Juhlitteko te jotenkin 50 v synttäreitä?
Minulla oli tänään 50 v päivä ja se oli aivan tavallinen päivä. En nähnyt ketään vieraita. Sain teiniltäni lahjaksi suklaakonvehteja, mieheltä harrastusvälineen, kukkia ja ruokaa.
Olen ollut mukana muiden 50-vuotisjuhlissa, joissa on ollut vuokratilat ja paljon vieraita, mutta nyt ei voinut voinut koronatilanteen takia tavata edes vanhempiani.
Kun mieheni täytti 50, vanhempani lahjoittivat hänelle ulkomaanmatkan. Jotenkin niin olin kuvitellut omatkin synttärini viettää, mutta korona tietysti esti.
Jotenkin omituinen kokemus oli siis nyt tämä virstanpylväs.
Viettävätkö muut omia ns isoja pyöreitä synttäreitään jotenkin, vai onko se muillakin ollut vain päivä muiden joukossa?
Kommentit (310)
Täytin 50-vuotta juuri ennen koronaa ja ehdin järjestää juhlat lähimmille ystävilleni. Ei siis ollut isot juhlat vaan muutama lähin ystävä vaan.
Olen varmaan yksin syntymäpäivänä. Ilmeisesti tuon päivän saisi vapaaksi, mutta taidan tehdä etätöitä...
En varmasti, onneksi nyt on tilanne tämä niin ei kukaan odota mitään kekkereitä. Inhoan synttäreitä, teennäistä paskaa. Alle 18- v lasten synttärit joo ok, mut omia en ole 2kympin jälkeen juhlinut.
En pitänyt juhlia. Kutsuin pienen porukan syömään ravintolaan. Yksi tuli. Muilla oli tärkeämpiä tehtäviä. Ihan normi.
Tämän vuoden alussahan tuon päivän näin, ja luojan kiitos korona pelasti turhalta rahanmenolta ja niiltä kaikilta kelloilta, joita viisikymppiselle ilmeisesti pitää lahjaksi antaa. Miksi kelloja? Nytkö vasta sukulaisille ja ystäville on selvinnyt, että olen toisinaan myöhässä? Vai onko kellolahjat vain muistuttamassa, että takana on enemmän elettyjä tunteja kuin tulevaisuudessa?
No, tältä siis säästyin.
Minulla kävi toisena päivänä sukulaiset ja toisena päivänä kaverit niin saatiin vähän pienennettyä ryhmäkokoa. Lisäksi oli vähän sovittu että mihin aikaan vieraat tulevat niin pysyttiin aika hyvin siinä 10 hengen porukassa.
Reissuun oli alunperinkin tarkoitus lähteä vasta syyskuussa joten se luultavasti onnistunee.
Viimeksi juhlin synttäreitä joskus 14-vuotiaana, että tuskin juhlin parin vuoden päästä 5kymppisiäkkään.
Vain yhden kerran elämässä ihminen täyttää puoli vuosisataa eli 50 vuotta.
Tottahan sitä jotenkin tulee juhlia. Se on upea päivä, paljon on takana, mutta paljon on vielä edessäkin.
Yksinkin voi juhlia, ostaa kuohuviiniä, herkkuruokaa ja upean leivoksen. Tai juhlia yksin niinkin, että lähtee kylpylään tai matkoille.
Viime vuonna täytin. En pitänyt juhlia pandemian takia. En pidä keskipisteenä olemisesta, joten se oli itse asiassa vain helpotus. Mies kokkasi vähän fiinimpää ruokaa juhlan kunniaksi, ja shampanjaa juotiin.
Miksi ihmeessä vanhenemista pitäisi juhlia?
Itse täytin 40 vähän aikaa sitten ja ihan normi päivä. En edes yhtään lahjaa saanut. Joku onnitteli fb:ssä.
En ole tainnut synttäreitä viettää sitten lapsuuden.
Joskus ennen muinoin viiskymppiset oli iso juttu. Nykyään ei. Moni mieluummin haluaa unohtaa vanhenemisensa.
Voisin kuvitella, että eläkkeelle jäämistä kannattaisi juhlia. Ainakin, jos on tehnyt pitkän rupeaman työelämässä.
Olisin juhlinut, mutta koronan allehan se minullakin jäi.
Meille tuli kolme siskoani miehineen ja kaksi ystävääni perheineen. Lisäksi tyttäreni paras ystävä, joka auttoi tytärtäni tarjoilussa.
Rentoa yhdessäoloa kauniina kesäpäivänä.
Halusin pitää juhlan pienenä, koska olin todella uupunut.
Muutaman kuukauden kuluttua jouduinkin sairaslomalle keskivaikean masennuksen vuoksi.
Tammikuulla täytin 50v ja en juhlinut sen kummemin. Ne lapset, jotka eivät asu kotona, kävivät ja toivat leipomuksia. Omat vanhempani kävivät yhtenä päivänä ja anoppi toisena.
Töissä muistivat kakulla ja lahjalla.
Ihan mukava noin. Vaikkei olisi ollut koronakaan, en olisi halunnut isompia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vanhenemista pitäisi juhlia?
Nuorenemista ei voi.
mitä mummeleita täällä oikein pyörii??!! eikös tämä ole VAUVApalsta? 50 v lapsentekoiän ohittanu aikaa sitten
Tarjosin työpaikalla kakkua. Muuten en viettänyt.
Kahdestaan pidettiin rakkaan kanssa kivaa ja juhlittiin. En halunnut muita ihmisiä.