Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kastikkeita teette perunalle?

Vierailija
04.04.2021 |

Jauheliha- ja nakkikastike ei enää kelpaa kenellekään, niin ideoita kaipaisin. Pastalle ja riisille kyllä keksii kastikkeita, mutta mikä sopii perunalle?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on semmonen ongelma et mun silmät harmittaa. Ne on päivällä ihan normaalit. Mut sit kun tulee ilta niin ne alkaa harmittaan.

Mulla harmittaa nyt varpaat kun lämpösaappaat unohtui mökille.  En voi lenkille lähteä kun paleltuvat, -22 astetta pakkasta.

Vierailija
62/68 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei pastalle tai perunalle tehdä kastikkeita ;) noh, kertokaapa, mille proteiininlähteelle teette vaikkapa kinkku- tai jauhelihakastikkeen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitopohjaisia kastikkeita perunoille:

Voi-valkoviinikastike

Bechalmelkastike

Kananmunakastike

Kanttarellikastike tai muu sienikastike

Katkarapukastike

Sinappikastike

Currykastike

Sipulivoi

Juustokastikkeet

Tomaattipohjaisia kastikkeita:

Bolognesekastike

Punaviinikastike

Yrttinen tomaattikastike

Paprikakastike

Tomaatti-fetakastike

Tarvitko lisää?

Vierailija
64/68 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen yleensä kyllä tekeväni kastikkeen sille proteiinille. Kalalle esimerkiksi tartarkastike tai kermaviilikastike. Pihville pippurikastike, hollandaise tai punaviinikastike. Arkisille lihapullille ruskeakastike tai tomaattikastike. Aasialaisista lemppareita ovat teriyaki- ja tonkatsukastike. Erilaisia curryja teen myös.

Kyllä, mutta käykö esim curry perunan kanssa...

"Syödäänhän kanaviillokkia perunan kanssa."

Niinpä. Ja on herkkua:) Itse näin taannoin kaupan ruokamainoksissa eines-uutuuden, jonka lanseerannut joku tunnettu kokki. Siitä inspiroituneena aion itse tehdä vähän ajan päästä (1. kertaa) broileria rakuuna-dijon-kastikkeessa ja sen kanssa lohkoperunoita (itse tehtyjä)+ lisukeporkkanoita.

Vierailija
65/68 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkoskastike ihan huippua. Sopii kalalle ja lihalle

Kiehautettu nokkonen + valkokastike johon  myös voita

Vierailija
66/68 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kastikkeen tekee perunoille, niin se on tehty perunoille vaikka polkisitte miten jalkaanne. 

Vierailija
67/68 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa peunalle ei tehdä mitään kastiketta. Ateriassa kastike on aina sille proteiinilähteelle.

Tätä ei monikaan tajua.

Jep. Siinä ovat kuvitelleet tekevänsä jauhelihakastiketta perunalle, kun se kastike onkin pihville? 

Vierailija
68/68 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen yleensä kyllä tekeväni kastikkeen sille proteiinille. Kalalle esimerkiksi tartarkastike tai kermaviilikastike. Pihville pippurikastike, hollandaise tai punaviinikastike. Arkisille lihapullille ruskeakastike tai tomaattikastike. Aasialaisista lemppareita ovat teriyaki- ja tonkatsukastike. Erilaisia curryja teen myös.

hollandaise on kalalle

bearnaise on lihalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän