Kun joku sanoo käyneensä kahden tunnin lenkillä, mitä hän tarkoittaa? Ei kai kukaan voi juosta kahta tuntia?
Harrastin itse kuntosalia 27 vuotta, mutta koskaan en käynyt lenkillä ja kun pari kertaa kokeilin, juoksin ehkä pari kilometriä ja jätin homman siihen.
Nuorena kyllä siirryin aina juoksemalla paikasta toiseen, mutta nekin olivat sellaisia kilometrin pyrähdyksiä.
Mutta tosiaan, mitä tarkoittaa kahden tunnin lenkki?
Kommentit (64)
Oli hyvät hankikelit jällä. Vedin kahtena päivänä peräkkäin 34 kilometrin potkurilenkin. Parisen tuntia meni. Toisen päivän iltana sen kyllä huomasi reisissä ja pakaroissa kun en moista lajia ole aikoihin harrastanu. Juoksu ja hiihto antoivat hyvät pohjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan kuullut maratonista?
Maratoonarit ovat ammattiurheilijoita. Tarkoitan, että tavis sanoo käyneensä kahden tunnin lenkillä.
Mä olen pullukka 45-vuotias mamma ja ihan såännöllisesti pari kertaa kuussa hölkkään parin tunnin lenkin. Kerraan kuussa pidemmän ja yhtenä viikkona on palautusviikko enkä juokse pitkistä. Harrastan siis maratoneja, mutta mikään ammattiurheilija en ole.
Harrastelijamaratoonarin semipitkä lenkki - 20...23 km. Pitkä lenkki kestää noin 3 tuntia ja on 27...30 km. Ja nämä siis harrastelijan keskivertolukuja. Ammattilaisella eri lukemat.
Itse menin armeijaan aika huonossa kunnossa. Cooperissa meni alokasaikana 2200 metriä.
Puolen vuoden kuluttua AUK:in loppupuolella pystyin vaivatta juoksemaan kaksi tuntia putkeen armeijan liikuntavälineillä, kun oli yhteisjuoksuja ja kouluttaja juoksi mukana, niin ei voinut lintsata 😅
Armeijan lopussa meni sitten kolme tonnia poikki Cooperissakin ja jäi aikaakin kun lopetin siihen.
Kävelyä, hölkkää ja juoksua sekaisin satunnaisessa suhteessa. Joskus vaan kävelee ja joskus juoksee ja hölkkää koko matkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtoilenkillä pari tuntia menee helposti. Pyörälenkillä samoin. Toisinaan uin vaparia tunnin tai puolitoista. Tunti juoksua on normisetti, aina välillä parin tunnin lenkki.
Kajakilla vedän kanssa aika kovavauhtisia parin tunnin lenkkejä.
Helppoa kun hapenotto ja kestävyys ovat hyvät. Ne ei taida salilla juuri kehittyä.
Kyllähän salilla voi soutaa ja pyöräillä ja tehdä stepperillä. ap
Kuinka usein salilla soudat tai askellat stepperillä parin tunnin ajan? Taitaa jo vartti olla pitlä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maratoonarit ovat ammattiurheilijoita.
No vitut ovat, ihan normi harrastus. Meidänkin työporukasta käy aina 7-8 kaveria juoksemassa eri maratoneissa joko kokonaisen tai puolikkaan.
Ei varmasti juokse. Maratoni pitäisi päästä selvästi alle kolmen tunnin jotta sitä voi juoksuksi kutsua.
Kyllä varmasti juoksee. Sen voi *juosta* ihan mihin tahansa vauhtiin ja kyse on juoksusta.
Et taida käsittää sanaa juoksu?
Jos "juokset" maratonin johonkin 5 tuntiin niin se on enemmän kävelyn ja hölkän sekoitusta. Kaukana juoksusta.
Jos ajalla ei ole merkitystä niin sitähän voi vaikka leiriytyä ja käyttää viikon aikaa maratonin "juoksemiseen".
Mulle tuo tarkoittaa, että teen kahden tunnin kävelylenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maratoonarit ovat ammattiurheilijoita. Tarkoitan, että tavis sanoo käyneensä kahden tunnin lenkillä.
Mä olen pullukka 45-vuotias mamma ja ihan såännöllisesti pari kertaa kuussa hölkkään parin tunnin lenkin. Kerraan kuussa pidemmän ja yhtenä viikkona on palautusviikko enkä juokse pitkistä. Harrastan siis maratoneja, mutta mikään ammattiurheilija en ole.
Määrittele juoksu tässä tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele juoksu tässä tapauksessa?
Noin 4,5 tuntia menee maralla. Laatikossa on jo useampi finisher paita. Kuinkas monta sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtoilenkillä pari tuntia menee helposti. Pyörälenkillä samoin. Toisinaan uin vaparia tunnin tai puolitoista. Tunti juoksua on normisetti, aina välillä parin tunnin lenkki.
Helppoa kun hapenotto ja kestävyys ovat hyvät. Ne ei taida salilla juuri kehittyä.
Kuinka usein salilla soudat tai askellat stepperillä parin tunnin ajan? Taitaa jo vartti olla pitlä aika.
Saatoin soutaa 45 min ja tehdä vielä stepperillä vartin. ap
Nuorempana pari- ja kolmekymppisenä juoksin pari tuntia putkeen usean kerran viikossa. Nykyisin kävelen pari tuntia lähes päivittäin, toisinaan myös juoksen ehkä puolet matkasta. Kunto kestäisi, mutta muutaman vanhan vamman takia varon rasittamasta jalkojani liikaa juoksemisen aiheuttamilta tärähdyksiltä.
Uida ja pyöräillä voin pari tuntia putkeen.
En ole ammattiurheilija vaan ihan tavallinen harrastaja nuoruuden kilpaurheilutaustalla. Kuten aika moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda stepperi juoksumattoon niin alkaa ulkona juoksukin sujua. Stepperi treeni ei välttämättä juoksulihaksia kehitä. Ja vartti on lyhyt aika kun vertaa parin tunnin juoksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ole ikinä tajunnut, että miksi joku lähtee tuon takia salille. Eikö ennemmin kannattaisi sinne luontoon liikkumaan kuin vatkata tunnin samaa konetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maratoonarit ovat ammattiurheilijoita.
No vitut ovat, ihan normi harrastus. Meidänkin työporukasta käy aina 7-8 kaveria juoksemassa eri maratoneissa joko kokonaisen tai puolikkaan.
Ei varmasti juokse. Maratoni pitäisi päästä selvästi alle kolmen tunnin jotta sitä voi juoksuksi kutsua.
Kyllä varmasti juoksee. Sen voi *juosta* ihan mihin tahansa vauhtiin ja kyse on juoksusta.
Et taida käsittää sanaa juoksu?
Jos "juokset" maratonin johonkin 5 tuntiin niin se on enemmän kävelyn ja hölkän sekoitusta. Kaukana juoksusta.
Jos ajalla ei ole merkitystä niin sitähän voi vaikka leiriytyä ja käyttää viikon aikaa maratonin "juoksemiseen".
Etkö ymmärrä, että erilaiset ihmiset juoksevat eri nopeudella? Esim. Usain Bolt juoksee hieman nopeammin kuin minä. Se ei silti tarkoita, että minä en juoksisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei tasan kahteen tuntiin ole maailmassa juossut kukaan. Maailmanennätys on kyllä lähellä kahta tuntia. Minuutin ja muutaman sekunnin yli.
Itse asiassa kaksi tuntia on alitettukin jo 2019. Tulos itsessään ei ollut tilastokelpoinen jänisten ja vauhdin mitoitus tapahtui auton avulla. Mutta siis mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ole ikinä tajunnut, että miksi joku lähtee tuon takia salille. Eikö ennemmin kannattaisi sinne luontoon liikkumaan kuin vatkata tunnin samaa konetta.
Tätä on tullut ihmeltyä, että joku mieluummin juoksee juoksumatolla kuin luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on suihkuineen kaksi tuntia siellä salilla, niin ehtii tehdä soutua ja stepperiäkin. Kaikki eivät halua isoja lihaksia. ap
Mulle kaikki on lenkkiä olen sitte koiran kanssa kävelyllä tai yksin juoksemassa, molemmista sanon et olin lenkillä.
Koiran kanssa menee helposti juosten 2-3 tuntia,koira jolkottelee ja mä juoksen koiran tahtiin. Hyvin onnistuu,ilman koiraakin.