vaan haluttiin tutustua ensin kunnolla. Seitsemän vuotta ollaan nyt oltu yhdessä joista ollaan kaksi asuttu yhdessä.
Ei, Nykään on paljon enemmän valinnanvaraa netin ansiosta kuin esim. 30-vuotta sitten. Ei ole siis mikään kiire sitoutua vaan voi liihotella ja testailla monia ehdokkaita, tai elää vapaana parisuhteen kahleista. Kun ilmapiiri on alkanut vielä tukea tätä käytöstä, niin monella ei ole edes halua sitotua yhteen ihmiseen.
No ehkä sinulla. Muuten kyllä tuntuu aika oudolta syyltä. Eiköhän se ole enemmin, ettei parisuhde ole enää samalla tavalla normi.