Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-vuotiaana äidiksi. Mitä haluaisit kysyä?

Vierailija
04.04.2021 |

Olen nyt 26-vuotias ja lapsen isä 38-vuotias.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette viettäneet pääsiäisen aikaa ?

Oltu kotosalla, grillattu, käyty ulkoilee, rentouduttu, syöty suklaamunia, mämmiä, katsottu pääsiäisaiheisia leffoja, pelattu lautapelejä, saunottu, leikitty :)

Kuulosta aihanan vanholliselta. Mitä elokuvia katsoitte ?

Mun mielestä tuiki tavallinen perhe-elämä on parasta :) mites sinä tai miten teillä on pääsiäistä vietetty? ollaan katsottu nuita joita tullut telkkarista, ei olla uskovaisia joten ei katsota sen kummemmin kristillisiä elokuvia

Vierailija
62/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö minunkin tehdä aloitus tänne, kun odotin 20-vuotiaana jo toista lasta?

Varmaan olisi syytä. Miksi noin nuorena?

Haluttiin lapset nuorena ja eipä meillä mitään esteitä sille ollut. Rahaa oli, eikä tarvinnut tukien varassa roikkua. Näiden jälkeen tuli vielä yksi lisää, kun olin 23v. Edelleen saman miehen kanssa yhdessä ja oikein mukavasti mennyt. Itse koen helpommaksi, ettei työelämästä tarvi jatkuvasti olla pois äitiyslomien takia yms, kun lapset on jo tehty työelämään mennessä.

Ja mies onneksi on työtön, joten hän hoitaa lapset, kun olen itse vuorotyössä. Muuten voisi tuottaa vähän haasteita. ja vanhempani ovat koko ajan antaneet meille paljon rahaa, koska heillä on millä mällätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kysyä mitään mutta toivottaa onnea ja menestystä elämääsi. Minun ainut lapseni täytti tammikuussa 18 ja itse täytän 50 kesällä.

Vierailija
64/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN ARVOIT ISÄN ÄÄÄPÄRÄLLE

Vierailija
65/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette viettäneet pääsiäisen aikaa ?

Oltu kotosalla, grillattu, käyty ulkoilee, rentouduttu, syöty suklaamunia, mämmiä, katsottu pääsiäisaiheisia leffoja, pelattu lautapelejä, saunottu, leikitty :)

Kuulosta aihanan vanholliselta. Mitä elokuvia katsoitte ?

Mun mielestä tuiki tavallinen perhe-elämä on parasta :) mites sinä tai miten teillä on pääsiäistä vietetty? ollaan katsottu nuita joita tullut telkkarista, ei olla uskovaisia joten ei katsota sen kummemmin kristillisiä elokuvia

Samoin kuin teillä. Tosin lapset jo ovat aikuisia, ja ovat vain käynneet. Lisäksi on nähty ystäviä pihalla grillailun merkeissä ja pihakodassa. Elokuvia ei ole katseltu, kirjoja on luettu. Vanhollisia ollaan mekin. Ja yhtä nuorina lapset tehty. Tai siis miehenikin oli nuori. 

Vierailija
66/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on koulutuksesi?

Ravintola-alan koulutus. 16-vuotiaana menin oppisopimuksella kahvilaan töihin ja otin elämästäni vastuun jo silloin aikuisen lailla, muutin omilleni jne. Ei oo mitenkään huono juttu mun mielestä että on jo nuorena omatoiminen, valmis ottamaan vastuun elämästään ja valmis paiskimaan ahkerasti töitä! Olen muutenkin niitä ihmisiä että 'ennen kaikki oli paremmin' joten mun mielestä nykyään pitäisi ala-ikäisten halutessaan päästä myös töihin ja peruskoulusta suoraan pitäisi päästä joillekkin aloille jotka voi oppia helposti tekemisen kautta esim. siivous :)

Taisi se oppivelvollisuus kuitenkin pidentyä 18-vuoteen, joka oli mielestäni huono juttu kiusattujen kannalta, joutuu pari vuotta pidempään menemään kouluun kidutettavaksi

Vierailija
67/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko omasta mielestäsi liian nuori äidiksi 20 vuotiaana?

Vierailija
68/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette hanki enempää lapsia? Mitä ajattelet ikäerostasi miehen kanssa?

Ei haluta enää. Lapsen alkuelämä oli raskasta ja mies kävi vieraissa, joten ei enää sitä paskaa.

Nyt on sen verran törkeä kommentti, että kun ipana kiusaat ja kärtät huomiota, niin sanon sulle sen verran että mun mies ei ole käynyt koskaan vieraissa. Ei kannata tätä kirjoittelijaa uskoa, varmasti kiusaaminen jatkuu, mutta antaa jatkua vaan hahaa!

Vierailija
69/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ollut raskainta perhe-elämässä ? 

Yövalvomiset, hampaiden tulo, kun itsellä huono päivä niin lapsi kiukuttelee vielä siihen päälle, yhteistä aikaa voisi olla miehen kanssa enemmän. Minkä itse koet perhe-elämässä raskaimpana?

Vierailija
70/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ollut raskainta perhe-elämässä ? 

Yövalvomiset, hampaiden tulo, kun itsellä huono päivä niin lapsi kiukuttelee vielä siihen päälle, yhteistä aikaa voisi olla miehen kanssa enemmän. Minkä itse koet perhe-elämässä raskaimpana?

leskeksi jääminen ja yksin kaiken kantaminen oli raskainta aikaa. 

Vierailija
71/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette hanki enempää lapsia? Mitä ajattelet ikäerostasi miehen kanssa?

Ei haluta enää. Lapsen alkuelämä oli raskasta ja mies kävi vieraissa, joten ei enää sitä paskaa.

Lopettiko vieraissa käymisen?

Tähän vieraissa käymiseen voisin vielä sanoa sen verran, että jos haluttais vieraissa käydä tai kimppaa niin luulen että molemmat pystytään siitä avoimesti keskustelemaan. Mulle ei ole mikään ongelma vaikka mies juoksis vieraissa, kunhan saan itse samat oikeudet :P tiedän mieheni elämästä paljon asioita joita kaikille ei uskaltais ees tunnustaa... mieheni on esimerkiksi thaimaan lomalla käynyt maksullisissa. Enkä silti jättänyt, niin uskon että uskaltaa sanoa rehellisesti jos haluaa vierasta ja keskustelu ollaankin tästä asiasta käyty turhien riitojen/sydänsurujen välttämiseksi

Vierailija
72/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet ystäviesi kanssa ?

Hengaillaan, jutellaan kaikesta maan ja taivaan välillä, syödään ja juodaan, katellaan telkkaria, kuunnellaan musiikkia, käydään välillä viihteellä, shoppailemassa, liikuntaa harrastamassa :)

Vierailija
73/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet ystäviesi kanssa ?

Hengaillaan, jutellaan kaikesta maan ja taivaan välillä, syödään ja juodaan, katellaan telkkaria, kuunnellaan musiikkia, käydään välillä viihteellä, shoppailemassa, liikuntaa harrastamassa :)

Onko heilläkin lapsia ?

Vierailija
74/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsesi tekee nyt ?

On isänsä kanssa mummolassa

Vierailija
75/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsesi tekee nyt ?

On isänsä kanssa mummolassa

koronaa tartuttamassa. Päästään niistäkin

Vierailija
76/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan kysyä, että miksi koet että tässä pitäisi kysyä jotain? Poikkeuksellista olisi jos tulisit äidiksi 12 tai 45 vuotiaana.

Vierailija
77/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyytyväinen elämääsi? Tekisitkö mitään toisin?

En olisi puhunut niin paljon pahaa seläntakana ja ollut lojaalimpi.

Tällähetkellä olen kyllä tyytyväinen ja tasapainossa ja onnellinen. Olen käynyt läpi rikkinäisen lapsuudenperheen (mielisairas äiti, alkoholisti isä, pahoinpitelevät isovanhemmat, vanhempien ero, kiusaaminen) pitkään olin rikkinäinen itsekkin kunnes sitten terapiassa kokosin ja tervehdytin itseni. Vastaa säkin samoihin kysymyksiin :)

Vierailija
78/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas teillä tervejärkinen suhde kun 30 vuotias seurustelee juuri teini-iästä päässeen kanssa ja pamauttaa sen paksuksi vähän ajan päästä ja sitten käy vieraissa.

Niin mies on mun sielunkumppani ja tuli elämääni jo kun olin 15-vuotias, tiesin jo silloin luonteen perusteella että tässä on se mun oikea, niin kauan ois pitänyt vielä odottaa että päästää elämään elämäämme...?

Ja enkö olisi saanut toteuttaa haavettani nuorena äidiksi tulosta...?

Yritin ajatella myös miehen kannalta, ettei hänkään olisi liian vanha isäksi tullessaan joten koin että 20 ja 32 oli parhaat iät meille tulla vanhemmiksi. Toinen lapsi oltaisiin varmaan haluttu kun olen 23 ja mies 35, mutta päätettiin sittenkin että yksi riittää. Se on kiva kun täällä on aina tätä veeittuilua niin siitä saa potkua! ;)

Vierailija
79/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyytyväinen elämääsi? Tekisitkö mitään toisin?

En olisi puhunut niin paljon pahaa seläntakana ja ollut lojaalimpi.

Tällähetkellä olen kyllä tyytyväinen ja tasapainossa ja onnellinen. Olen käynyt läpi rikkinäisen lapsuudenperheen (mielisairas äiti, alkoholisti isä, pahoinpitelevät isovanhemmat, vanhempien ero, kiusaaminen) pitkään olin rikkinäinen itsekkin kunnes sitten terapiassa kokosin ja tervehdytin itseni. Vastaa säkin samoihin kysymyksiin :)

En vastaa, kun en ole ketjua aloittanut :)

Vähän arvasinkin rivien välistä, että lapsuudenperheessä ja taustassa saattaa olla jotain tuommoista, kun mainitsit kiusaamisen. Hyvä, että olet päässyt elämässäsi eteenpäin. Älä anna oman miehen kohdella sinua ikinä väärin.

Vierailija
80/100 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö itseäsi parempana kuin nelikymppisenä esikoisen saavia?

En parempana, mutta toki ihmettelen että miksi kannatti niin pitkään odottaa, tiedän että taustalla voi olla monia syitä lapsettomuutta jne... tai sitten koki vaan itselleen oikeaksi tulla vasta nelikymppisenä äidiksi! Mielestäni 18-45v on parasta lapsen saanti ikää. Jokainen valitkoon itselleen sopivan iän tulla vanhemmaksi tai olla tekemättä lapsia. Nuorena lasten saaminen on tietty terveyden kannalta tärkeämpää ja minä pidän terveyttä ihmiselle tärkeimpänä asiana. Terveys menee minun arvoasteikolla jopa rakkauden edelle. Rakkaus tulee hyvänä kakkosena.

Mutta sitten taas tällainen mielipide kertoo vähän siitä, että ettet näe korkeaa koulutusta mitenkään tärkeänä asiana. Kaikki eivät tyydy mihinkään tarjoilijakoulutukseen.

Ja sun kommenttisi taas kertoo siitä ettet pidä duunarihommia arvostettavina, ei tarvii ihmetellä mistä ylimielisyys siirtyy sukupolvelta toiselle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän