Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku kehtaa laittaa vauvan päiväkotiin?

Vierailija
04.04.2021 |

Ymmärrän vielä jos kyseinen henkilö on tärkeässä=korvaamattomassa asemassa työssään, mutta jos laitetaan vauva päiväkotiin ihan huvin vuoksi niin en ymmärrä. Pienten ryhmässä vauvan vahtiminen ja hoito vievät hirveästi aikaa muilta lapsilta. Miksi teette lapsia jos hoidatatte ne muilla heti alkajaisiksi?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Min kaveripiirissä kaikki hyvin koulutetut naiset palasivat töihin todella nopeasti. Matalasti koulutetut naiset taas tekevät kaikkensa, että voisi maata sen kakaran kanssa kotona. Eikä ne lapset mitään herran enkeleitä ole. Älykkyys periytyy ja kotiäitien lapset harvemmin ovat kovin älykkäitä. Geenit...

Nyt oli niin ala-arvoista tekstiä! Meinasi tän lapsettoman teet mennä väärään kurkkuun. Aika hyvällä pokalla heitetty mielipide.

Vierailija
22/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Voihan sitä jäädä kotiin vellomaan niiden lasten kanssa, mutta turha siitä mitään mitaleita on odottaa.

Kyllä mä arvostan enemmän työntekoa kuin kotona hengailua.

Turha katkeroitua ja valittaa ettei kukaan arvosta, kun on itse tehnyt omat valintansa.

Mutta mistä ihmeestä tuo vihamielisyys ja halveksunta siitä, että joku toimii toisin kuin sinä? Miksi se on vellomista? Odotatko sä saavas jonkun mitalin omista elämänvalinnoista sitten, kun kerrot, että toisten on turha odottaa? Mä en oikein usko, että kovin monella tuollaisia odotuksia on.

Olet kyllä jotenkin sekava tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Min kaveripiirissä kaikki hyvin koulutetut naiset palasivat töihin todella nopeasti. Matalasti koulutetut naiset taas tekevät kaikkensa, että voisi maata sen kakaran kanssa kotona. Eikä ne lapset mitään herran enkeleitä ole. Älykkyys periytyy ja kotiäitien lapset harvemmin ovat kovin älykkäitä. Geenit...

No totuus on se että päiväkodissa ja kouluissa työskentelevät kasvatustieteen ammattilaiset hoitavat tai vähintään haluaisivat hoitaa lapsensa 3 vuotiaiksi kotona.

On totta, että varmasti "ura-ihmiset" palaavat pian töihin koska kotiäiti-elämä ei luultavasti ole heille mielekästä.

Ja on totta, että varmasti moni työtön ja vähäosainen haluaa tehdä lapsia jotta saa luvan kanssa olla kotona ja kokea olevansa jonkin syyn vuoksi kotona.

Vierailija
24/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolestuttaa ne lapset, jotka on pitkään kotona. Kyllä niistä huomaa ettei ole opittu käyttäytymään muiden kanssa. Vauvakaan ei hoidosta kärsi, jos se tehdään oikein. Ei ihme, että syntyvyys laskee, jos nykyaikana vielä kuvitellaan, että äidin kuuluu luopua kaikesta, varsinkin urasta ja nyhvätä vuosikausia kotona. Varsinkin jos on useampia lapsia järkevällä ikäerolla niin ei nainen ehdi tehdä minkäänlaista uraa ikinä, ensin opiskelet ja sitten olet vuoden silloin tällöin töissä ja taas kotona. Ei siinä ammattitaitoa paljon ehdi kehittää. Tietenkin on helppo huudella, jos on joku amis (ei siinä mitään vikaa ole), joka on valmistunut 19v ja työelämä on yhtä ja samaa siitä eläkkeelle asti. Ainakin omassa lähipiirissä tälläiset tykkää kovasti tuomita muita, vaikka selvää on, että heidän kotiäiteily on pääasiassa töiden välttelyä.

Vierailija
25/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän huolestuttaa ne lapset, jotka on pitkään kotona. Kyllä niistä huomaa ettei ole opittu käyttäytymään muiden kanssa. Vauvakaan ei hoidosta kärsi, jos se tehdään oikein. Ei ihme, että syntyvyys laskee, jos nykyaikana vielä kuvitellaan, että äidin kuuluu luopua kaikesta, varsinkin urasta ja nyhvätä vuosikausia kotona. Varsinkin jos on useampia lapsia järkevällä ikäerolla niin ei nainen ehdi tehdä minkäänlaista uraa ikinä, ensin opiskelet ja sitten olet vuoden silloin tällöin töissä ja taas kotona. Ei siinä ammattitaitoa paljon ehdi kehittää. Tietenkin on helppo huudella, jos on joku amis (ei siinä mitään vikaa ole), joka on valmistunut 19v ja työelämä on yhtä ja samaa siitä eläkkeelle asti. Ainakin omassa lähipiirissä tälläiset tykkää kovasti tuomita muita, vaikka selvää on, että heidän kotiäiteily on pääasiassa töiden välttelyä.

Miten ajattelet, että tuo realistisesti onnistuu nykyisessä tilanteessa, jossa päiväkodit on niin tiukilla?

Vierailija
26/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän huolestuttaa ne lapset, jotka on pitkään kotona. Kyllä niistä huomaa ettei ole opittu käyttäytymään muiden kanssa. Vauvakaan ei hoidosta kärsi, jos se tehdään oikein. Ei ihme, että syntyvyys laskee, jos nykyaikana vielä kuvitellaan, että äidin kuuluu luopua kaikesta, varsinkin urasta ja nyhvätä vuosikausia kotona. Varsinkin jos on useampia lapsia järkevällä ikäerolla niin ei nainen ehdi tehdä minkäänlaista uraa ikinä, ensin opiskelet ja sitten olet vuoden silloin tällöin töissä ja taas kotona. Ei siinä ammattitaitoa paljon ehdi kehittää. Tietenkin on helppo huudella, jos on joku amis (ei siinä mitään vikaa ole), joka on valmistunut 19v ja työelämä on yhtä ja samaa siitä eläkkeelle asti.

Ainakin omassa lähipiirissä tälläiset tykkää kovasti tuomita muita, vaikka selvää on, että heidän kotiäiteily on pääasiassa töiden välttelyä.

Voi kai se isäkin jäädä vähäksi aikaa kotiin lapsensa kanssa, ettei tarvitse vauvaa laittaa päiväkotiin.

Vierailija
27/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kommenttiin, alkaako vauva pitää päikyn tätejä äitinä.

Ei ala, mutta kyllä aika erikoislaatuinen suhde syntyy lapsen ja hoitajan välille. Olen hoitanut yhtä hoitolastani 1-vuotiaasta eteenpäin joka arkipäivä kesiä ja noita syys- ja hiihtolomia lukuunottamatta, ja kyllä väitän, ettei suhteemme ole enää ns. pelkkä hoitosuhde. Tunnen lapsen läpikotaisin ja myös hän tuntee minut erittäin hyvin. Tunnen lapsen tarpeet pienimmästäkin ilmeestä, olen nähnyt hänen oppivan liikkumaan, puhumaan jne. Toki hän on vain hoitolapsi, mutta kun lapsi kasvaa samojen hoitajien kanssa pienen ikänsä, aivan varmasti hoitajistakin tulee tärkeitä.

Vierailija
28/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki-lisän poistaminen nopeassa aikataulussa pakottaa monet vauvan vanhemmat tähän.

Itsellä ei noin pieniä lapsia, mutta minut laitettiin päivähoitoon 7kk iässä. Omat vanhemmat jäi etäisiksi.

Vierailija
29/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelet, että tuo realistisesti onnistuu nykyisessä tilanteessa, jossa päiväkodit on niin tiukilla?

Se on päiväkodin johtajan ja hänen esimiehensä tehtävä järjestää, etteivät ole tiukilla, ei lasten vanhempien.

Vierailija
30/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi meni 1 vuoden ja 7 kk ikäisenä päiväkotiin. Oli hyvä ikä. Kyseessä on vilkas ja utelias lapsi: oli vaikea keksi tekemistä jatkuvasti. Lapsi tykkäsi olla päivähoidossa todella paljon, oli seuraa ja uusia virikkeitä. Oli juuri oikea aika. Kehityskin oli nopeampaa päiväkodissa.

Vierailija
31/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat lapset tykkäävät olla päiväkodissa. Suomessa on todella laadukas päivähoito lapsille. Ei tietysti liian nuorena ole hyvä. Minkähän ikäiseksi ap mieltää vauvan?

Vierailija
32/53 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

No totuus on se että päiväkodissa ja kouluissa työskentelevät kasvatustieteen ammattilaiset hoitavat tai vähintään haluaisivat hoitaa lapsensa 3 vuotiaiksi kotona.

On totta, että varmasti "ura-ihmiset" palaavat pian töihin koska kotiäiti-elämä ei luultavasti ole heille mielekästä.

Ja on totta, että varmasti moni työtön ja vähäosainen haluaa tehdä lapsia jotta saa luvan kanssa olla kotona ja kokea olevansa jonkin syyn vuoksi kotona.

Eniten on heissä kuitenkin niitä jotka eivät tiedä mitä tekisivät työkseen/opiskelisivat, eikä ole vakituista työtä mihin palata.

Itse olin vuokratyöläinen kun jäin äitiyslomalle, olin lapsen kanssa kotona siihen asti että lapsi täytti kolme. Onneksi en silloin miettinyt mitä muut ajattelevat ja olin mielelläni lapsen kanssa kotona. Ja todellakin puuhailtiin vaikka mitä, rakastin olla lapseni kanssa. En ole ikinä katunut sitä, enkä kadu. Päin vastoin!

Ihan sama mitä mieltä jotku "kaffepullat" asiasta on.

Tollasia toisten elämän syynääjiä ja haukkujia kyllä riittää, ja heidän asenteensa johtuu nimenomaan siitä että ovat itse katkeroituneet omaan elämäänsä.

Vierailija
33/53 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko oikeasti jossain alle 9 kk ikäisiä vaivoja päikyssä? Onko tuo edes mahdollista?

Mm. kaikkialla ulkomailla jo parin viikon ikäisiä vauvoja, siinä teille kauhistelemista pullamössössä kasvaneet.

Suomessakin 60-luvulla, vauvaloma oli 3 kk ja 70-luvulla nousi 6 kk:een.

Itse hoidin kolme vuotiaiksi lapset ja kuuden vuoden katko vaikuttaa aika paljon eläkkeeseen, mutta en kadu kuitenkaan.

Vierailija
34/53 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei ole vaihtoehtoa, kun ei ole varaa jäädä hoitovapaalle.

Miksi ei ole varaa? On siis eletty velaksi yli varojensa ja pitää maksella niitä velkoja pois?

Useimmat eivät vaan elä 300 eurolla kuukaudessa. Suurimmalla osalla lapsiperheistä on asuntolaina, joka pitää maksaa. Yritätkö evätä yksinhuoltajilta oikeuden saada lapsia?

Miten niin 300€? Vauvasta maksetaan äitiyspäivärahaa, ja jos jää silti perustoimeentulo rajan alla, niin hakee sitten toimeentulotukea?

Vierailija
35/53 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Voihan sitä jäädä kotiin vellomaan niiden lasten kanssa, mutta turha siitä mitään mitaleita on odottaa.

Kyllä mä arvostan enemmän työntekoa kuin kotona hengailua.

Turha katkeroitua ja valittaa ettei kukaan arvosta, kun on itse tehnyt omat valintansa.

Vellooko päiväkodinkin henkilökunta töissä kun "vaan hoitavat lapsia"? Kyllä lasten kasvatus on tärkeää työtä, teki sitä sitten ammattilainen päiväkodin tiloissa tai kotiäiti/isä kotona.

Minä olen itse näitä "laiskoja" äitejä kun olin 6 vuotta kotona 3 lapsen kanssa, nyt kuitenkin olen ansioituneesti taas työelämässä ja voin hyvillä mielin viedä lapset työpäiviksi hoitoon. Jokainen tekee omat päätöksensä ja meidän kaikkien tulisi niitä kunnioittaa, vaikka toiset päätttäisivät eri tavalla kuin sinä itse. Kyllästyttää kun ihmiset kuvittelee että ketään kiinnostaa niiden mielipiteet muiden valinnoista.

Vierailija
36/53 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ei ole vaihtoehtoa, kun ei ole varaa jäädä hoitovapaalle.

Vaan kun niitä vauvoja tuovat kotona olevat työttömät hoitoon.Ja vauvat ovat pitkiä päiviä hoidossa.321

37/53 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää kotiin, ei siitä ainakaan yhteiskunnan pidä maksaa. Kotihoidon tuki pitäisi lopettaa kokonaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
38/53 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaffepulla]Min kaveripiirissä kaikki hyvin koulutetut naiset palasivat töihin todella nopeasti.

Matalasti koulutetut naiset taas tekevät kaikkensa, että voisi maata sen kakaran kanssa kotona.

Eikä ne lapset mitään herran enkeleitä ole. Älykkyys periytyy ja kotiäitien lapset harvemmin ovat kovin älykkäitä. Geenit..."

Anteeksi kuinka?

Mitä ihmettä juuri luin. 

Vierailija
39/53 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en laittanut, hoidin kolme omaa itse eskari-ikäisiksi asti ja nyt sen kyllä huomaa eläkekertymässä. Jokainen tekee oman päätöksen, hoitaako itse ja kärsii sen rahallisesti nahoissaan vai pyörittääkö yhteiskuntaa ja maksaa veroja ja käyttää päivähoitoa ja käy töissä.

Jos et olisi ollut todella hyväpalkkaisessa työssä, ei työnkäyntisi lasten ollessa pieniä olisi hyödyttänyt yhteiskuntaa verojen kautta yhtään. Verovaroilla tuettu päiväkotisysteemi on todella kallis. Maksat vain murto-osan todellisista kuluista päivähoitomaksuina. Ja jostain parin tonnin kuukausipalkasta ei paljon veroja kerry. Saajapuolella olet.

Vierailija
40/53 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittaisi. Olen sitä päiväkotien arkea nähnyt työntekijänä. Ei ole vauvan paikka. Vähimmäisvaatimus tulisi olla, että lapsi osaa syödä itse pärjätäkseen ja erityisesti osaa puhua. Lapsen täytyy osata kertoa mitä hoidossa hänelle tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi