Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, käsi sydämellä: jäisitkö kotirouvaksi jos se olisi mahdollista?

Vierailija
04.04.2021 |

Jäisitkö kotirouvaksi, jos se olisi taloudellisesti mahdollista ja mies sitä toivoisi?

Kommentit (253)

Vierailija
81/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin rikas, niin ihan mielelläni jäisin töistä pois. Teen töitä vain rahan takia.

Ei ole sama asia kuin kotirouvana olo. Rikkaana jäät töistä pois omilla rahoillasi. Kotirouvana jäät miehen rahoilla, olet siis kiitollisuudenvelassa tms.

On olemassa hyviäkin miehiä, tiesitkö?

Vierailija
82/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, mutta pitäisi olla turva leskeyden ja eron varalta. Ja miehen sairastumisen sekä työttömyyden varalta mielellään myös.

Onneksi on takuueläke. Kyllä sillä pärjää. Vielä kun on saanut viettää stressaamatonta elämää, niin on säilynyt nuorekkaana ja terveenä. Vaikka tulisi ero, niin ei ole mitään hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska en halua siirtää ummehtuneita sukupuolirooleja lapselleni.

Lisään vielä: mua todella ihmetyttää ettei kotiin jäävät nykyäidit ole yhtään enempää huolissaan siitä, minkälaisen kuvan antavat lapsilleen naisen asemasta.

Aika mustavalkoinen ajattelutapa. En haluaisi olla kotiäiti, mutten ajattele että jokainen kotiäiti on huonossa asemassa. Voihan se joissain perheissä olla sekä äidille, isälle että lapsille parempi vaihtoehto.

Ihan sama. Arvostan kotiäitiyttä sitten, kun yhtä iso määrä miehiä on koti-isinä. Sehän olisi aitoa tasa-arvoa.

Minä ajattelen että aito tasa-arvo olisi sitä, että kuka kotiin jääkiin, niin kotona tehtyä työtä arvostettaisiin yhtälailla kuin työelämässä tehtyä työtä. Näkemykseni mukaan sinä siis vastustat tasa-arvoa.

Vierailija
84/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäksi vaimoksi en, mutta jos olisi myös lapsia jäisin mielelläni kotiäidiksi, mikäli miehen palkka riittäisi kaikkien elätykseen. Tai jos itse vaikka voittaisin eurojackpotissa tai muuten rikastuisin...

Saisin keskittyä kasvattamaan lapsiani ja kehittämään taiteellisia harrastuksiani. Tekisin siis niitä asioita, joita eniten rakastan ja voisin keskittyä omiin projekteihini (lapset, romaanit, maalaaminen) sen sijaan, että minun pitäisi käyttää aikaani puuduttavaan päivätyöhön. Olisi ihan unelmaelämää!

Vierailija
85/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin rikas, niin ihan mielelläni jäisin töistä pois. Teen töitä vain rahan takia.

Ei ole sama asia kuin kotirouvana olo. Rikkaana jäät töistä pois omilla rahoillasi. Kotirouvana jäät miehen rahoilla, olet siis kiitollisuudenvelassa tms.

Ei ole olemassa hyviä tai pahoja miehiä, emme elä mustavalkoisessa maailmassa.

Vierailija
86/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiä minusta ei saisi, kun en halua lapsia.

Kotirouva/edustusvaimo voisin olla esim. miehen pitkän ulkomaankomennuksen ajan siinä tapauksessa että mies olisi hyvin varakas / komennuksesta saatava palkka hyvä ja mentäisiin naimisiin ilman avioehtoa. Omaa uraani (teen asiantuntijatöitä mutta olen vasta uran alkuvaiheessa) en riskeeraisi missään sellaisessa kuviossa, jossa olisi mahdollista että mies lähtisi lätkimään ja jäisin itse ongelmiin.

Vierailija
87/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo seitsemän vuotta enkä vaihtaisi. En tosin miehen halusta, se nyt olisi sairasta. Ihan omasta halusta, yhteisestä päätöksestä. Olisin jäänyt ilman lapsiakin, mutta he nyt toki vauhditti ajatusta. Jäin siis kotiin ekan lapsen odotusaikana. Tylsää päivää ei ole ollut. Ja mitä tulee sukupuolirooleihin, niin meillä voisi olla toisinkin päin, mutta olosuhteet olivat sellaiset, että tehtiin näin päin.

Olosuhteet = miehellä on isompi palkka

Aika samoissa kyllä oltiin palkan suhteen. Olosuhteet oli ulkomaille muutto, vanhempiemme tilanne ja tulevaisuuden haaveet.

Vierailija
88/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta jos voittaisin lotossa niin vaihtaisin ehkä työpaikkaa ja tekisin lyhennettyä työpäivää.

Vierailija
89/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, rajoittaisi liikaa sosiaalisten suhteiden solmimista.. Vaikka voittaisin lotossa 30 miljoonaa, kävisin silti töissä.

Vierailija
90/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä silloin mies ei ole hyvä, jos kotirouvana jäät hänen armoilleen ja jäät kiitollisuudenvelkaan.

Vierailija
91/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata naisen.

Olet kotona 20 vuotta ja hoidat lapset ja kodin ja sitten ukko jättää, kun löytää uuden. Sitten nainen jää tyhjän päälle. Kiva alkaa kerätä eläkettä tässä vaiheessa Olen nähnyt tämän liian monrmta kertaa.

Minä kommentoin edellisellä sivulla oman äitini olleen kotiäiti ja aivan toisenlainen kokemus on jäänyt sieltä. Tällä sivulla joku kommentoikin tuosta että heillä on ollut yhteinen pankkitili eikä omia ollenkaan. Minunkin vanhempieni rahat ovat olleet täysin yhteiset ja ovat edelleen meidän lasten ollessa jo aikuisia. Äitini palasi opiskelujen kautta työelämään, kun nuorin veljeni meni yläasteelle. Yhdessä ovat olleet yli 30 vuotta ilman mitään sen suurempaa draamaa koskaan enkä näe miksi kumpikaan alkaisi vaihtamaan. Kaikki on yhteistä ja kaikesta päätetään yhdessä. 

Juuri tällaisen elämän minäkin haluaisin. Miehen kanssa ollaan puhuttu lasten hankinnasta ja meistä kumpikin on tuonut esiin voivansa jäädä lapsen kanssa kotiin jopa pidemmäksi aikaa. Meillä on jo nyt kummallakin pääsy toistemme rahoihin, toistemme puhelimiin, kaikkeen. Ei ole salattavaa eikä mitään joka ei toiselle kuuluisi, koska me olemme tiimi. 

Vierailija
92/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen opiskellut pitkälle sen takia, että ala jolla työskentelen todella kiinnostaa minua. Menisi sekä koulutus että tähän astinen ura ihan hukkaan. 

Vierailija
93/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies toivoisi kotirouvaa, hän tuskin olisi kanssani parisuhteessa.

Vierailija
94/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehen hyvyys tähän liittyy? Aikuisena ihmisenä varmaan ymmärrät, että olet itse todella epäreilu jos et ole tuossa tilanteessa kiitollisuudenvelassa. Vai ajatteletko että se mies on luotu työskentelemään sinulle? Ei sekään ajatus ole oikein. Oli mies hyvä tai huono, niin olet kiitollisuudenvelassa.

Vierailija
95/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä silloin mies ei ole hyvä, jos kotirouvana jäät hänen armoilleen ja jäät kiitollisuudenvelkaan.

Aamen.

Vierailija
96/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin jäisin. Pitäisi vaan olla oikeasti rikas mies ja en halua lapsia. Käyttäisin kaiken ajan urheiluun ja itseni huoltamiseen, en tekisi päivääkään töitä nytkään, ellei olisi pakko.

Ja tietysti pitäisin kodin kunnossa ja miehen tyytyväisenä. Valitettavasti ei ole rikasta miestä, joten täytyy käydä töissä, urheilla onneksi voin :D

Vierailija
97/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtona on kituuttaa matalapalkka-alalla ja kireässä työilmapiirissä, niin ehdottomasti valitsen kotirouvailun!

Vierailija
98/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska en halua siirtää ummehtuneita sukupuolirooleja lapselleni.

Lisään vielä: mua todella ihmetyttää ettei kotiin jäävät nykyäidit ole yhtään enempää huolissaan siitä, minkälaisen kuvan antavat lapsilleen naisen asemasta.

Aika mustavalkoinen ajattelutapa. En haluaisi olla kotiäiti, mutten ajattele että jokainen kotiäiti on huonossa asemassa. Voihan se joissain perheissä olla sekä äidille, isälle että lapsille parempi vaihtoehto.

Ihan sama. Arvostan kotiäitiyttä sitten, kun yhtä iso määrä miehiä on koti-isinä. Sehän olisi aitoa tasa-arvoa.

Tasa-arvoa on se, että jokainen yksilö saa tehdä elämällään mitä haluaa. Siihen ei pitäisi sukupuolen vaikuttaa. 

Vierailija
99/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin,mutta todennäköisesti tekisin jotain kodin ulkopuolista "työtä" harrastuksena tai perustaisin jonkun firman - oletten siis, ettei mitään taloudellisia esteitä olisi. Ehkä alkaisin harrastamaan kuvataiteita tai jotain muuta. Tuskin jaksaisin kuluttaa aikaa kodinhoitamiseen, mutta kokkailuun, remontointiin ja puutarhan laittoon voisin panostaa jos olisi reilusti aikaa.

Vierailija
100/253 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehen hyvyys tähän liittyy? Aikuisena ihmisenä varmaan ymmärrät, että olet itse todella epäreilu jos et ole tuossa tilanteessa kiitollisuudenvelassa. Vai ajatteletko että se mies on luotu työskentelemään sinulle? Ei sekään ajatus ole oikein. Oli mies hyvä tai huono, niin olet kiitollisuudenvelassa.

Voi voi, parisuhteessa kumpikaan ei ole mitään velkaa toiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi