Jos saisit vähentää työtunteja, mikä olis viikossa sopiva määrä tehdä hommia?
JA tämä siis ilman huolta taloudesta. Paljonko siis kävisit töissä ja miksi juuri sen verran?
Kommentit (39)
Oon ollu nyt kuutisen vuotta sellasella nollasopimuksella.
Eli 0 tuntia vuodessa.
Se on ollut ihan passeli.
Teen kolme yövuoroa viikossa. 33h. Jää 2300 netto. Kesällä vähennän kahteen yövuoroon ja pyrin tekemään 2x neljän yövuoron viikkoa, kaksi muuta vapaita.
Oikein hyvä. Rahat riittää ja lomaa on.
Käytännössä jos voisin vähentää ilman taloushuolia tai huolta tulevasta työllistymisestä, 2 päivää viikossa. Esim. 6 tuntia päivässä, välillä voisin tehdä ekstraa ja sitten toisena päivänä vähän vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Teen kolme yövuoroa viikossa. 33h. Jää 2300 netto. Kesällä vähennän kahteen yövuoroon ja pyrin tekemään 2x neljän yövuoron viikkoa, kaksi muuta vapaita.
Oikein hyvä. Rahat riittää ja lomaa on.
Sosiaaliala, ikää 48.
6 tunnin työpäivä olisi suotava ainakin valtion työpaikoissa, joissa alle 2800€ palkka kuukaudessa. Työ tehostuisi.
En kävisi ollenkaan, mutta jos pitäisi käydä, niin 3pv viikossa 6-8h kerrallaan voisi olla sopiva.
3 pvää viikossa, 6 h päivässä olis ihanne. En haluaisi jäädä kokonaan työstä pois, mutta keventää haluaisin, jos ei tarvitsisi huolehtia toimeentulosta.
Opettajana mulla on työaika 25 tuntia viikossa, johon tulee päälle suunnittelu ja tarkistustyö. Normaalisti tämä on oikein mukava. Korona-aika tuplaa työt palkan ollessa sama. Tämä on ihan tappotahtista.
Minäkin kävisin 3 pv/ viikko. 8 h olisi ihan ok/ ov.
Kesät mielellään pitäisin lomAA ja tietty syys-ja talvilomat myös😊
Tein äitiysloman jälkeen 4 päiväistä työviikkoa siihen asti, että lapsi täytti 3v. Oli just sopiva työviikon pituus, hyvin ehti saada työt tehtyä, ei tullut liian pitkään norkoiltua työkavereiden kanssa lounaalla / kahvilla / selailtua työaikaina somea, minä ja lapsi ehdittiin 3 päiväisen viikonlopun aikana hyvin palautua ja rentoutua.
4 pv viikossa 6h työpäivää olisi sellainen määrä että työ tuntuisi mielekkäältä mutta lepoaikaakin löytyisi niille asioille mitä aidosti haluaa vapaa-ajallaan tehdä.
Noin 70h viikossa, niin jäisi yksi päivä vapaaksi. Ei välttämättä sunnuntai.
Opettajana minulle ihanne olisi 4 päivää viikossa töitä, 4h opetusta. 16 tuntia on minimi jolloin kertyy vielä eläke. Palkka olisi tosi pieni mutta elämänlaatu parempi.
Tekisin 6h 4pv viikossa. Vapaapäivä voisi kiertää ma-pe, la-su olisi aina vapaata