Miksi miestä ärsyttää minussa kaikki naiselliset piirteet?
Kuten esim. se että lakkaan kynsiä ja meikkaan (häntä ei ärsytä siis se lopputulos eli meikattu ulkonäkö vaan se tekeminen), se että varon välillä että kynnet ei menisi rikki (laitan aina suojahanskat käsiin jos teen jotain missä ne menee helposti rikki), se että pelkään hiiriä, se että en oikein välitä ahmia isoja pihviannoksia vaan lempiruokani on ihan muu kuin iso pihvi. Jne jne vastaavia asioita jotka perinteisesti mielletään aika naisellisiksi jutuiksi.
Hän on itse sellainen aika perinteinen miehinen mies. Eikä hän muuten minussa asioista ärsyynny. Mutta mistä voi johtua että juuri näistä ns. naisellisista jutuista ärsyyntyy? Vaikka en tee niistä mitään numeroa enkä esim hidasta yhteisiä lähtemisiä meikkaamalla eli mielestäni meikkaamiseni ei edes vaikuta hänen elämään mitenkään.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siis sellainen olo kuin mies haluaisi että olen sukupuoleltani nainen mutta muuten kuin mies. Ap
Juu tuttu juttu. Yhteiskunnassa on näkyvissä sitä toivetta ja joillakin miehillä. Naisista ei vain tule miehiä, ainakaan kaikista. Vaikka erilaisia miesten hommia jotkut tekevätkin, kun ei ole muuta vaihtoehtoa miten sen tekisi.
Minua ainakin ärsyttää kaikki naisellinen oman ulkonäön tölläily, sheivaaminen, jne.... Pidän luonnollisista naisista, karvoineen ja kaikkineen.
Miehesi pitää miehistä ja angstaa sinulle todellisuudessa sitä, ettet ole karski mies. Se ei ole sinun syytäsi. Miehesi löytää itsensä myöhemmin ja tapaa oman miehensä.
Mies on ehkä nykyään, tai on ollut joskus ihastunut johonkin rempseään kaverityyppiseen naiseen, joka on ollut kiinnostunut miehisemmistä jutuista.
Ehkä hän vertailee teitä sen toisen eduksi. Vika ei siis ole sinussa, vaan miehen ajatuksissa.
Tämä nyt on aika heitto, mutta riippuen siitä miten paljon ja negatiivisesti mies noita juttuja kommentoi, voi olla, että hän yrittää latistaa sinua. Oma exäni suhtautui halveksivasti/alentuvasti naisellisiin asioihin ja naureskeli niille. Suhteen aikana minulla oli todella surkea itsetunto ja yritin miellyttää häntä olemalla kaunis naisystävä, mutta se vain lisäsi huonoa kohtelua, jota sain osakseni. Olisi kai pitänyt makoilla samoissa pieruverkkareissa viikkotolkulla, olla käymättä suihkussa ja olla välittämättä ulkonäöstä kuten mieskin. Eron jälkeen leikkasin hiukset ja hankin korvakorut (aiemmin ei siis ollut reikiä ollenkaan) ja kun erään käytännön asian vuoksi näimme, sain tietysti heti kuulla mieheltä miten hän niin tykkäsi siitä kun mulla ei ollut mitään koruja tai killuttimia. Eron jälkeen mies on paljastunut paljon avoimemmin manipulatiiviseksi ja negisteleväksi kuin yhdessä ollessamme tajusinkaan, ja uskon että noilla piirteillä ja laittautumisen pilkkaamisella on ollut yhteys. Jos naisen tekemiselle ja ulkonäölle naureskelee, niin itsetunto laskee helposti. Se on helppo tapa vetää naista alas ja tappaa naisen usko itseensä. Manipulatiivinen mies seuraavaksi sanoo latistetulle naiselle "kukaan muu ei rakastaisi sinua niin kuin minä"....
Vierailija kirjoitti:
Muu olis ok, mutta miten joku voi pelätä pientä hiirulaista?
Pelätäänhän hämähäkkejäkin, vaikkei niistä ainakaan Suomessa ole yhtään mitään vaaraa. Hiirten ja rottien pelko on muuten todella yleinen fobia ja alttius fobioille ainakin osittain geneettistä. Myrkyllisten, tauteja levittävien ja muutoin vaarallisten eläinten pelko on ollut ihmiselle hyödyllinen ominaisuus kautta historian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia suomalaiset naiset eivät ole kovin naisellisia. Siis niin, että panostaisivat meikkeihin, hiuksiin, vaatteisiin, naiselliseen käytökseen jne. Koska siitä saa pyyhkeitä miehiltä kotona! Mies tuhahtaa, että turhamaisuutta, rahantuhlausta jne. Pitää tyhmänä ja naurettavana touhuna. Ei kohteliaisuuksia, ei herrasmiesmäistä käytöstä kun olet laittautunut. Miehet ikään kuin ohjaavat myös osaltaan naista olemaan kuin mies ja käyttäytymään kuin mies.
Näin se Suomessa menee eikä pidä miesten sitten valittaa, ellei naisesi panosta ulkonäköönsä.
Itse en haluaisikaan tälläytyä, mutta tämä vain tällainen yleinen havainto miesten käytöksestä. Toisaalta valittavat, ettei naiset panosta ulkonäköönsä, mutta jos se oma nainen panostaa, siitäkin saa pyyhkeitä eikä vahingossakaan kehuja.
Samanlaista suhtautumista on havaittavissa liittyen naisen herkkyyteen. Monet miehet haluavat ja suorastaan vaativat, että nainen on herkkä ja uskaltaa turvautua mieheen. Samat miehet kuitenkin käyttäytyvät aggressiivisesti ja ylimielisesti, huutavat, äyskivät, kiroilevat, veetuilevat. Miten kukaan voi näyttää herkkyyttään tuollaisen ihmisen seurassa, saati hakea hänestä jotain turvaa? Mies, jos haluat, että nainen hakee sinusta turvaa, niin sinun on oltava ja käyttäydyttävä kuin turvallinen ihminen.
Juuri näin! Sitten "sairastutaan" kovuuteen ja itsenäisyyteen, kun muulla ei pärjää.
Herkkyteen pitäisi vastata ymmärryksellä ja tuella.
Vierailija kirjoitti:
Ole itsevarmasti oma itsesi ja tee ne naiselliset jutut.
Minä nuorena ja typeränä menin tuohon miehen ruokapilkkaan, en alta 50kg jaksanut syödä kuin neljänneksen pitsaa, pihvin liikkeet jne ainaista nälvimistä, älä esitä kukaan ei voi tulla toimeen noin vähällä ruualla, ei sinua kannata ravintolaan tuoda syömään jne.
Kun sitten lihoin 80kg jatkui sama toisin päin. Onnyt ex ja yksikään mies ei minun syömisiini, meikkaamiseen tai pukeutumiseen tule puuttumaan.
Olen hyvinkin itsevarma eikä miehen ärsyyntymiset tekemisiini vaikuta tai saa minua esim meikkaamaan vähemmän. Muuten kuin että minua alkaa ärsyttää että häntä ärsyttää naiselliset piirteeni. Ap
Tää on aidosti hieno juttu - luonnollisuus on aliarvostettua. Mutta jos AP:n mies jakaa mieltymyksesi, hän on tehnyt aika tolkuttoman valinnan mennessään naimisiin sellaisen naisen kanssa joka mielellään laittautuu. Jos on sellaisen kumppanivalinnan itse mennyt tekemään, silloin pitää vaan purra hampaat yhteen kuin aikuinen ihminen ja sietää se tälläytyminen eikä naljailla kuten AP:n mies.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on aika heitto, mutta riippuen siitä miten paljon ja negatiivisesti mies noita juttuja kommentoi, voi olla, että hän yrittää latistaa sinua. Oma exäni suhtautui halveksivasti/alentuvasti naisellisiin asioihin ja naureskeli niille. Suhteen aikana minulla oli todella surkea itsetunto ja yritin miellyttää häntä olemalla kaunis naisystävä, mutta se vain lisäsi huonoa kohtelua, jota sain osakseni. Olisi kai pitänyt makoilla samoissa pieruverkkareissa viikkotolkulla, olla käymättä suihkussa ja olla välittämättä ulkonäöstä kuten mieskin. Eron jälkeen leikkasin hiukset ja hankin korvakorut (aiemmin ei siis ollut reikiä ollenkaan) ja kun erään käytännön asian vuoksi näimme, sain tietysti heti kuulla mieheltä miten hän niin tykkäsi siitä kun mulla ei ollut mitään koruja tai killuttimia. Eron jälkeen mies on paljastunut paljon avoimemmin manipulatiiviseksi ja negisteleväksi kuin yhdessä ollessamme tajusinkaan, ja uskon että noilla piirteillä ja laittautumisen pilkkaamisella on ollut yhteys. Jos naisen tekemiselle ja ulkonäölle naureskelee, niin itsetunto laskee helposti. Se on helppo tapa vetää naista alas ja tappaa naisen usko itseensä. Manipulatiivinen mies seuraavaksi sanoo latistetulle naiselle "kukaan muu ei rakastaisi sinua niin kuin minä"....
Ei mieheni sentään tuollaista ole minulle sanonut mutta rehellisyyden nimissä en voi tietää totuutta että haluaako hän latistaa minua vai ei. Mutta jos haluaa niin ei kyllä onnistu siinä sillä olen varustettu hyvällä itsetunnolla ja hän saa kyllä luun kurkkuun kun kommentoi vaikkapa meikkaamistani. Ap
Naisessa minua viehättää että hän on erilainen kuin mies, enkä nyt tarkoita tissejä ja peppua niitä mitenkään aliarvioimatta mutta eniten ne pienet eleet joita nainen tekee, sananvalinnat, mieshän ei koskaan kaverilleen ravintolassa sanoisi "lähdetäänkö vessaan", naisille se on aivan normaalia.
Yksinkertaisesti käytös johtuu siitä, kun miehet kasvaa siihen, että naisten meikkaaminen on turhaa jne. Ehkä hän on vain kopioinu muiden mielipiteet ja toistaa niitä sulle?
Mun mies myös valittaa jos käyn kampaajalla tai kosmetologilla. Kuulemma käytän enemmän rahaa kauneuteen ja itseeni kuin hän. Mun mielestä olisi outoa jos en käyttäisi!?! Ei kai miehen kuulukaan välittää noista jutuista. Mutta mies myös haluaa päättää kaikesta sisustukseen liittyvästä ja se ärsyttää kun aina joutuu vääntämään kaikesta. Mun mielestä on liian feminiininen.
Miksei naiset seurustele vaan keskenäänsä, jos miehet kerta ovat niin kammottavia sikoja? Problem solved.
Mitä tarkoitat "ärsyyntymisellä"? On eri asua joskus tuhahtaa jotain kuin dissata jatkuvasti... Teetkö numeron kumihanskoista ja kynsistäsi vai miten joku voi ärsyyntyä siitä että toinen pitää hanskoja siivotessa?? Kuulostaa kontrolloinnilta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies myös valittaa jos käyn kampaajalla tai kosmetologilla. Kuulemma käytän enemmän rahaa kauneuteen ja itseeni kuin hän. Mun mielestä olisi outoa jos en käyttäisi!?! Ei kai miehen kuulukaan välittää noista jutuista. Mutta mies myös haluaa päättää kaikesta sisustukseen liittyvästä ja se ärsyttää kun aina joutuu vääntämään kaikesta. Mun mielestä on liian feminiininen.
Kauheaa. Se on naisille tärkeää että saa itse sisustaa ja päättää elämästään. Olisi kätevää jos olisi kaksi pientä taloa jossa kumpikin saa sisustaa, tai erilleen jos mies kontrolloi /vääntää, kauhea rasitus tulee jos toinen haluaa päättää kaiken yksin ja riitaa. Kuulun niihin naisiin että leikkaan itse kylppärissä hiukset pikaisesti ja tökkään voiteet kasvoihin.
Korona ja kotona napottaminen näyttää altistavan kaiken turhan miettimiselle.
ja aloittajalle, ei kukaan pakota oleen miehes kans.
Ole itsevarmasti oma itsesi ja tee ne naiselliset jutut.
Minä nuorena ja typeränä menin tuohon miehen ruokapilkkaan, en alta 50kg jaksanut syödä kuin neljänneksen pitsaa, pihvin liikkeet jne ainaista nälvimistä, älä esitä kukaan ei voi tulla toimeen noin vähällä ruualla, ei sinua kannata ravintolaan tuoda syömään jne.
Kun sitten lihoin 80kg jatkui sama toisin päin. Onnyt ex ja yksikään mies ei minun syömisiini, meikkaamiseen tai pukeutumiseen tule puuttumaan.