6-vuotias Sofia sairastaa parantumatonta syöpää – äiti haluaa toteuttaa lapsensa viimeiset toiveet: "Emme tiedä, mitä huomenna tapahtuu"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/6-vuotias-sofia-sairastaa-parantuma…
Juttu on liian pitkä liitettäväksi, mutta tämä pisti silmään ja sai minut niin vihaiseksi ja surulliseksi:
Syöpä on muuttanut Sofiaa monella tavalla. Kortisonilääkkeet toivat painoa 20 kiloa ja liikkuminen taittuu suurimmaksi osin pyörätuolilla. Vasen käsi ei enää toimi, ja näkö alkaa olla mennyttä.
Kaupassa ja ravintolassa käydessä äiti on kiinnittänyt huomiota ulkopuolisten arvosteleviin katseisiin.
Äiti muistaa kerran, kun he olivat Sofian kanssa ranskalaisilla, eikä ulkopuolisten supatukselta vältytty. Tuo ja lukuisat muut hetket suututtavat ja surettavat.
– Olen monesti miettinyt pitäisikö ihmisille sanoa suoraan, että lopettakaa, tällä lapsella on syöpä. Olen kuitenkin vielä pystynyt pidättelemään itseäni.
V*ttu mitä kusipäitä jotkut ihmiset ovat, kun tytöstä näkee selvästi että on kortisonilääkityksellä.
Kommentit (7)
No ei todella näe selvästi onko kyse lihavuudesta vai kortisonista, siksi sitä yleensäottaen onkin turha ulkopuolisen mennä kommentoimaan.
Minusta olisi ollut kiva, jos olisi ollut kuva tuosta tytöstä terveenä.
Eihän ulkopuoliset tiedä, että kyseessä on syöpä. Kyllä minäkin surullisena katsoisin 20 kiloa ylipainoa mukanaan raahaavaa lasta syömässä lihottavaa roskaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ulkopuoliset tiedä, että kyseessä on syöpä. Kyllä minäkin surullisena katsoisin 20 kiloa ylipainoa mukanaan raahaavaa lasta syömässä lihottavaa roskaruokaa.
Ku kerran olet jäänyt vaille kotikasvatusta, niin kerrottakoon tässä nyt sinulle kuin muillekin, että muiden tuijottaminen ja katsominen pitkään on epäkohteliasta, epäystävällistä ja moukkamaista.
Tästä lähin voit tämän tiedon sisäistettyäsi olla aina nähdessäsi ( eri asia kuin katsominen) lihavan lapsen, olla surullinen sitä, että tämäkin lapsi voi olla syöpäpotilas. Ehkä se vaikuttaa lopulta myönteisesti asenteisiisi.
Kyllä nyt lihavuuden ja kortisoniturvotuksen luulisi erottavan toisistaan jokaisen aikuisen ihmisen.
Mistä sen eroittaa, minä en ainakaan erota.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen eroittaa, minä en ainakaan erota.
Kasvoista. Poskien korostetusta turvotuksesta.
Varmaan täälläkin on aloitus lihavasta lapsesta, jolle syötettiin ranskalaisia.