Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö lääkäriä tervehtiä kun näkee esim. kaupassa?

Vierailija
05.04.2021 |

Näin lääkärini jonka luona oon käynyt noin neljä kertaa. Kaupassa.
Näki minut noin 10 metrin päästä.
Lääkäri jäi kauppaan kun lähdin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. He eivät edes saa tervehtiä, ainakaan ensin.

Vierailija
2/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Ei se ole sun kaveri tai edes tuttavasi. Luultavasti ei edes muista sua, jos edellisestä käynnistä on aikaa.

Vierailija
4/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei koskaan tervehdis sinua ensin. Sinä valitset tervehditäänkö. Sama sosiaalityöntekijäsi kanssa tai vaikkapa pappisi.

Vierailija
5/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Ei se ole sun kaveri tai edes tuttavasi. Luultavasti ei edes muista sua, jos edellisestä käynnistä on aikaa.

Ehkäpä muistaa. Katsoi mua.

Vierailija
6/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä muistaa. Katsoi mua.

Usein ihmisellä on aivan erilainen suhde omaan lääkäriinsä kuin lääkärillä häneen. Sulle sun intiimejä asioita hoitanut ja tutkinut ammattilainen on luotettu, toivottavasti turvallinen ihminen joka on neuvonut ja ohjannut ja auttanut sinua terveyteesi ja hyvinvointiisi liittyvissä kysymyksissä. Sinä olet hänelle mahdollisesti ihan kasvoton tyyppi, yksi tuhansien joukossa, hän ei koe sinua tutuksi tai läheiseksi vaikka olisi ollut sinulle miten mukava ja jäisi kaupassa sinua sekunniksi katsomaan. Hoitosuhde saattaa johtaa siihen että tulee moikattua, mut kuten sanottua, se ei ole tasaveroinen tai tarkoita mitään jos lääkäri tervehtii takaisin koska hän tosiaan ei saa tervehtiä ensin.

Mun lääkäri käveli mua vastaan kun vein lasta hoitoon, katseemme kohtasivat mutta emme kumpikaan reagoineet mitenkään toisiimme. Lapsen vietyäni menin varatulle ajalleni lääkärin luo ja se sujui hyvin, rauhallisissa ja ystävällisissä merkeissä. Iltapäivästä satuin vielä uudelleen näkemään hänet, ei tullut mieleenkään tervehtiä vaikka olimme vasta nähneet. Joku voi toki toimia toisin.

Vierailija
7/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti pidän ahdistavana jos potilas tervehtii. Tarpeetonta, helpompi kaikille ettei tervehditä.

Vierailija
8/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ainakin riippuis hoitosuhteen laadusta. Jos ois joku erikoislääkäri jota nään oikeesti kohtuu paljon ja ois syytä uskoo sen oikeesti tunnistavan mut, niin sanoisin hei. Jos ihan perus tk-lääkäri, niin en tervehtisi.

Vierailija
9/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et ala iloisesti jaaritella peräpukamiesi kuulumisista.

Vierailija
10/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse eikä lääkäri todellakaan siitä loukkaannu tms vaikka sattuisikin sinut muistamaan. Jos on hyvin tuttu lääkäri tai vaikka terapeutti jonka luona tulee käytyä säännöllisesti, itselläni on tapana hienovaraisesti nyökätä kun kohtaamme.

Vierailija
11/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, lääkäri ei todennäköisesti muista sinua. Muista että hänen luonaan käy kuukausittain satoja ihmisiä, ei heitä voi mitenkään muistaa.

Vierailija
12/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei koskaan tervehdis sinua ensin. Sinä valitset tervehditäänkö. Sama sosiaalityöntekijäsi kanssa tai vaikkapa pappisi.

Olen minä papille päivää sanonut.

Vierailija
13/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tervehdin ja kailotan iloisesti tuntemuksiani 3 päivää aiemmin tapahtuneesta kolonoskopiasta. "On se ilmoja pidellyt"

Vierailija
14/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri katsoi sinua, todennäköisesti mietti että mistä olet tuttu ja pitäiskö tervehtiä. Oletko ehkä entinen naapuri, lapsen harrastuskaverin vanhempi, vai sittenkin potilas. 

Vierailija
15/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt aloitksen loppua. Olisiko lääkärin pitänyt lähteä kaupasta kanssasi? Tai tulla pihalle perässä moikkaamaan?

Potilas7asiakas valitsee, tervehtiikö, koskee juuri lääkäreitä, terapeutteja yms., joilla ns. salassapidettävää asiointia.

Vierailija
16/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asianajaja. En muista asiakkaitani kasvoilta lainkaan lukuunottamatta paria erikoistapausta. En moikkaa näitä erikoistapauksiakaan. Jos minua tervehditään, niin tervehdin kyllä nyökkäämällä ja mahdollisesti sanomalla "No terve/moi/jotain", mutta se ei todellakaan tarkoita, että tunnistaisin asiakkaan. Kunhan tervehdin takaisin. 

F

Vierailija
17/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti pidän ahdistavana jos potilas tervehtii. Tarpeetonta, helpompi kaikille ettei tervehditä.

suosittelen alan vaihtoa jos ihmiset ahdistaa. 

Vierailija
18/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä moikkaan vaan hyvin tuttua lääkäriä jos näen muualla kuin vastaanotolla, sama lääkäri on minua hoitanut monta vuotta. Samoin hän tervehtii minua jos vaikka sairaalassa tulee vastaan mutten ole menossa hänen vastaanotolleen. Satunnaisia lääkäreitä en tervehdi vaikka näkisin missä vaan, en edes oleta että muistavat mun olleen potilaana.

Vierailija
19/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Lääkärit eivät myöskään tervehdi asiakastaan ensin, se liittyy vaitiolovelvollisuuteen. He eivät saa millään tavalla paljastaa tuntevansa asiakastaan.

Jos itse tervehdit ensin, niin voi hän siihen vastata.

Vierailija
20/41 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suosittelen alan vaihtoa jos ihmiset ahdistaa. 

Ei tuossa ihmiset ahdista, vaan se että muistutetaan töistä vapaa-ajalla. Lisäksi kiusallista, kun itse pitäisi olla kuin ei tietäisikään koko ihmisestä, koska vaitiolovelvollisuus. 

t. eri