Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäkää kiinni koronan lahjana antamasta hitaasta elämästä :)

Vierailija
05.04.2021 |

Ihmiset eivät opi pandemiasta ehkä mitään, epäilee elämäntapatutkija: "Täytämme vapautuneen ajan online-kokouksilla ja Netflixillä"

Korona paljasti, että hitaampi elämä tekee hyvää meille ja maapallolle, sanoo norjalainen sosiaaliantropologi Thomas Hylland Eriksen.

https://yle.fi/uutiset/3-11855703

Pitäkää kiinni hitaasta elämästä, älkää sortuko kokoustamaan 24/7

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan tyrmistynyt siitä kuinka ihmiset ovat muuttuneet huonokäytöksisiksi ja ikäviksi.

Asenteet ovat hurjasti koventuneet. Kokoajan pitäisi olla myös paras versio itsestään, ei siedetä enää mitään inhimillistä.

halutaan vain bisnestä ja kulutusta. No sehän lisäntyy hurjalla vauhdilla.

Vierailija
22/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinasujalle tosi nauutinnollista joo. Harrastukset peruttu, työt etänä, tapahtumat peruttu, matkat peruttu, kaikki peruttu tai kiellettyä. Seinät kaatuu päälle tässä "hitaassa elämässä". On vain rajallinen määrä monta kertaa jaksan kävellä naapuruston kävelylenkin, istua viikonlopun yksin kerrostaloasunnossa, syödä yksin, viettää lomat yksin jne jne jne.

Millaisessa paikassa asut kun sinulla on vain yksi naapuruston kävelylenkki? Onko sinulla sairauksia? Autoa? Olet työssä kuitenkin, että varaa pitäisi olla tehdä vaikka mitä asioita. Ehkä sinua vaivaa mielikuvituksen puute?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan tyrmistynyt siitä kuinka ihmiset ovat muuttuneet huonokäytöksisiksi ja ikäviksi.

Asenteet ovat hurjasti koventuneet. Kokoajan pitäisi olla myös paras versio itsestään, ei siedetä enää mitään inhimillistä.

Se ei kylläkään johdu koronasta. Tuo tulee Amerikasta, ainakin "paras versio itsestään" ja muut ulkonäkö- ja statustavoitteet. Emme halua olla amerikkalaisia, olkaamme siis suomalaisia!

Vierailija
24/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisi lisää karanteeneja että voisin siitä pitää kiinni?

Korona-ajan ainoat hyvät hetket oli kolmen viikon karanteenissa. Sai rauhoittua niin kuin kuulemma kaikki tekee nyt koronan takia.

Vierailija
25/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei kylläkään johdu koronasta. Tuo tulee Amerikasta, ainakin "paras versio itsestään" ja muut ulkonäkö- ja statustavoitteet. Emme halua olla amerikkalaisia, olkaamme siis suomalaisia!

Siis niin hullulta kuin se kuulostaa niin Etelä Eurpassa ei ole tollaista!

Vierailija
26/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämääni korona ei ole suuremmin muuttanut. Olen aina halunnut viettää suurimman osan vapaa-ajastani kotona, luen, teen pihatöitä, hoidan kasveja, kuuntelen musiikkia, piirrän, leivon, teen ruokaa, ihan tavallisia juttuja mutta mulle ihan riittäviä. En kaipaa kuin kulttuuritapahtumia, joissa kävisin muutaman kerran kuukaudessa ja ystävien kanssa kahvittelua muutaman kerran kuukaudessa sitäkin. Työssäni olen aina ihmisten parissa, joten tarpeeni olla omissa oloissani työpäivän jälkeen on suuri. Olen aina elänyt hidasta elämää.

Vierailija
27/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun elämääni korona ei ole suuremmin muuttanut. Olen aina halunnut viettää suurimman osan vapaa-ajastani kotona, luen, teen pihatöitä, hoidan kasveja, kuuntelen musiikkia, piirrän, leivon, teen ruokaa, ihan tavallisia juttuja mutta mulle ihan riittäviä. En kaipaa kuin kulttuuritapahtumia, joissa kävisin muutaman kerran kuukaudessa ja ystävien kanssa kahvittelua muutaman kerran kuukaudessa sitäkin. Työssäni olen aina ihmisten parissa, joten tarpeeni olla omissa oloissani työpäivän jälkeen on suuri. Olen aina elänyt hidasta elämää.

Ihmisten on vaikea muuttaa touttumuksiaan ja keksiä uutta tilalle, että eivät kaipaisi entistä. Ystävien kanssa saa kahvitella edelleen. Ehkä voisitte kahvitella erilaisten kulttuuriteemojen merkeissä? Netillä pääsee.

Vierailija
28/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kaipaan aikaa ennen koronaa. Tämä virus on muuttanut työnkuvaakin niin paljon, että lähes kaikki ollaan uupumisen partaalla. Kun olis pokkaa vaan irtisanoa itsensä ja jollain mt verukkeella heittäytyä työttömäksi. Ennen koronaa pidin työstäni, enää vain siedän sitä.

Vierailija
29/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Ihan OK jos ei tarvisi kamppailla ylimääräisten kilojen kanssa. 

Kaipaan töitä. 

Miksi olet ottanut siitä itsellesi kamppailun? Onko sinulla joku sairaus, joka estää kilojen normaalin sulamisen kun ruokavalio on korjattu kuntoon? Sitten kun se on korjattu, niin kilothan lähtevät ihan itsestään tekemättä mitään, ihan lunkisti voi ottaa :)

Olen säästänyt 8000 euroa rasvaimuun..nyt pitäisi päättää leikkauspäivä

Näin korona aikana olen alkanut miettiä pitäisikö antaa rahat köyhille lapsiperheille.

En ole kuitenkaan uskossa ja joudun kadotukseen.,.

joten meniskö lahjarahat hukkaan?

Vierailija
30/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kaipaan töitä. 

Miksi olet ottanut siitä itsellesi kamppailun? Onko sinulla joku sairaus, joka estää kilojen normaalin sulamisen kun ruokavalio on korjattu kuntoon? Sitten kun se on korjattu, niin kilothan lähtevät ihan itsestään tekemättä mitään, ihan lunkisti voi ottaa :)

Näin korona aikana olen alkanut miettiä pitäisikö antaa rahat köyhille lapsiperheille.

Teuvo Sukari tässä moi!

Mulla on kaunis rasvaton rouva joka imee rasvat.

Sanoisin

Ime rasvat nyt kun oot ateisti

Sit käännyt uskoon

Win Win

Vierailija
31/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan heti lennot johonkin, kun koronatilanne sen mahdollistaa.

Vierailija
32/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kaipaan töitä. 

Pidä kiinni hitaasta elämästä..

Et kuole=joudu k.adotukseen niin nopeasti.

Älä mene rasvaimuun , vedä teipillä poskiläskit hiusten taa piiloon..

sit himmailet himassa...

Vierailija
33/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut mua hävettää mun pömppis..

Imu on kallis ja pelottaa.....

Vierailija
34/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kaipaan töitä. 

Osta kokeeksi köyhille yyhoo äideille joululahjoja ja vie ne itse.

Kokeen jälkeen halunnet pitää rahasikin itse.

Vierailija
35/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kaipaan töitä. 

Entäpä jos lakkaisit ostamasta taivaspaikkaa itsellesi ja auttaisit vain koska haluat? Mene rasvaimuun jos kärsit terveysongelmista rasvan takia, älä mene jos et kärsi. Lahjoita seurakunnan diakonityöhön 20 euroa kuussa korvamerkittynä lapsiperheille, niin saat molemmat.

Vierailija
36/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäsikö lennät karkuun?

Vierailija
37/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämästä on tullut vain kiireisempää etätyössä. En ole koskaan ennen ollut näin uupunut henkisesti.

Palottaako pomo vai miten?

Pakottaa. Muun muassa tauot ovat jääneet pois, koska voidaanhan me syödä tai juoda kahvit samalla kun ollaan linjan päässä.

Itselle kävi aikoinaan etätyössä näin. Aina kun menin työhuoneesta keittiöön pitämään ruokista, joku soitti konttorilta ja alkoi veetuilemaan, miksen ole koneella vastaamassa. Soittaja saattoi olla esimies tai työkaveri. Ja erityisesti ne jaksoi veetuilla ja vahtia haukkana, joilla ei ollut etätyöoikeutta. Myös vessaan jotkut ottaa kuulemma työpuhelimen mukaan etätöissä. Että kivat sille toiselle siellä langan päässä...

Onneksi en ole etätöissä enää. Ahdisti myös se, että oma koti oli muuttunut työpaikaksi, eli tavallaan olit aina töissä.

Vierailija
38/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kaipaan töitä. 

Teuvo Sukari tässä moi!

Mulla on kaunis rasvaton rouva joka imee rasvat.

Sanoisin

Ime rasvat nyt kun oot ateisti

Sit käännyt uskoon

Win Win

Se sun vaimos ei oo kaunis, Topi.

Vierailija
39/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoittakaa kansalaisaloite koronan tukahduttamiseksi. Löytyy täältä! Jakakaa eteenpäin.

https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/allekirjoita-kansalaisaloite-kor…

Vierailija
40/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kaipaan töitä. 

Entäpä jos lakkaisit ostamasta taivaspaikkaa itsellesi ja auttaisit vain koska haluat? Mene rasvaimuun jos kärsit terveysongelmista rasvan takia, älä mene jos et kärsi. Lahjoita seurakunnan diakonityöhön 20 euroa kuussa korvamerkittynä lapsiperheille, niin saat molemmat.

20 euroa kuussa?

se ois 33 vuotta avustusta ,jos annan 8000

muuten mun isä on h.elvetissä

joten mua lohduttais tieto että 

auttamalla muita mä saisin sen sieltä pois...

Isä ei tehnyt kellekään pahaa..oli kiltti:(