Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkusteluteeskentely

Vierailija
05.04.2021 |

Kuinka moni suomalainen on kiertänyt läpi oman paikkakuntansa turistikohteet? Yllättävän harva.

Saman huomaa, kun muuttaa ulkomaille. Elämä rupeaa pyörimään aivan muun kuin matkailunähtävyyksien ympärillä.

Pahoinpa pelkäänkin, että varsin harva turisti matkailunähtävyyksistä oikeasti nauttii. Niitä kierretään tavan, näyttämisenhalun ja jonkinlaisen pyhiinvaellusfiiliksen lumoissa.

Oikeasti ihmisiä kiinnostavat asiat ovat viina, ruoka, seksi, biletys (nuoremmilla) ja asioiden aktiivinen tekeminen. Nähtävyyksi kierrellään enimmäkseen siksi, että se on halpaa aktiiviseen tekemiseen verrattuna. Sukeltaminen olisi jännittävää ja uutta, mutta paljon kalliimpaa kuin museossa käyminen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nähtävyydet minulle mikään matkailun kohokohta ole, siis jos puhutaan jostain ihmisen rakentamasta. Sen sijaan luonnonpuistot on ihan eri asia.

Saatan silti käydä kaupunkimatkalla katsomassa jotain kirkkoa tai rauniota ihan että olisi jotain tekemistä. Muutenhan se oleminen on vaan päämäärätöntä kuljeskelua. No tulee siellä toki käytyä myös kahviloissa, ravintoloissa jne.

Vierailija
2/2 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan nuo kierrettyä jo ala-asteaikana. Täällä ainoat matkakohteet ovat kotiseutumuseo, kirkko ja rapaumaonkalo. Enpä minä muuallakaan matkaillessani tällaisissa paikoissa käy. En ihan ymmärrä, miksi et laske aktiivista tekemistä matkustamiseksi. Me olemme käyneet mm huvipuistoissa, kylpylöissä, seikkailupuistoissa, eläinpuistoissa ja veneretkillä matkaillessamme. Kyllä minä lasken nuo myös ihan perinteisiksi matkailukohteiksi ja -tekemisiksi. Ei kaikki matkakohteet ole patsaita ja museoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi