Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä sait ajokortin?

Vierailija
05.04.2021 |

Minkä ikäinen olit kun sait henkilöauton ajokortin? Mielenkiintoista olisi myös tietää, kuinka monella ei ole ajokorttia.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v AB, 33v ABE (pikku-e tuli tuolloin ja B-kortin haltija sai sen pelkällä hakumuksella. Tuorein päivytys 60-vuotiaana kun päivitin kortin ABEC1:een.

Vierailija
62/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kt kortti eli A 16v.  sitten 18v tuli abc.  20v ABECE.   22v tuli ABECEDE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18 ja puoli vuotta vanha toukokuussa 1984. AB-kortti ja se sama AB on edelleen. Tosin ei ole enää alkuperäistä pahviläpyskää, toukokuussa 1992 sain uuden muovikortin uudella valokuvalla, kun sukunimi vaihtui naimisiin mennessäni. Ajokorttini on kooltaan suurempi kuin nykyisin myönnettävä luottokorttikokoinen. 

Vierailija
64/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v, mopoa sain ajaa ilman korttia

Vierailija
65/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

17. M29

Vierailija
66/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

47.En enää halua ajaa autolla eikä ole varaakaan!N65

Vierailija
67/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ABC-ajolupa 18-vuotiaana, vanhemmat maksoivat. Mulla oli siihen aikaan oma kilpahevonen ja olivat kyllästyneet kuskaamaan tytärtä ja hepoa pitkin Suomea. Tuumasivat että nyt loppui, lapsi kuskatkoon jatkossa koninsa itse.

Trolli. Ei ole mahdollista, laki ei salli.

Lait muuttuvat, Einstein. Sain itsekin C-kortin 18-vuotiaana aikoinaan.

Olen tuo numero 45 joka kirjoitti ajaneensa ABC-kortin 18-vuotiaana. Ei sitten ekalle kommentoijalle tullut mieleen että lait muuttuvat vuosien varrella. Ajokorttiluokkien kanssa varsinkin on ollut vaikka mitä säätöä. Kävin autokoulun ja sain ajokorttini vuonna 1986, jolloin tuollainen oli mahdollista. Enää ei ole. 

Vierailija
68/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ABC-ajolupa 18-vuotiaana, vanhemmat maksoivat. Mulla oli siihen aikaan oma kilpahevonen ja olivat kyllästyneet kuskaamaan tytärtä ja hepoa pitkin Suomea. Tuumasivat että nyt loppui, lapsi kuskatkoon jatkossa koninsa itse.

Trolli. Ei ole mahdollista, laki ei salli.

Lait muuttuvat, Einstein. Sain itsekin C-kortin 18-vuotiaana aikoinaan.

Olen tuo numero 45 joka kirjoitti ajaneensa ABC-kortin 18-vuotiaana. Ei sitten ekalle kommentoijalle tullut mieleen että lait muuttuvat vuosien varrella. Ajokorttiluokkien kanssa varsinkin on ollut vaikka mitä säätöä. Kävin autokoulun ja sain ajokorttini vuonna 1986, jolloin tuollainen oli mahdollista. Enää ei ole. 

Ennen sai raskaalle moottoripyörälle ajokortin jo 16-vuotiaana (A-kortti) vuoden1972 loppuun saakka. 

Sen jälkeen 16-vuotias sai KT- kortin kevyelle alle 125 cm moottoripyörälle. 

Vierailija
69/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä päivänä kun täytin 18 v.

Sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän