Minkälainen ihminen ei hanki itselleen milloinkaan ajokorttia?
Tulee nyt mieleen ainakin taiteilijat Leskinen ja Loiri. Molemmat sellaisia oman tiensä kulkijoita.
Voiko tuollainen taiteellisuus/luovuus olla yksi selittävä tekijä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Autoton?
Yleensä ajokortin hankkijat nimenomaan ovat autottomia: harva hankkii ensin autoa ja sitten vasta korttia.
Miksi pitäisi hankkia?
Miespuolisella ystävälläni ei ole ajokorttia, koska hän asuu alueella, jossa on hyvä julkinen liikenne ja kulkee tarvittaessa taksilla.
Minulla on kortti, mutta ajan hyvin harvoin. Kuljen julkisilla ja/tai taksilla.
N
Itsehän ehdin lähipiirin painostuksesta aloittaa autokoulun. Kesken jäi, olen yksinkertaisesti liian arka liikenteeseen. Huomio- ja reaktiokyky ei riitä, hätäännyn helposti jne. Olisin oikeasti vaarallinen kuski, vaikka nyt jotenkin saisin inssin läpi. Nyt 15 vuotta myöhemmin kadun tuota turhaa rahanmenoa ja sitä, etten kuunnellut vaistoani ja kieltäytynyt koko hommasta.
Hän on ratkaissut liikkumisen tarpeensa toisin, ei tarvitse autoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut suuren osan aikuiselämästäni ulkomailla suurten kaupunkien keskustoissa. Ei ole ollut tarvetta ajokortille. Suomessa ja etenkin kehä kolmosen ulkopuolella asuessa se voisi kyllä olla erittäin tarpeellinen, ellei lähes pakollinen.
🙈😂
Mulla on niin huonot hermot, lyhyt pinna ja aina joko liian hidas tai nopea reaktiokyky että tulisi äkkiä rumaa jälkeä. Haluaisin kyllä, mulla on lisäksi rikkinäinen selkä ja polvi, joten käytännössä asuinpaikka pitää sitten aina valita niin että ruokakauppaan pääsee kävellen ja junalla tarvittaessa muualle, ja mieluiten asuisin jossain korvessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei koe sitä tarvitsevansa.
Moni tähän ryhmään kuuluva kyllä katuu valintaansa jossakin vaiheessa. Esimerkkinä sellaiset maalaismummot, joiden autoileva puoliso kuolee eikä sitten enää pääse mihinkään, vaikka olisi auto pihassa.
Taitaa olla heillä vähän muut murheet kuin ajokortin puuttuminen.
Luulisi, että taiteellinen ja luova ihminen pikemminkin rakastaa ajokortin tuomaa vapautta. Saa mennä ja tulla miten lystää ja vapaasti matkustella uusissa paikoissa hakemassa inspiraatiota.
mulla on sairaus mikä estää ajamisen, joten en korttiakaan tarvitse