Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, käsi sydämellä: jäisitkö kotirouvaksi jos se olisi mahdollista?

Vierailija
04.04.2021 |

Jäisitkö kotirouvaksi, jos se olisi taloudellisesti mahdollista ja mies sitä toivoisi?

Kommentit (253)

Vierailija
101/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin rikas, niin ihan mielelläni jäisin töistä pois. Teen töitä vain rahan takia.

Ei ole sama asia kuin kotirouvana olo. Rikkaana jäät töistä pois omilla rahoillasi. Kotirouvana jäät miehen rahoilla, olet siis kiitollisuudenvelassa tms.

On olemassa hyviäkin miehiä, tiesitkö?

Ei ole olemassa hyviä tai pahoja miehiä, emme elä mustavalkoisessa maailmassa.

No kyllä silloin mies ei ole hyvä, jos kotirouvana jäät hänen armoilleen ja jäät kiitollisuudenvelkaan.

Aamen.

Siis teille olisi ihan ok, että mies käy töissä ja sinä hyödyt mutta et anna mitään takaisin? Tuo kiitollisuudenvelka tarkoittaa ihan samaa asiaa, kuin ystävä tekee palveluksen niin normaali ihminen tekee palveluksen takaisin. Ei siis mitään pahaa, vaan normaalia sosiaalista toimintaa.

Vierailija
102/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi. Olen ollut vuosikausia kotona, koska useita lapsia. Ei ikinä, ikinä enää. Työ minä on todellinen minä. Inhosin aivotonta kotoilua.

Noin minäkin ajattelin viiden kotiäitivuoden jälkeen. Nyt olen ollut kahdeksan vuotta työelämässä lasten jälkeen eikä siinäkään ole yhtään mitään hohdokasta. Onneksi olen työssä, jossa olen pystynyt usein olemaan kotona kun lapset tulevat koulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jäädä kotirouvaksi ilman lapsia. Tavallaan miten elän nykyisinkin.

Vierailija
104/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin rikas, niin ihan mielelläni jäisin töistä pois. Teen töitä vain rahan takia.

Ei ole sama asia kuin kotirouvana olo. Rikkaana jäät töistä pois omilla rahoillasi. Kotirouvana jäät miehen rahoilla, olet siis kiitollisuudenvelassa tms.

Miten miehen hyvyys tähän liittyy? Aikuisena ihmisenä varmaan ymmärrät, että olet itse todella epäreilu jos et ole tuossa tilanteessa kiitollisuudenvelassa. Vai ajatteletko että se mies on luotu työskentelemään sinulle? Ei sekään ajatus ole oikein. Oli mies hyvä tai huono, niin olet kiitollisuudenvelassa.

Voi voi, parisuhteessa kumpikaan ei ole mitään velkaa toiselle.

Päinvastoin. Parisuhde on terve vain, kun se on vastavuoroinen.

Vierailija
105/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti, mutta vain mikäli minulla olisi yhä säännölliset tulot/rahankäyttö ja saisin kerryttää omia henkilökohtaisia säästöjäni koko ajan. Eli erotessa en jäisi tyhjän päälle.

Eikä asiaan liittyisi mitään velvollisuuksia. Saisin keskittyä harrastuksiin, pitkään nukkumiseen, tavata ystäviä, pyöriä kaupungilla jne. sillä välin, kun puoliso on töissä. Kodista pitäisin huolta yhtä paljon kuin töissä käydessänikin. Eli en muuttuisi täysipäiväiseksi kodinhoitajaksi tai palvelijaksi missään nimessä.

Vierailija
106/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä silloin mies ei ole hyvä, jos kotirouvana jäät hänen armoilleen ja jäät kiitollisuudenvelkaan.

Aamen.

Siis teille olisi ihan ok, että mies käy töissä ja sinä hyödyt mutta et anna mitään takaisin? Tuo kiitollisuudenvelka tarkoittaa ihan samaa asiaa, kuin ystävä tekee palveluksen niin normaali ihminen tekee palveluksen takaisin. Ei siis mitään pahaa, vaan normaalia sosiaalista toimintaa.

En ota parisuhdetta jossa lasketaan palveluksia

Vierailija
107/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen.

Sulla menee nyt sekaisin aika pahasti asiat. Kotirouvana olo (kotiäitiydestä puhumattakaan) ei ole mitään loisimista ja palveluksista nauttimista.

Vierailija
108/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta sitä rahaa pitäisi miehellä sitten olla niin paljon, että minulla olisi varaa elää omaakin elämää ja palkata palvelijoita, ei vain mökkihöperöityä yksin kotona pelkkää lasten kitinää kuunnellen, tapaamatta muita aikuisia ihmisiä kuin oma töistä väsynyt mies. 

Vierailija
109/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joksikin aikaa. Mitä se kotirouvana olo nyt on. En minä juuri kotitöitä tekisi, ehkä kerran viikossa voisin kokata muusia, lihapullia ja kermakastiketta. Vähän järjestelisin ja imuroisin, mutta pääosan päivästä trollaisin netissä. Kyllähän siitä kannattaa maksaa.

Vierailija
110/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Kuuluuko kotirouvalla olla lapsii? :D Jos ei, nii olishan se kivaa olla kotirouva. :) Edellytyksenä, et nainen maksaa kaikki kulut ja antaa vähä rahaa omiin juttuihini. Vai olisko toi naisvihaa? :D

Kotiäidillä on lapsi siellä kotona. Kotirouvalla voi olla lapsi tai ei, ei vaikuta kotona olemiseen. Diili voi kuulostaa kivalta, ja jollekin voi sitä ollakin, mutta en suosittele koska olet siinä toisen armoilla ja muodostuu valtasuhde, joka ei ole tasapainoinen. :) (Ei olisi naisvihaa.)

Kiitti tiedosta. :) Juu, kylhä toi kuullostas houkuttelevalta, ku vois viettää päivänsä siivoomalla, tekemällä ruokaa ja ostokset ja sit olis vapaa-aikaa ja sit olla naisen kaa, ku tulee töistä. :) Toihan se on, et tommoses vois varmaa helposti katkeroituu, jos nainen alkais ilkeilemää ja kohtelee epätasa-arvosesti. Ainaha sitä pystys tietenki eroo.

Vierailija
111/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen nähnyt liikaa vaivaa oman ammattini opiskelemiseen, eikä mulla ole minkäänlaista hinkua jäädä riippuvaiseksi toisen rahoista ja paskimmillaan tulla jätetyksi ja kittuuttaa loppu elämäni köyhyysrajalla ja pienellä eläkkeellä. Lisäksi kotirouvan hommiin kuuluu siivoamista, lastenhoitoa ym. taloudenhoidollisia töitä, joista en erityisemmin pidä ja joista ei saa palkkaa eikä arvostusta. Omassa työssäni saan kumpaakin, ja lisäksi vielä pidän siitä.

Taloudellisista töistä ja lastenhoidosta ei saa nykyisin arvostusta, hyvä huomio. Mielestäni näin ei pitäisi kuitenkaan olla. Kyllähän kotiäitinä oleminen on arvostettavaa työtä, jota yhteiskunnan pitäisi tukea paremmin, jotta mahdollisimman monella halukkaalla olisi siihen mahdollisuus. Ja nykyisen yhteiskunnan ilmapiirin pitäisi muuttua kotiäiti ystävällisemmäksi.

Kurjaa kun kotiäitiyttä jopa hävetään ja kotiäitejä pidetään jotenkin tyhminä, jotka ovat valinneet sen tien vain siksi, että äly ei riittänyt muuhun. Tällaisia aivan kamalia asenteita ja ennakkoluuloja on ihmisillä kotiäitejä kohtaan kuten monista tämänkin keskustelun kommenteista huomaa.

Vierailija
112/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehen hyvyys tähän liittyy? Aikuisena ihmisenä varmaan ymmärrät, että olet itse todella epäreilu jos et ole tuossa tilanteessa kiitollisuudenvelassa. Vai ajatteletko että se mies on luotu työskentelemään sinulle? Ei sekään ajatus ole oikein. Oli mies hyvä tai huono, niin olet kiitollisuudenvelassa.

Ja miten se ei ole vastavuoroinen jos nainen mahdollistaa miehen työssäkäymisen hoitamalla tämän jälkikasvun? Samanlainen palvelus kuin mieheltä maksaa naisensa eläminen tämän hoitaessa niitä lapsia. 

Vierailija
113/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten se ei ole vastavuoroinen jos nainen mahdollistaa miehen työssäkäymisen hoitamalla tämän jälkikasvun? Samanlainen palvelus kuin mieheltä maksaa naisensa eläminen tämän hoitaessa niitä lapsia. 

Oletin kokoajan että puhutaan kotirouvista, ei kotiäideistä.

Vierailija
114/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sillä en voi luottaa siihen että suhde kestäisi iäisyyden. En myöskään halua olla kenenkään elätettävänä

Vierailija
115/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole töissä matalapalkka-alalla enkä käy töissä vain rahan vuoksi. Työni on mielenkiintoista, vaihtelevaa ja yhteiskunnallisesti tärkeää. Haluan edetä urallani, minulla on selkeät tavoitteet työelämässä.  

Vierailija
116/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos olisin miehen rahojen varassa. Jos mies maksaisi kunnon palkan, niin voisin harkita huushollerskan pestiä.

Vierailija
117/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olen nyt kotirouvana. Työt loppui vuosi sitten ja tuloina mulla on 1/2 työkyvyttömyyseläke. Ikää 60v.

Nautin. Olemme jo vuosia tehneet enemmän tai vähemmän etäyötä joten olemme tottuneet olemaan yhdessä. On kivaa leipoa ja tehdä lounasta, syödä yhdessä jne. Kesällä onkin paljon tekemistä pihassa, aamu alkaa uinnilla ja aamuahvilla kukkien keskellä. Lastenlapsille on aina aikaa

Luksustahan tämä on

Vierailija
118/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos olisi itse hankitut rahat eikä lapsia hoidettavana. Mut olisko silloin kotirouva vai rikas nainen, joka voi tehdä mitä haluaa?!

Vierailija
119/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen.

Sulla menee nyt sekaisin aika pahasti asiat. Kotirouvana olo (kotiäitiydestä puhumattakaan) ei ole mitään loisimista ja palveluksista nauttimista.

Mitä se siis on? Oletan että kotirouvalla ei ole lapsia, muuten käytössä olisi sana kotiäiti. Ja nimenomaan ei ole loisimista ja palveluksista nauttimista, koska se on vastavuoroinen diili. Olemme siis luultavasti aivan samoilla linjoilla.

Vierailija
120/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi. Joitakin vuosia se voisi olla ihan ok, mutta jossain kohtaa kävisi liian tylsäksi ja pelkäisin, että paluu työelämään olisi tuon jälkeen vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi