Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen pukee tarralenkkarit ihan itse?

Vierailija
07.08.2008 |

Autan meidän 3-vuotiasta aika usein, koska hän laittaa kengät useimmiten vääriin jalkoihin ja lenkkarien kantapala on vaikea saada menemään suoraan. Minusta vaan tuntui, että hoidossa eräs hoitaja katsoi vähän pitkään kun autoin lapselle kenkiä jalkaan. Olisiko jo aika lopettaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taisin auttaa kotona vielä kolmevuotiasta.

Vierailija
2/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se varmaan oppinut, jos olisin pakottanut, mutta eipä sillä niin kiirettä mun mielestä ollut. Nyt neljävuotiaana pukee kaikki itse. Vain känkkäränkkäpäivinä pitää äitin auttaa, kun ne kengät menee ihan kiusallaan vääriin jalkoihin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai joskus voi auttaa, mutta kyllä kolmevuotiaan pitäisi jo pääsääntöisesti pukea itse. Meillä on puettu kengät alle kaksivuotiaasta jalkaan ja kun ostettiin uudet kengät, tyttö oli mukana ja kokeili, mitkä sai itse jalkaan.

Vierailija
4/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kengät saa helpommin, toiset on sen verran tiukat "varren" kohdalla, että itsekin tarvitsen aika lailla sormivoimaa.

Vierailija
5/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai joskus voi auttaa, mutta kyllä kolmevuotiaan pitäisi jo pääsääntöisesti pukea itse. Meillä on puettu kengät alle kaksivuotiaasta jalkaan ja kun ostettiin uudet kengät, tyttö oli mukana ja kokeili, mitkä sai itse jalkaan.

Meilläkin esikoinen puki kaksivuotiaasta lähtien ihan itse oikeastaan kaiken. Vaan eipä tämä kuopus tunnu osaavaan. Koko ajan kuitenkin huomaan edistysaskelia. Hän siis yrittää, mutta useimmiten epäonnistuu ja turhautuu. Minä autan. Taitavammaksi hän näyttää kuitenkin koko ajan kehittyvän.

Kaksivuotiaana hän ei millään olisi saanut kenkiä itse jalkaan, tai housuja jalasta. Minkäs sille teet. Nyt menee kengät jo lähes aina oikein jalkaan, vaikka autankin häntä usein aamusin hoiton lähtiessä. Hoidossa pukee tottakai itse, kun kerran osaa. Kotoan autetaan, kun kerran on aikaa. Kyllä hän siitä itsekin oppii, olen aivan varma.

Kyse ei siis ole siitä, että lellisin lapseni "pilalle", vaan siitä, ettei koordinaatio yksinkertaisesti vielä riitä. Onneksi se kehittyy koko ajan.

Vierailija
6/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias on vielä pieni. Minä ainakin puen omaa kohta 4 vuotiasta ihan mielelläni. Toki osaisi jo itse, mutta poika tykkää olla äidin pieni. Samalla tuo pukeminen menee kun puen kohta 2 vuotiaan, joka ei osaa vielä pukea itse (vaatteet kyllä osaa riisua).

Vierailija
7/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluavat pukea itse. Nelivuotiaalle laitan vetoketjun kiinni takista, jos ei itse saa, mutta muuten pukee kaiken itse. 2,5-vuotias haluaa pukea itse ja pukeekin melkein kaiken. Takkien vetoketjut ja napit on vielä liian vaikeita, mutta haalarin vetoketju menee jo ihan sujuvasti. Kannustan lapsia itsenäisyyteen ja jos he itse haluavat yrittää ja onnistuvat siinä, miksi estelisin. On se nyt vaan naurettavaa, jos viisi vuotiaalle puetaan kaikki päälle ja sitten ihmetellään, kun lapsi ei opi.

Vierailija
8/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mallista oppinut muilta lapsilta eikä suostu olemaan mikään vauva. MINÄ ITSE kaikuu ja into on kova.

Vierailija
9/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksesi: Ap kysyi ihan normaalin kysymyksen, eikä kukaan ollutkaan 5-vuotiaita pakolla pukemassa. Ei sulla ollut oikeastaan mitään syytä vastata noin kettumaiseen sävyyn. Paitsi tietenkin oma kettumaisuutesi.

Kannustan lapsia itsenäisyyteen ja jos he itse haluavat yrittää ja onnistuvat siinä, miksi estelisin. On se nyt vaan naurettavaa, jos viisi vuotiaalle puetaan kaikki päälle ja sitten ihmetellään, kun lapsi ei opi.

Vierailija
10/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on saanut lenkkari jalkaan jo monta kuukautta, nykyään jopa oikeisiin jalkoihin. Toinen ei onnistu vieläkään millään vaan autan ihan suosiolla joka kerta.

Vierailija
11/11 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain 2,5 vuoden iästä lähtien on osannut itse pukea. Josksu autan, koska haluaa niin ihan vain laiskuuttaan tai joskus siitä on vain kiva olla vielä vähän pieni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme