Minkälainen ihminen ei hanki itselleen milloinkaan ajokorttia?
Tulee nyt mieleen ainakin taiteilijat Leskinen ja Loiri. Molemmat sellaisia oman tiensä kulkijoita.
Voiko tuollainen taiteellisuus/luovuus olla yksi selittävä tekijä?
Kommentit (29)
Köyhä? Sellainen joka pelkää ajamista?
Sellainen joka ei koe sitä tarvitsevansa.
Sellaisen jonka ei itse tarvitse koskaan ajaa ja jota ei autot kiinnosta.
Ymmärrän hyvin, vihaan autoja, tosin minulla on ajokortti, mutta sillä vois heittää vesilintua....
En ole hankkinut paniikin ja pelon takia. Pelkään jo ajatuksena ajotunteja ja inssiä. Nyt olen jo 36 v. ja pelko vain kasvaa. Lisäksi pelkään, etten osaa huomioida liikenteessä montaa asiaa samaan aikaan tai menetän kontrollin.
Jos pyörällä pääsee hyvin ja junat, metrot ja bussit kulkee tarvittaessa, niin mihin sitä ajokorttia tarvitsee.
No ei ainakaan ilmaston paskaantumisen takia.
Varmaan haluatte elää? Minä törmäilen oviin, seiniin, kaapinoviin. Syvyysnäköni on välillä mitä sattuu, saan migreenikohtauksia missä minulta menee näkökyky, aivohalvausoireita... Toinen silmäni on täysin sokea hämärässä. Onko hyviä syitä?
Helsingin kantakaupungissa asuva tulotasosta riippumatta. ;)
Olen asunut suuren osan aikuiselämästäni ulkomailla suurten kaupunkien keskustoissa. Ei ole ollut tarvetta ajokortille. Suomessa ja etenkin kehä kolmosen ulkopuolella asuessa se voisi kyllä olla erittäin tarpeellinen, ellei lähes pakollinen.
Irwinilläkin oli kortti, vaikka mies oli käytännössä koko elämänsä kännissä, menettikin sen sitten kärytessään ratista.
Minä.
Siihen on monta syytä.
Asun HKI keskustassa, kuljen lähes kaikki matkani kävellen tai pyörällä, joskus julkisilla.
Ei ole esim. Lapsia joita tarvisi koko ajan kuskata autolla harrastuksiin ja muualle.
Olen ympäristötietoinen, ekologinen elämäntapa on mulle tärkeä. Auto saastuttaa.
Epäsäännölliset/pienet tulot. Auton/ajokortin hankkiminen kallista ja ylläpito myös.
Autoilu itsestään ei kiinnosta myöskään ajanvietteenä tai harrastuksena.
Yleinen laiskuus/mielenkiinnon puute autoja kohtaan. Sen lisäksi, että kallista, ajokortin hankkimiseen täytyisi nähdä myös paljon ylimääräistä vaivaa.
Yksinkertaisesti en tarvitse autoa/ajokorttia mihinkään. Ehkä pari kertaa vuodessa kesällä tulee sellainen olo, että oispa ajokortti niin voisi vaan hurauttaa suvun mökille tai telttaretkelle. Siinä se.
Eikö Loiri ja Leskinen viettäny jatkuvassa pienessä pöhnässä melkein koko elämänsä niin eivät olis edes voinu ajaa.
Sellane, joka jaksaa kävellä ja/tai pyöräillä ja joka ymmärtää, et ilmastonmuutos on fakta.
Lisää Ville Valo listaan. Skeba selässään näkyy silloin tällöin fillaroivan tästä ohi.
Esimerkiksi sellainen, joka ei näe syytä kortin hankkimiseen. Minäkin olen tällainen.
Kyllä tuossa ap pohdinnassasi jotain perää on. "Kunnon ihmiset" hankkii heti kortin, työelämän vaatimusten yms. takia. Taiteelliset ei ajattele niin.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei koe sitä tarvitsevansa.
Moni tähän ryhmään kuuluva kyllä katuu valintaansa jossakin vaiheessa. Esimerkkinä sellaiset maalaismummot, joiden autoileva puoliso kuolee eikä sitten enää pääse mihinkään, vaikka olisi auto pihassa.
Sellainen, joka haluaa luoda kaltaisillesi ihmettelijöille lisää ihmeteltävää.