Pitäkää kiinni koronan lahjana antamasta hitaasta elämästä :)
Ihmiset eivät opi pandemiasta ehkä mitään, epäilee elämäntapatutkija: "Täytämme vapautuneen ajan online-kokouksilla ja Netflixillä"
Korona paljasti, että hitaampi elämä tekee hyvää meille ja maapallolle, sanoo norjalainen sosiaaliantropologi Thomas Hylland Eriksen.
https://yle.fi/uutiset/3-11855703
Pitäkää kiinni hitaasta elämästä, älkää sortuko kokoustamaan 24/7
Kommentit (55)
Hyväksykää muutos! Älkää olko vastaan sitä!
(Ai että naurattaa, kun pääsee edes täällä sanomaan nämä sanat esimiehille ja pikkupomoille. Heidän omat sanansa!)
Niin se maailma muuttuu. Hidas, rauhallinen elämä. Luovuus ja mielikuvitus. Terve pääkoppa. Ulkoilu ja hyötyliikunta. Lapset ja lemmikit. Oma koti. Ne on nyt in. Ei pärjääminen, voitot, meneminen, kauhea tohotus eikä tehokkuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ihan OK jos ei tarvisi kamppailla ylimääräisten kilojen kanssa.
Kaipaan töitä.
Miksi olet ottanut siitä itsellesi kamppailun? Onko sinulla joku sairaus, joka estää kilojen normaalin sulamisen kun ruokavalio on korjattu kuntoon? Sitten kun se on korjattu, niin kilothan lähtevät ihan itsestään tekemättä mitään, ihan lunkisti voi ottaa :)
Olen säästänyt 8000 euroa rasvaimuun..nyt pitäisi päättää leikkauspäivä
Näin korona aikana olen alkanut miettiä pitäisikö antaa rahat köyhille lapsiperheille.
En ole kuitenkaan uskossa ja joudun kadotukseen.,.
joten meniskö lahjarahat hukkaan?
Entäpä jos lakkaisit ostamasta taivaspaikkaa itsellesi ja auttaisit vain koska haluat? Mene rasvaimuun jos kärsit terveysongelmista rasvan takia, älä mene jos et kärsi. Lahjoita seurakunnan diakonityöhön 20 euroa kuussa korvamerkittynä lapsiperheille, niin saat molemmat.
Siitä rahasta menee etätyömammoille 60%
luuletko että hyväintekeväisyysraha menee suoraan köyhälle?
Kuka kertoi?
Jeesus..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Kaipaan töitä.
Miksi olet ottanut siitä itsellesi kamppailun? Onko sinulla joku sairaus, joka estää kilojen normaalin sulamisen kun ruokavalio on korjattu kuntoon? Sitten kun se on korjattu, niin kilothan lähtevät ihan itsestään tekemättä mitään, ihan lunkisti voi ottaa :)
Näin korona aikana olen alkanut miettiä pitäisikö antaa rahat köyhille lapsiperheille.
Teuvo Sukari tässä moi!
Mulla on kaunis rasvaton rouva joka imee rasvat.
Sanoisin
Ime rasvat nyt kun oot ateisti
Sit käännyt uskoon
Win Win
Se sun vaimos ei oo kaunis, Topi.
Mä oon Teuvo..miesten mies, mul on taivaspaikka ja oma enkeli
Sul on vaan halpa puhelin
Sä et oo kuule Tepi enkeliä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
(Ai että naurattaa, kun pääsee edes täällä sanomaan nämä sanat esimiehille ja pikkupomoille. Heidän omat sanansa!)
Niin se maailma muuttuu. Hidas, rauhallinen elämä. Luovuus ja mielikuvitus. Terve pääkoppa. Ulkoilu ja hyötyliikunta. Lapset ja lemmikit. Oma koti. Ne on nyt in. Ei pärjääminen, voitot, meneminen, kauhea tohotus eikä tehokkuus.
Onko sulla Oma koti=omistusasunto
Se vaatii työpaikkaa (hyvät tulot) tai perintöä?
Vai ootatko että jeesus ja yhteiskunta elättäää?
NEWSFLASH =korona vei verotulot/työpaikat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Kaipaan töitä.
Teuvo Sukari tässä moi!
Mulla on kaunis rasvaton rouva joka imee rasvat.
Sanoisin
Ime rasvat nyt kun oot ateisti
Sit käännyt uskoon
Win Win
Se sun vaimos ei oo kaunis, Topi.
Sä et oo kuule Tepi enkeliä nähnytkään.
Peruskoulu vai elämänkoulu?
Mun elämä ei ole yhtään muuttunut. Rahaa on yhtä paljon/vähän kuin ennen. Duunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Kaipaan töitä.
Entäpä jos lakkaisit ostamasta taivaspaikkaa itsellesi ja auttaisit vain koska haluat? Mene rasvaimuun jos kärsit terveysongelmista rasvan takia, älä mene jos et kärsi. Lahjoita seurakunnan diakonityöhön 20 euroa kuussa korvamerkittynä lapsiperheille, niin saat molemmat.
20 euroa kuussa?
se ois 33 vuotta avustusta ,jos annan 8000
muuten mun isä on h.elvetissä
joten mua lohduttais tieto että
auttamalla muita mä saisin sen sieltä pois...
Isä ei tehnyt kellekään pahaa..oli kiltti:(
Ainoa mikä pelastaa on usko jeesukseen.
Kilttiys /auttaminen ne ei narsku jeesukselle ja sen psyko iskälle merkkaa mitään,
Ovat polttaneet kaupunkeja h.omouden tähden..(lähde raamattu)
Minusta koronavuosi hujahti ohi uskomattoman nopeasti, vaikken tehnytkään mitään eri tavalla kuin aiemmin (olen työtön ja istun aina kotona). Nyt tuntuu kyllä olevan tasapainotusta, eli aika tuntuu etenevän hitaammin kuin vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ne ihmiset pärjäävät parhaiten, jotka sopeutuvat muutoksiin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämästä on tullut vain kiireisempää etätyössä. En ole koskaan ennen ollut näin uupunut henkisesti.
Palottaako pomo vai miten?
Pakottaa. Muun muassa tauot ovat jääneet pois, koska voidaanhan me syödä tai juoda kahvit samalla kun ollaan linjan päässä.
Itselle kävi aikoinaan etätyössä näin. Aina kun menin työhuoneesta keittiöön pitämään ruokista, joku soitti konttorilta ja alkoi veetuilemaan, miksen ole koneella vastaamassa. Soittaja saattoi olla esimies tai työkaveri. Ja erityisesti ne jaksoi veetuilla ja vahtia haukkana, joilla ei ollut etätyöoikeutta. Myös vessaan jotkut ottaa kuulemma työpuhelimen mukaan etätöissä. Että kivat sille toiselle siellä langan päässä...
Onneksi en ole etätöissä enää. Ahdisti myös se, että oma koti oli muuttunut työpaikaksi, eli tavallaan olit aina töissä.
Aika outoa toimintaa. Jos työ on sellainen, että kaikki eivät voi pitää taukoa yhtä aikaa, niin sitten pitäisi vain merkitä *tauolla* kun on tauolla. Jokainen saa pitää taukonsa ihan avoimesti. Se on kyllä harmi jos asunto on liian pieni työpisteelle tai työhuoneelle. Sillä voi rajoittaa. Toisaalta joiltain on poistunut yksinäisyyden tunne kun ainakin toiset opiskelijat, työkaverit tai pomo on kotona "vierailulla".
Silkkaa juhlaa!
Asun yksin. Työt muuttuivat kokonaan etätöiksi, työmäärä vaan kasvoi ja vedetään kaikki työyhteisössä ihan jaksamisen äärirajoilla. Ensimmäistä kertaa harkitsen työpaikan vaihtoa, stressi ja ahdistus aivan tapissa. Samalla koronan takia yyteet päällä, kaikesta leikataan ja kiristetään vaikka työmäärä on vain kasvanut ja kasvaa edelleen. Mitään ei ehdi tehdä kunnolla ja stressi töistä jää kotiin kun työt tekee kotona neljän seinän sisällä.
Lisäksi viimeistelen samalla opintoja, niin ikään kaikki etänä ja työt kasvaneet opintojenkin projektitöissä ja kurssien sisällöissä. Stressaa.
Kaikki omassa elämässä isoa roolia vetäneet harrastukset ja menot on peruttu, ketään ei saa nähdä tai mitään tehdä, tähän jos vielä jotain ulkonaliikkumisrajoituksia tulee niin morjens. Olen aivan totaalisen väsynyt ja ahdistunut tähän tilanteeseen. Tällä hetkellä toivon vain, että salit aukeaisivat kahden viikon jälkeen niin pääsisi edes jonnekin purkamaan höyryjä entiseen tapaan.
Kovasti tässä nyt yrittänyt etsiä sitä hopeareunusta ja pitää mielen korkealla, ottaa tämän haasteena keksiä taas esim. kivoja ulkotreenejä mutta nyt jo vuoden jälkeen saa jo todella motivoida itseään. Nyt keväällä astmaatikkona ja allergikkona vielä huippuna se, että tänä vuonna ilmeisesti itselleni tulee todella vaikea kevät katupölyn ja siitepölyn takia. Olen saanut useammin ulkona juoksemisen jälkeen astmakohtauksen tai muuten niin järkyt allergiaoireet ettei enää kovin houkuttele. Tämän takia sisätiloissa harrastaminen on itselleni niin iso henkireikä ettei tosikaan. Sama talvipakkasilla, keuhkot ihan jumissa jos ulkona urheilee...
:(
Mikä hidas elämä? Täähän on hektisempää kuin ennen. Päivääkään en ole etätöitä tehnyt, olen alalla jossa se ei ole mahdollista. Lapset sen ikäisiä etteivät etäile ja harrastukset pyörii täysin normaalisti. Ainoa ero on siinä, että kun isompien lasten harrastukset pantiin jäihin, näille pienille jäi paljon enemmän treeniaikaa eli treenejä on entisen 3 kertaa viikossa sijaan päivittäin!!!
Voisiko tää sulkuaika jo loppua että minäkin saisin nauttia hitaammasta ja seesteisemmästä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kaipaan aikaa ennen koronaa. Tämä virus on muuttanut työnkuvaakin niin paljon, että lähes kaikki ollaan uupumisen partaalla. Kun olis pokkaa vaan irtisanoa itsensä ja jollain mt verukkeella heittäytyä työttömäksi. Ennen koronaa pidin työstäni, enää vain siedän sitä.
Entä jos vaan tässä rinnalla alat etsimään itsellesi uutta työtä?
Muistakaa, että oma kokemus näistä poikkeusajoista ei ole sama kuin muiden kokemus tai vertailtavissa. Ihmisiä on eri lähtökohdista ja erilaisilla asetteluilla.