Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, käsi sydämellä: jäisitkö kotirouvaksi jos se olisi mahdollista?

Vierailija
04.04.2021 |

Jäisitkö kotirouvaksi, jos se olisi taloudellisesti mahdollista ja mies sitä toivoisi?

Kommentit (253)

Vierailija
181/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin.

Työelämää takana sen verran että on jo nähty mitä se on. Nykyisellä tulotasolla se paljon puhuttu eläkekertymäkin on lähinnä huono vitsi. 

Vierailija
182/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäisin.

Työelämää takana sen verran että on jo nähty mitä se on. Nykyisellä tulotasolla se paljon puhuttu eläkekertymäkin on lähinnä huono vitsi. 

Samat ajatukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokonaan, pidän työstäni, mutta voisin tehdä 2-3 päivää viikossa, eli 40-60 prosenttista työaikaa, jos taloudellinen tilanne olisi tosi hyvä. Tällä hetkellä teemme miehen kanssa molemmat 80-prosenttista, ja on ihanaa kun jää aikaa ja voimia lapsille.

Vierailija
184/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
185/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jäisi, jos minulta menisi samalla itsenäisyys tai osa itsenäisyyttä.

Mihin kotirouvuus minut velvoittaisi? Ilmaisia lounaita ei ole.

Ymmärrät kyllä jos joskus löydät sen oikean. Rahalla tms ei ole mitään merkitystö.

Tai entä jos voitat lotosta - millä logiikalla "itsenäisyys" menisi?

Totta hitossa rahalla on aina merkitystä. Oletko 15? Ei se poista sitä että rakastaa toista tosissaan, mutta ihan ihmisiä tässä kuitenkin ollaan. Kerrotko, mitä se kotirouvana oleminen pitää sisällään? Kai siinä jotain vastavuoroisuutta odotetaan, kuten kaikissa terveissä suhteissa, eli mikä on kotirouvan osuus?

Kotirouvahan on siis eri asia, kuin kotiäiti.

Kotirouvan elämä pitää sisällään yleensä ainakin:

- Ulkonäön huoltamisen miehelle miellyttävällä tavalla

- Kotitöitä, tai vähintään niiden organisointia jos on varaa palkata ulkopuolinen tekemään

- Kulissien kiillottamista, mitä se kenellekin tarkoittaa

- Miehen mielialan hyvänä pitämistä

- Oman elämän järjestämistä miehen elämän mukaan

Riippuu vaihtoehdosta, onko diili hyvä vai huono. Suomalaiselle tasa-arvoisena ja vapaana kasvatetulle naiselle yleensä melkoisen paska diili.

Kotimiehen elämä pitää sisällään yleensä ainakin:

- Ulkonäöstä huolehtimista naiselle miellyttävällä tavalla (lihaksikas kroppa, ei jenkkakahvoja ja elintasovatsaa, hyvin leikattu kampaus, puhtaat valkoiset suorat hampaat)

- Kotitöitä (talon pitää olla imuroitu ja mopattu, ikkunat pesty, pyykki ja tiskit huollettu, missään ei saa olla mikään tavara pois paikoiltaan tai tahrainen)

- Koira lenkitetty, leikitetty ja koulutettu

- Lapset viety kouluun ja haettu koulusta, läksyt tehty heidän kanssaan, kouluun liittyvät liput ja laput luettu ja allekirjoitettu, kouluprojektit hoidettu, jumppavaatteet pakattu ja laitettu pesuun - ennen kuin vaimo tulee kotiin

- Hyvä ateria odottamassa töistä saapuvaa vaimoa, eikä sitten mitään keitettyjä perunoita ja nakkikastiketta

- Vaimon mielialan hyvänä pitämistä, siis pitää olla hellä, halailla ja pussata, pitää illalla ajoissa järjestää lapset petiin että voidaan sekstata; lapset täytyy myös pitää hiljaisina, että vaimo saa huilata työpäivän ja aterian päälle; täytyy olla kiinnostunut vaimon töistä ja kysellä, miten päivä meni

- Oma elämä järjestetään vaimon elämän myönteisesti, esimerkiksi kotityöt täytyy hoitaa sillä välin kun vaimo on töissä ja täytyy jäädä kotiin huolehtimaan lapsista, jotta vaimo saa lähteä harrastuksiin ja kavereita tapaamaan ja omiin muihin menoihinsa kuten vaateostoksille tai kampaajalle; vaimon menojen aikana mies voikin sitten huolehtia lapset harrastuksiin tai kavereille ja illalla lämmittää saunan siinä samalla kun järkkää iltapalan pöytään

Joo, voisin kokeilla tuollaista järjestelmää hetken, mutta voin hyvin kuvitella, että ajan mittaan asetelmasta tulisi rouva - palvelija -tyyppinen. Minä olen halunnut elämänkumppanikseni tasa-arvoisen olennon, en palvelijaa.

Sä olet katsellut vähän liikaa tv:n kotivaimo sarjoja.

Vierailija
186/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt eli teen töitä vain harrastuksena. Jos minäkin kävisin vakituisissa töissä, meillä ei olisi juuri lainkaan yhteistä aikaa, koska mies tekee töitä todella paljon (yrittäjä). Olen hänen mukanaan matkoilla yms. ja totta kai käytämme tämän mahdollisuuden, koska haluamme elää mukavaa elämää. Useampi ystävä on jo kuollut, haluan nauttia elämästä enkä kuolla ennen kuin ehdin edes eläkkeelle. Mies nauttii työnteosta ja yrittämisestä niin paljon, ettei taida jäädä eläkkeelle koskaan.

Vierailija
187/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, niin kaukana omasta maailmankuvasta tuollainen etten osaa ajatella. Jos se tarkottaisi, että saisi mennä miten lystää, niin mikäettei. Jos se tarkoittaa jotain taloudenhoitajaa niin epäilen.

Miten se voisi sitä tarkoittaa, jos elää oikeassa parisuhteessa. Miksi se ihminen/puoliso muuttuisi narsistiseksi siaksi, joka käyttää sinua vain kodinhoitajana?

Muakin ihmetyttää tämä ajatus: Molemmat käyvät töissä niin liitto on hyvä ja tasa-arvoinen, mies on kiva ja kohtelee hyvin. Nainen jää kotiin: mies muuttuu täydeksi siaksi joka käyttää naista hyväkseen, vaatii väkisin seksiä, lukitsee kotiin, pakottaa konttaamaan rätti kädessä..

Kaipa se on kateuden ilmentymää, että pitää pyrkiä alentamaan miehen ja naisen arvoa, jotka tämän ratkaisun ovat valinneet.

Tosielämässä kukaan ei ole sanonut mitään tuon suuntaista minulle eikä itsetuntoni ole siitä notkahtanut, etten ole käynyt töissä enää aikoihin. Lisäksi, kun työelämässä olen kuitenkin ollut tiedän, ettei suurin osa todellisuudessa tee mitään hienoa uraa. Varsinkin vaihdevuosi-ikäisenä työnteko vaativalla uralla syö paljon voimia, jos nukkuu huonosti. Olen monesti kiittänyt onneani, että saan nukkua aamuisin pitkään, jos huvittaa.

Vierailija
188/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eksä yritti leipoa musta sellaista. Ei se vaan ole mulle luontaista. Viihdyn kyllä kotona, mutta tarvitsen muutakin.

Vierailija
189/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua, mutta en todellakaan. Mitä ihmettä tekisin kotona päivät pitkät?

Jos voittaisin lotossa (useita miljoonia), en toki jatkaisi päivätyötäni, mutta en myöskään kutsuisi itseäni silloin kotirouvaksi. Opiskelisin sijoittamista, hankkisin loma-asuntoja eri puolilta maailmaa, matkustelisin, käynnistäisin pienimuotoista yritystoimintaa, menisin vapaaehtoiseksi löytökoiratarhoille ja paljon muuta. Kotona joku ihan muu saisi hoitaa niin siivouksen kuin sisustussuunnittelunkin. Puutarhat suunnittelisin itse ja osin hoitaisinkin, mutta raskaimmat työt ostaisin muilta.

Kotimme on iso ja viihtyisä, mutta en ihan oikeasti ymmärrä, miksi haluaisin olla vain kotona.

Vierailija
190/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen olisin sanonut että en helvetissä, mutta nyt näyttää siltä että en saa oman alani töitä niin mieli on muuttunut ja voisinkin jäädä kotirouvaksi.

En ole tehnyt päivääkään oman alan töitä, mutta en silti jäisi toisen rahoilla elämään.

Vierailija
191/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan!

Mä en ole kotirouvatyyppiä, vaan ura- ja ulkoilmaihminen. Kyllästyisin parissa viikossa kotonaoloon, enkä halua joutua mihinkään siivoojan-/kodinhengettären rooliin. No way..

Vierailija
192/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin lotossa, voisin alkaa täysipäiväisesti hoitamaan kodittomia kissoja. Tosin en tiedä jaksaisinko henkisesti, siinä työssä näkee niin läheltä ihmisten käsittämättömän pahuuden ja välinpitämättömyyden.

Vierailija
193/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on taloudellisesti mahdollista ja olen kotona, joskus harvakseltaan saatan käydä työkeikalla mutta ei montaa viikkoa vuodessa. Ihan omilla rahoillani tässä elelen, viimeinen vuosi tietty on ollut vähän tylsä kun ei ole oikein voinut reissata ja kulttuuririentoja ei ole.

En ole mikään "kodinhengetär", meillä käy siivooja enkä pahemmin esim kokkaile. Lapsia siis ei ole, kahdestaan ollaan ja mies käy töissä osa-aikaisesti.

Vierailija
194/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä en jaksa töitä. Mieluummin miellyttäisin omaa miestä kuin jotain pomoa. Edellyttäen että se sit oikeasti pitää musta huolen.

Vierailija
195/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea ketjua, mutta en todellakaan. Mitä ihmettä tekisin kotona päivät pitkät?

Jos voittaisin lotossa (useita miljoonia), en toki jatkaisi päivätyötäni, mutta en myöskään kutsuisi itseäni silloin kotirouvaksi. Opiskelisin sijoittamista, hankkisin loma-asuntoja eri puolilta maailmaa, matkustelisin, käynnistäisin pienimuotoista yritystoimintaa, menisin vapaaehtoiseksi löytökoiratarhoille ja paljon muuta. Kotona joku ihan muu saisi hoitaa niin siivouksen kuin sisustussuunnittelunkin. Puutarhat suunnittelisin itse ja osin hoitaisinkin, mutta raskaimmat työt ostaisin muilta.

Kotimme on iso ja viihtyisä, mutta en ihan oikeasti ymmärrä, miksi haluaisin olla vain kotona.

Kyllä minä kutsun itseäni kotirouvaksi vaikka teenkin mainitsemiasi asioita, miksi en kutsuisi? Minulla on sijoituksia ja meillä on sijoituksia.

Meillä on asuntoja eri puolilla Eurooppaa. Vastaan näiden asuntojen hoidosta, eihän ne kunnossa pysy, jos niistä ei huolehdita. Jonkun täytyy hankkia sinne siivoojat, puutarhurit jne - se on minun vastuullani.

Matkustelemme paljon normaalitilanteessa, matkustamme nytkin, mutta huomattavasti vähemmän.

Minä teen jonkun verran vapaaehtoistyötä. Lisäksi opiskelen kieliä omaksi huvikseni, puhun aika sujuvasti kuutta kieltä. Harrastan paljon kaikkea kivaa.

Siivooja käy, ikkunanpesijä samoin. Sisustuksesta vastaan minä, koska minulla on taito ja halu siihen. Sen sijaan puutarhan saa hoitaa puutarhuri, minä vain kerron mitä mihinkin haluan.

Ja koti - viihdyn erinomaisesti kauniissa kodeissamme, jotka olen itse rakkaudella ja lämmöllä sisustanut. On mielikuvituksen puutetta, jos ei päiviinsä löydä sisältöä muuten kuin töissä käymällä.

Vierailija
196/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällö hetkellä voisin kyllä ja varsinkin jos olisi pieniä lapsia niin jäisin suosiolla että välttyisin ylimääräiselta stressistä. Minulla on pari tutkintoa alla joilla kummallakaan en ole tehnyt yhtään mitään joten ei ole mitään hienoa uraakaan mistä luopua. Työnteko on ruvennut tuntumaan pakkopullalta, unettomuus vaivaa arkiaamuisin ja minua kiinnostaisi panostaa enemmän vapaa-ajan projektiini josta hyvässä lykyssä voin tienata rahaa myöhemmin. Olenkin vähän kateellinen kun kaverini uskalsi jäädä tekemään osapäivä hommia (tekee alle 20h/vko) ja opiskelee rennosti omaan tahtiin kotona tutkintoa. Itse en olisi uskaltanut...

Vierailija
197/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät kyllä jos joskus löydät sen oikean. Rahalla tms ei ole mitään merkitystö.

Totta hitossa rahalla on aina merkitystä. Oletko 15? Ei se poista sitä että rakastaa toista tosissaan, mutta ihan ihmisiä tässä kuitenkin ollaan. Kerrotko, mitä se kotirouvana oleminen pitää sisällään? Kai siinä jotain vastavuoroisuutta odotetaan, kuten kaikissa terveissä suhteissa, eli mikä on kotirouvan osuus?

- Kotitöitä, tai vähintään niiden organisointia jos on varaa palkata ulkopuolinen tekemään

Riippuu vaihtoehdosta, onko diili hyvä vai huono. Suomalaiselle tasa-arvoisena ja vapaana kasvatetulle naiselle yleensä melkoisen paska diili.

- Ulkonäöstä huolehtimista naiselle miellyttävällä tavalla (lihaksikas kroppa, ei jenkkakahvoja ja elintasovatsaa, hyvin leikattu kampaus, puhtaat valkoiset suorat hampaat)

- Kotitöitä (talon pitää olla imuroitu ja mopattu, ikkunat pesty, pyykki ja tiskit huollettu, missään ei saa olla mikään tavara pois paikoiltaan tai tahrainen)

- Lapset viety kouluun ja haettu koulusta, läksyt tehty heidän kanssaan, kouluun liittyvät liput ja laput luettu ja allekirjoitettu, kouluprojektit hoidettu, jumppavaatteet pakattu ja laitettu pesuun - ennen kuin vaimo tulee kotiin

- Hyvä ateria odottamassa töistä saapuvaa vaimoa, eikä sitten mitään keitettyjä perunoita ja nakkikastiketta

- Vaimon mielialan hyvänä pitämistä, siis pitää olla hellä, halailla ja pussata, pitää illalla ajoissa järjestää lapset petiin että voidaan sekstata; lapset täytyy myös pitää hiljaisina, että vaimo saa huilata työpäivän ja aterian päälle; täytyy olla kiinnostunut vaimon töistä ja kysellä, miten päivä meni

- Oma elämä järjestetään vaimon elämän myönteisesti, esimerkiksi kotityöt täytyy hoitaa sillä välin kun vaimo on töissä ja täytyy jäädä kotiin huolehtimaan lapsista, jotta vaimo saa lähteä harrastuksiin ja kavereita tapaamaan ja omiin muihin menoihinsa kuten vaateostoksille tai kampaajalle; vaimon menojen aikana mies voikin sitten huolehtia lapset harrastuksiin tai kavereille ja illalla lämmittää saunan siinä samalla kun järkkää iltapalan pöytään

Joo, voisin kokeilla tuollaista järjestelmää hetken, mutta voin hyvin kuvitella, että ajan mittaan asetelmasta tulisi rouva - palvelija -tyyppinen. Minä olen halunnut elämänkumppanikseni tasa-arvoisen olennon, en palvelijaa.

Mitä, eikö ne samat hommat pädekään toisinpäin? On siis ihan asiallista, että kotona oleva nainen hoitaa kodin ja lapset, tekee ruuat, pitää mukulat pois työstä väsyneen miehen tieltä - mutta sama ei toimi, jos kotona onkin mies?

Vierailija
198/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, eikö ne samat hommat pädekään toisinpäin? On siis ihan asiallista, että kotona oleva nainen hoitaa kodin ja lapset, tekee ruuat, pitää mukulat pois työstä väsyneen miehen tieltä - mutta sama ei toimi, jos kotona onkin mies?

Ei ole kumminkaan päin noin. Nainen ei hoida kaikkea, ei pidä lapsia poissa jaloista tms. Tyhmä provo

Vierailija
199/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän tämä tuli.

Minäkään en haluaisi olla kotona, sekoaisin tylsyydestä ja tarkoituksettomuudesta. Toisen rahoilla loisiminen olisi myös toisen hallinnassa olemista eli ei kiitos sillekään. Omilla rahoillani puuhailisin mielelläni vaikka mitä. 

Vierailija
200/253 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä.. eihän kotirouvana olo tarkoita sitä että kirjaimellisesti istuu KOTONA päivästä toiseen :,D joku ilmoitti oikein olevansa ULKOILMAIHMINEN joten ei vois olla kotirouva xD ai että olette hauskoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi