Minkä ikäisenä sait ajokortin?
Minkä ikäinen olit kun sait henkilöauton ajokortin? Mielenkiintoista olisi myös tietää, kuinka monella ei ole ajokorttia.
Kommentit (69)
Autokouluun menin tasan 17,5 vuotiaana mutta ajokortin sain n. 1kk täytettyäni 18.
ABC-ajolupa 18-vuotiaana, vanhemmat maksoivat. Mulla oli siihen aikaan oma kilpahevonen ja olivat kyllästyneet kuskaamaan tytärtä ja hepoa pitkin Suomea. Tuumasivat että nyt loppui, lapsi kuskatkoon jatkossa koninsa itse.
25v. Maksoin itse ja suoritin sen 2kk. Teoria ja inssi läpi ekalla ja kortti ollut pitkään jo.
Vierailija kirjoitti:
ABC-ajolupa 18-vuotiaana, vanhemmat maksoivat. Mulla oli siihen aikaan oma kilpahevonen ja olivat kyllästyneet kuskaamaan tytärtä ja hepoa pitkin Suomea. Tuumasivat että nyt loppui, lapsi kuskatkoon jatkossa koninsa itse.
Trolli. Ei ole mahdollista, laki ei salli.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ajokorttia.
55v.
Oletko koskaan kokenut, että olisit ajokorttia kaivannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lait muuttuvat, Einstein. Sain itsekin C-kortin 18-vuotiaana aikoinaan.
18v, 1989, AB. Silloin se A tuli kylkiäisenä.
Harmittaa, kun en C:tä ajanut, mutta rahoitin ajokortin opintolainalla, niin piti ottaa halvin.
t: nimim. Assburger
18 v
Sain vanhemmiltani yo-lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä laki ei salli kuorma-autokorttia 18-vuotiaalle? Vai tartuitko nyt tuohon ajolupa sanaan?
18-vuotiaana. Äiti maksoi, mutta autokoulu teki yhteistyötä koulun kanssa ja täten teoria- ja ajotunnit oli soviteltu lukujärjestykseen. Siitä sai kurssipisteenkin.
Olen saanut ajokortin kolmasti: 18 v., 37 v. ja 38 v. Inssiajon olen suorittanut kolmasti ja jokaisella kerralla heti ensimmäisellä yrityksellä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ajokorttia.
55v.
Oletko koskaan kokenut, että olisit ajokorttia kaivannut?
Joskus, täällä on hyvä julkinen liikenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C1/C (pienemmät/suuremmat kuorma - autot): C1 - luokan ikäraja on 18 vuotta ja C - luokan 21 vuotta.
30-vuotiaana ajoin kun tarvitsi tehdä työreissuja autolla. Olisin varmaan ajanut jo 18 v. jos olisi ollut varaa. Vanhemmat toki kustansivat kortin veljelleni, koska pitäähän POJALLA olla kortti.
N44
Menin 19-vuotiaana ajokouluun jonka suoritin 2 kuukaudessa.