Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen ei hanki itselleen milloinkaan ajokorttia?

Vierailija
04.04.2021 |

Tulee nyt mieleen ainakin taiteilijat Leskinen ja Loiri. Molemmat sellaisia oman tiensä kulkijoita.
Voiko tuollainen taiteellisuus/luovuus olla yksi selittävä tekijä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka haluaa luoda kaltaisillesi ihmettelijöille lisää ihmeteltävää.

Vierailija
2/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä? Sellainen joka pelkää ajamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei koe sitä tarvitsevansa.

Vierailija
4/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen jonka ei itse tarvitse koskaan ajaa ja jota ei autot kiinnosta.

Vierailija
5/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoton?

Vierailija
6/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, vihaan autoja, tosin minulla on ajokortti, mutta sillä vois heittää vesilintua....

Vierailija
7/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut paniikin ja pelon takia. Pelkään jo ajatuksena ajotunteja ja inssiä. Nyt olen jo 36 v. ja pelko vain kasvaa. Lisäksi pelkään, etten osaa huomioida liikenteessä montaa asiaa samaan aikaan tai menetän kontrollin.

Vierailija
8/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyörällä pääsee hyvin ja junat, metrot ja bussit kulkee tarvittaessa, niin mihin sitä ajokorttia tarvitsee.

Vierailija
9/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan ilmaston paskaantumisen takia.

Vierailija
10/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan haluatte elää? Minä törmäilen oviin, seiniin, kaapinoviin. Syvyysnäköni on välillä mitä sattuu, saan migreenikohtauksia missä minulta menee näkökyky, aivohalvausoireita... Toinen silmäni on täysin sokea hämärässä. Onko hyviä syitä?

Vierailija
11/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kantakaupungissa asuva tulotasosta riippumatta. ;)

Vierailija
12/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut suuren osan aikuiselämästäni ulkomailla suurten kaupunkien keskustoissa. Ei ole ollut tarvetta ajokortille. Suomessa ja etenkin kehä kolmosen ulkopuolella asuessa se voisi kyllä olla erittäin tarpeellinen, ellei lähes pakollinen.

Vierailija
13/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irwinilläkin oli kortti, vaikka mies oli käytännössä koko elämänsä kännissä, menettikin sen sitten kärytessään ratista.

Vierailija
14/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Siihen on monta syytä.

Asun HKI keskustassa, kuljen lähes kaikki matkani kävellen tai pyörällä, joskus julkisilla.

Ei ole esim. Lapsia joita tarvisi koko ajan kuskata autolla harrastuksiin ja muualle.

Olen ympäristötietoinen, ekologinen elämäntapa on mulle tärkeä. Auto saastuttaa.

Epäsäännölliset/pienet tulot. Auton/ajokortin hankkiminen kallista ja ylläpito myös.

Autoilu itsestään ei kiinnosta myöskään ajanvietteenä tai harrastuksena.

Yleinen laiskuus/mielenkiinnon puute autoja kohtaan. Sen lisäksi, että kallista, ajokortin hankkimiseen täytyisi nähdä myös paljon ylimääräistä vaivaa.

Yksinkertaisesti en tarvitse autoa/ajokorttia mihinkään. Ehkä pari kertaa vuodessa kesällä tulee sellainen olo, että oispa ajokortti niin voisi vaan hurauttaa suvun mökille tai telttaretkelle. Siinä se.

Vierailija
15/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Loiri ja Leskinen viettäny jatkuvassa pienessä pöhnässä melkein koko elämänsä niin eivät olis edes voinu ajaa.

Vierailija
16/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellane, joka jaksaa kävellä ja/tai pyöräillä ja joka ymmärtää, et ilmastonmuutos on fakta.

Vierailija
17/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää Ville Valo listaan. Skeba selässään näkyy silloin tällöin fillaroivan tästä ohi.

Vierailija
18/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi sellainen, joka ei näe syytä kortin hankkimiseen. Minäkin olen tällainen.

Vierailija
19/29 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa ap pohdinnassasi jotain perää on. "Kunnon ihmiset" hankkii heti kortin, työelämän vaatimusten yms. takia. Taiteelliset ei ajattele niin. 

Vierailija
20/29 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka ei koe sitä tarvitsevansa.

Moni tähän ryhmään kuuluva kyllä katuu valintaansa jossakin vaiheessa. Esimerkkinä sellaiset maalaismummot, joiden autoileva puoliso kuolee eikä sitten enää pääse mihinkään, vaikka olisi auto pihassa.