Nuotti valmennus aikuisille...?
Miksi kun täyttää 30 niin kaikki apu ja tuki työllistymiseen ja elämään viedään pois. Lennä, jos vaan pystyt
Kommentit (11)
Olisiko ihan siitä syystä kun varsinkin Suomessa nuoret voi niin huonosti että resurssit ei riitä enempää kuin nuorten auttamiseen. Kurjaahan se tietysti on, tsemppiä
Eikö tuo nuotti-valmennus ole hyvin perusasioiden opettelua, tyyliin miten maksetaan itse verkkopankissa lasku ym.
Tai mitä tarkoittaa verot. Miten varaat itse ajan terveyskeskukseen.
Jos ei noita asioita osaa kolmekymppiseksi niin onko oikeassa paikassa? Moni näistä nuotista on lievästi kehitysvammaisia ja eihän ne ongelmat millään valmennuksella katoa.
🇺🇦🇮🇱
Voi kuule samaa mietin ku näin tän ilmoituksen että miten hyvä ois kun tätä sais yli 30v myös, joo ihan perus asioita siinä käsitellään, mutta kun ei ne kaikille oo itsestään selviä, esim lasten isä on ollut 15v vankilassa ja todella syrjääntynyt yhteiskunnasta, nii todellakin ois tarpeen saada jotain tälläistä kuntoutusta hänenkin ja monesta muustakin syystä voi ihminen syrjääntyä. Toimintaterapiaa teidän joidenkin saavan, mutta oishan se hyvä että aikuisille ois myös joku tällainen kurssi muotoinen valmennus olemassa.
Kaffebulla kirjoitti:
Eikö tuo nuotti-valmennus ole hyvin perusasioiden opettelua, tyyliin miten maksetaan itse verkkopankissa lasku ym.
Jos ei noita asioita osaa kolmekymppiseksi niin onko oikeassa paikassa? Moni näistä nuotista on lievästi kehitysvammaisia ja eihän ne ongelmat millään valmennuksella katoa.
Ei ongelmat katoa, mutta niitä oppii kohtaamaan ja käsittelemään kun siihen saa apua , jolloin ne ongelmat eivät niin paljon rajoita elämää.
Isoilla paikkakunnilla kontrollitädit varmasti vievät teidät sellaisiin, jos vain ilmoittaudutte. Ei tarvitse odotella. Missä peräpohjassa oikein asutte? Eivät kaikki ihmiset halua kuitenkaan sitä tai sovi.
Niinpä. Moni palvelu on ikärajalla. Mieluummin olisi henkilön tilanteen mukaan jaettu palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule samaa mietin ku näin tän ilmoituksen että miten hyvä ois kun tätä sais yli 30v myös, joo ihan perus asioita siinä käsitellään, mutta kun ei ne kaikille oo itsestään selviä, esim lasten isä on ollut 15v vankilassa ja todella syrjääntynyt yhteiskunnasta, nii todellakin ois tarpeen saada jotain tälläistä kuntoutusta hänenkin ja monesta muustakin syystä voi ihminen syrjääntyä. Toimintaterapiaa teidän joidenkin saavan, mutta oishan se hyvä että aikuisille ois myös joku tällainen kurssi muotoinen valmennus olemassa.
Varmaan siellä vankilassa tällaisia järjestetäänkin. Mutta jos ei ole edellytyksiä ymmärtää niitä asioita, niin eihän sille mitään voi.
Jos ei kolmekymppiseksi mennessä ymmärrä yhteiskunnan toiminnasta yhtään mitään, on ennuste aika huono. Ehkä edunvalvontaa ja holhousta pitäisi miettiä tällaisille ihmisille tai joku tukiasuntola. Ei alle 80 ÄO:lla pysty huolehtimaan itsestään.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Ei kyllä ihan noinkaan ole tuo valmennus:
"NUOTTI-valmennus on suunnattu 1629-vuotiaille nuorille, jotka tarvitsevat tukea elämänhallintaan ja opiskelu- tai työmahdollisuuksien pohtimiseen."
Jotkut aikuisetkin tarvitsevat tukea opiskelu ja työmahdollisuuksiin
No kyllä tuon ikäisenä pitää osata jo lentää, nuoria pitää auttaa mutta ei vanhempia