Yritän kovasti päättää onko kämppäkaverini idiootti vai jälkeenjäänyt
Ensiksi sanoin, että voisi laittaa muidenkin tiskit samalla koneeseen kuin vain omansa, jos tiskiä on kerääntynyt tiskialtaaseen tiskikoneen ollessa päällä. Tämä ei ole mikään ongelma minulle ja toiselle kämppäkaverille ja olemme aina laittaneet muiden tiskit samalla koneeseen kuin omamme, niin tämä alkoi vänkäämään ettei ole hänen hommansa siivota muiden sotkuja.
Myös kun sanoin, että hänen on maksettava osansa nettimaksusta, kun netti on mun nimissä, niin suostui maksamaan vain yhden kuukauden, vaikka on käyttänyt mun maksamaa nettiä 5 kuukautta. Maksoin kämppäkaverilleni tämän kympin takaisin ja käskin hommaamaan itselleen oman netin.
Nyt olen paha ihminen, kun käskin hänen siivoamaan muiden sotkut (maksimissaan 2 lautasta ja lasia aina silloin tällöin tiskialtaassa) kun taas minä olen siivonnut hänen tiskejään ja roskiaan milloin mistäkin huoneesta ja mun olisi muka erikseen täytynyt pyytää häntä maksamaan osansa netistä ja kun vaihdoin wifin salasanan.
Kämppis on kuitenkin reilusti yli 30, niin kuvittelisi, että tällaisista asioista ei tarvitsisi erikseen sanoa. Tulee olemaan pitkä muutama kuukausi, ennen kuin saan siirron yrityksen sisällä ja pääsen eroon tästä idiootista.
Kertaakaan ei ole kämppis kysynyt tarvitseeko kaupasta jotain, mutta muiden alkoholit kyllä kelpaavat, ilmainen netti kelpaa, muiden ostamat vessapaperit, pyykinpesuaineet ja tiskiaineet kyllä kelpaa. Toisen kämppäkaverin kanssa taas aina kauppaan mennessämme kysymme tarvitseeko kaupasta jotain.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
'Kämppis on kuitenkin reilusti yli 30, niin kuvittelisi, että tällaisista asioista ei tarvitsisi erikseen sanoa'
Tuohan juuri todistaa sen, että kyseessä on joku vähä-älyinen tyyppi. Mitä helvettiä aikuinen tekee kimppakämpässä?
Olen asunut kahden hengen solussa alaa vaihtavana aikuisopiskelijana +35 ikäisenä. Edullinen vuokra ja hyvä sijainti vaikuttivat suuresti vuokrauspäätökseen. Olenko siis vähä-älyinen ;-D
Aloittajan kimppakämppä saattaa olla ulkomailla, suuressa maailmassa on ihan tavallista että aikuisetkin vuokraavat isosta talosta yhtä huonetta. Tätä tapahtuu ihan Euroopassakin, esimerkiksi huippukalliiden asumiskustannusten Lontoossa. Helsingissäkin on kysyntää aikuisten kimppakämpille, kustannussyistä.
Aloittaja kuulostaa pikkusieluiselta nillittäjältä. Jos elämä pyörii parin lautasen tai euron ympärillä niin kaikki ei voi olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kuulostaa pikkusieluiselta nillittäjältä. Jos elämä pyörii parin lautasen tai euron ympärillä niin kaikki ei voi olla kotona.
Näinhän se tuntui pyörivän myös aloittajan kämppiksellä.
Työsuhdeasunto jossa ei ole nettiä?
What difference does it make?
Idiot or retarded.
Vierailija kirjoitti:
Joku alkoholisti asuntola?
Ei, ystävä hyvä, alkoholisti ei voi olla asuntola. Alkoholisti on yleensä henkilö, vaikka esim. tiettyjen lintujen ja jyrsijöiden on huomattu olevan erityisen persoja käyneille marjoille. Tavallisesti diagnoosi on kuitenkin varattu ihmisille, rakennukset ja instituutiot (kuten mainitsemasi asuntola) eivät alkoholistin kriteerejä täytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä siis sen asunnon pomo, kun jatkuvasti vaan käsket ja kurmuutat?
Netti on mun nimissäni ja mä maksan laskut, en todellakaan katso loisimista mun rahoilla. Varsinkaan kun koko talossa ei ollut nettiä ennen kuin mä sen hommasin.
Toisekseen meitä asuu kolme tässä talossa ja tämä uusin ei tee mitään ilman sanomista, vaikka meille muille nämä asiat ovat itsestäänselvyyksiä.
Tämä ei ole päiväkoti, eikä kyseessä ole mikään juuri äidin helmoista lähtenyt kakara, vaan aikuinen ihminen, jonka luulisi ymmärtävän itsestäänselvät asiat ilman pyytämistä.
ApItsestäänselvät? Minulle kimppa-asumisessa itsestäänselvää olisi se että pääasiallisesti siivotaan omat sotkut, ellei muuta sovita. Ilman sopimista siitä valittaminen olisi inhottavaa. Tiesikö kämppiksesi ettei netti tullut kämpän mukana?
Onneksi opiskeluaikojen kimppakämppäilyt on ohi. Kämppiksenäni oli tyranni joka valitti kiireessä aamulla pöydälle jääneestä leipäpussistani, saattoi laittaa illalla aamua varten etsimäni eväsrasian johonkin kaapin perukoille sanomatta mitään, tuli valittamaan kesken tiskaamisen että tuhlasin vettä ja tiskasin väärin... ei ole ikävä. Tämän tavarat olivat kyllä "oikeilla paikoillaan" vaikka ne olivat esillä pöydällä, mutta muut asukkaat eivät saaneet näkyä.
Tämä. Jokainen siivoaa omat sotkut, ostaa omat pyykinpesuaineet yms, ottaa oman nettisopimuksen ,TAI kaikesta sovitaan yhdessä hyvin selkeästi ja mielellään kirjallisesti. Seinälle esim keittiön siivousvuorolista, pesuaineisiin ja vessapapereihin joka kuukausi kolehti, johon jokainen laittaa saman summan. Muuten tulee tällaista kärpäsestä härkäsen tekemistä, passiivisagressiivista riehumista ja ihan turhaan menee välit.
Kämppis tekee ihan oikein laittaessaan omat astiat koneeseen, ei ne keittiön sotkut hänelle kuulu. Ei ap:nkaan tarvitse muiden sotkuja siellä siivota, kun näköjään tekee asialla itsestään marttyyrin. Ja miten ihmeessä kämppis on 5kk käyttänyt jonkun toisen nettiä ilmaiseksi? Ei tullut mieleen sanoa asiasta aikaisemmin? Sehän on varmasti luullut, että netti kuuluu vuokraan, kuten monissa opiskelijakämpissä ja soluissa kuuluu.
Monelta harmilta säästytään, kun kommunikoidaan ennen kuin menee ns.kuppi nurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä noin vanhat asuu vielä kimppakämpässä? Eikö kellään ole lapsia tai puolisoa? Ihme teinimeininkiä aikuisilla ihmisillä.
Semmoinen alkoholisti päihdekuntoutujien asuntola? Tää vaan naamio sen firman asunnoksi..
Juu ei ole päihdekuntoutujien asuntola. Vaan väliaikainen asumisratkaisu siihen saakka, että saa viisumiasiat kuntoon ja siirron ulkomaille.
ApEikä kenelläkään teistä ole ollut ennen nykyistä työpaikkaanne omaa oikeaa kotia? Yli 30-vuotiaat ihmiset 😅 ja kumpi se odottelun syy nyt on, viisumi vai korona, kun olet jo molempia väittänyt?
Eiköhän tässä ole ihan vaan kyse vankilasta päässeistä sopeutujista tai päihdeasuntolasta...
Molemmat. Tarkoitus oli asua tässä niin kauan, että saa viisumiasiat kuntoon, mutta koronan takia nämä viivästyivät huolella ja edelleen yli vuoden jälkeen hakemukseni on käsittelyssä. Ja asuin omillani 18-vuotiaasta lähtien, mutta kun sain tämän työn ulkomailta ja työnantaja tarjoaa asunnon siirtoon asti.
Vankilassa ei ole kukaan meistä ollut, eikä päihteitäkään juuri käytetä. Itselläni on valkoviiniä ruoanlaittoon ja silloin tällöin otan pari siideriä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdeasunto jossa ei ole nettiä?
Työnantaja ei tarjoa nettiä, vaan se oli hommattava itse, sillä teemme pääasiallisesti töitä toimistossa, mutta nyt saamme hieman lisää palkan päälle nettimaksua varten, mutta tämä yksi kämppäkaveri on luistanut omasta osuudestaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä siis sen asunnon pomo, kun jatkuvasti vaan käsket ja kurmuutat?
Netti on mun nimissäni ja mä maksan laskut, en todellakaan katso loisimista mun rahoilla. Varsinkaan kun koko talossa ei ollut nettiä ennen kuin mä sen hommasin.
Toisekseen meitä asuu kolme tässä talossa ja tämä uusin ei tee mitään ilman sanomista, vaikka meille muille nämä asiat ovat itsestäänselvyyksiä.
Tämä ei ole päiväkoti, eikä kyseessä ole mikään juuri äidin helmoista lähtenyt kakara, vaan aikuinen ihminen, jonka luulisi ymmärtävän itsestäänselvät asiat ilman pyytämistä.
ApItsestäänselvät? Minulle kimppa-asumisessa itsestäänselvää olisi se että pääasiallisesti siivotaan omat sotkut, ellei muuta sovita. Ilman sopimista siitä valittaminen olisi inhottavaa. Tiesikö kämppiksesi ettei netti tullut kämpän mukana?
Onneksi opiskeluaikojen kimppakämppäilyt on ohi. Kämppiksenäni oli tyranni joka valitti kiireessä aamulla pöydälle jääneestä leipäpussistani, saattoi laittaa illalla aamua varten etsimäni eväsrasian johonkin kaapin perukoille sanomatta mitään, tuli valittamaan kesken tiskaamisen että tuhlasin vettä ja tiskasin väärin... ei ole ikävä. Tämän tavarat olivat kyllä "oikeilla paikoillaan" vaikka ne olivat esillä pöydällä, mutta muut asukkaat eivät saaneet näkyä.Tämä. Jokainen siivoaa omat sotkut, ostaa omat pyykinpesuaineet yms, ottaa oman nettisopimuksen ,TAI kaikesta sovitaan yhdessä hyvin selkeästi ja mielellään kirjallisesti. Seinälle esim keittiön siivousvuorolista, pesuaineisiin ja vessapapereihin joka kuukausi kolehti, johon jokainen laittaa saman summan. Muuten tulee tällaista kärpäsestä härkäsen tekemistä, passiivisagressiivista riehumista ja ihan turhaan menee välit.
Kämppis tekee ihan oikein laittaessaan omat astiat koneeseen, ei ne keittiön sotkut hänelle kuulu. Ei ap:nkaan tarvitse muiden sotkuja siellä siivota, kun näköjään tekee asialla itsestään marttyyrin. Ja miten ihmeessä kämppis on 5kk käyttänyt jonkun toisen nettiä ilmaiseksi? Ei tullut mieleen sanoa asiasta aikaisemmin? Sehän on varmasti luullut, että netti kuuluu vuokraan, kuten monissa opiskelijakämpissä ja soluissa kuuluu.Monelta harmilta säästytään, kun kommunikoidaan ennen kuin menee ns.kuppi nurin.
Kämppis tiesi mun maksavan netin ja sanoi tottakai maksavansa osansa. 5 kuukauden aikana ei maksanut kertaakaan, joten vaihdoin salasanan.
Ap
ja jos jollekin vielä on epäselvää, niin kämppikselle on ilmoitettu alkuunsa, että mä maksan netin.
Ap
Miten täällä on niin monelle ihmeellistä, että kimppakämpissä voi asua kaikenikäisiä? Kaikkien elämien ei tarvitse noudattaa Prismaperheiden kaavaa.😄
Ap:kin kuulostaa aivan ihannekämppikseltä, kun tekee julkiselle nettipalstalle ketjun, jossa nimittelee kämppistä "idiootiksi", "jälkeenjääneeksi" ja suunnittelee sabotaasia. Hyi hele. Kaikki ilmeisesti parin lautasen takia, jotka ei edes kämppiksen. Netistä olisi pitänyt sanoa heti alkuun, että kämppis tietää hommata oman. Varmaan kiva sillekin, että joku vaan vaihtaa salasanat sanomatta asiasta mitään ja varsinkin jos etänä pitää työhommia siellä tehdä. Kämppis taisi maksaa netistä heti, kun asiasta sanottiin, eli hän ei tiennyt? Ap uhriutuu nyt ihan turhaan. Mielummin ottaisin jopa sottapossun kämppikseksi kuin ap:n.
Vierailija kirjoitti:
ja jos jollekin vielä on epäselvää, niin kämppikselle on ilmoitettu alkuunsa, että mä maksan netin.
Ap
Tuossahan se väärinkäsitys on. Olisi pitänyt sanoa, että jokainen maksaa oman netin. Maksua vastaan saa wifi-salasanan.
Vierailija kirjoitti:
'Kämppis on kuitenkin reilusti yli 30, niin kuvittelisi, että tällaisista asioista ei tarvitsisi erikseen sanoa'
Tuohan juuri todistaa sen, että kyseessä on joku vähä-älyinen tyyppi. Mitä helvettiä aikuinen tekee kimppakämpässä?
Et lukenut ketjua? Itsekö ottaisit tonnin asunnon pariksi kuukaudeksi?
Vierailija kirjoitti:
Ap:kin kuulostaa aivan ihannekämppikseltä, kun tekee julkiselle nettipalstalle ketjun, jossa nimittelee kämppistä "idiootiksi", "jälkeenjääneeksi" ja suunnittelee sabotaasia. Hyi hele. Kaikki ilmeisesti parin lautasen takia, jotka ei edes kämppiksen. Netistä olisi pitänyt sanoa heti alkuun, että kämppis tietää hommata oman. Varmaan kiva sillekin, että joku vaan vaihtaa salasanat sanomatta asiasta mitään ja varsinkin jos etänä pitää työhommia siellä tehdä. Kämppis taisi maksaa netistä heti, kun asiasta sanottiin, eli hän ei tiennyt? Ap uhriutuu nyt ihan turhaan. Mielummin ottaisin jopa sottapossun kämppikseksi kuin ap:n.
Kämppis lupasi maksaa osan netistä. 5 kuukauteen ei maksua kuulunut kun en erikseen ollut sitä krävännyt. Laitoin sitten illalla viestin, että salasana vaihtuu nyt, että saa käyttää vaikka puhelimensa nettiä töiden tekemiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppis lupasi maksaa osan netistä. 5 kuukauteen ei maksua kuulunut kun en erikseen ollut sitä krävännyt. Laitoin sitten illalla viestin, että salasana vaihtuu nyt, että saa käyttää vaikka puhelimensa nettiä töiden tekemiseen.
Ap
Kerroitko kämppikselle paljon tämän pitää maksaa? Annoitko maksutiedot? Mainitsitko asiasta MITÄÄN tuon viiden kuukauden aikana?
Missä ihmeessä on kimppakämppiä työsuhdeasuntoina 😳
Itsestäänselvät? Minulle kimppa-asumisessa itsestäänselvää olisi se että pääasiallisesti siivotaan omat sotkut, ellei muuta sovita. Ilman sopimista siitä valittaminen olisi inhottavaa. Tiesikö kämppiksesi ettei netti tullut kämpän mukana?
Onneksi opiskeluaikojen kimppakämppäilyt on ohi. Kämppiksenäni oli tyranni joka valitti kiireessä aamulla pöydälle jääneestä leipäpussistani, saattoi laittaa illalla aamua varten etsimäni eväsrasian johonkin kaapin perukoille sanomatta mitään, tuli valittamaan kesken tiskaamisen että tuhlasin vettä ja tiskasin väärin... ei ole ikävä. Tämän tavarat olivat kyllä "oikeilla paikoillaan" vaikka ne olivat esillä pöydällä, mutta muut asukkaat eivät saaneet näkyä.