20-vuotiaana äidiksi. Mitä haluaisit kysyä?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko vielä yhdessä?
Tottakai, oltu vuodesta 2013.
Aikas pitkään jatkuu erektio...oliskohan syytä ottaa etäisyyttä välillä?
Vierailija kirjoitti:
Miten jaatte vastuita kodissanne ? Käyttekö esim. molemmat töissä ja miten sen suhteen koti- ja työkuviot jakautuu ?
Käydään töissä ja pyritään jakamaan lapsen hoito ja kotityöt mahdollisimman tasaisesti jotta kumpikaan ei kuormittuisi liikaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on teidän arkipäivän rytmi ?
Lapsi menee nukkumaan klo 21. Herää noin 6:30 ja alkaa katsomaan lastenohjelmia, minä tai mies alkaa aamupalan laittoon, aamupala klo 7:30-8:00, lapsi jatkaa sen jälkeen lastenohjelmien katsomista yleensä ja leikkii sisällä, mä teen kotitöitä tai ruokaa, klo 11 lounas, klo 12:30-13:00 kahdeksi tai kolmeksi tunniksi ulkoilemaan, klo 16:00 lounas..
Lounaan jälkeen yleensä minä tai mies leikkii lapsen kanssa.
Klo 18:00-19:00 eteenpäin yleensä katsellaan koko perhe yhdessä telkkaria, 19:30 iltapesulle, 20:00 iltapalaa, 20:30 iltasatu ja 21 sammuu valot :) siinä on sitten mulla ja miehellä 1-2h aikuisten aikaa
Mutta yleensä nussitaan kolme kertaa päivässä, vähintään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jaatte vastuita kodissanne ? Käyttekö esim. molemmat töissä ja miten sen suhteen koti- ja työkuviot jakautuu ?
Käydään töissä ja pyritään jakamaan lapsen hoito ja kotityöt mahdollisimman tasaisesti jotta kumpikaan ei kuormittuisi liikaa :)
Käyhän täällä siivoojat ja selä'n pesijät.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ennakkoluuloja kohtasit raskaana ollessasi ja kun lapsi oli pieni? Vieläkö ihmiset katsovat karsaasti?
Mä potkin henkisesti päähän jokaista niitä jotka katsoo mua karsaasti ilman syytä, en ole elänyt ikinä muiden hyväksynnästä, se on mulle merkityksetöntä ja miten toinen ihminen voi asettua jumalan asemaan tuomitsemaan muita ihmisiä. Näitähän riittää
Vierailija kirjoitti:
Miten korona-aika on vaikuttanut teidä arkeen ?
Kontakteja ollaan tietysti rajoitettu, mutta muuten eletty niin tavallista elämää kun suinkaan pystyy. Se on todella tärkeää että lapsella jatkuisi mahdollisimman tasainen arki. Käsiä pestään niin kuin yleensäkkin ja aivastetaan hihaan tai paperiin. Maalaisjärjellä pärjää! En jaksa panikoida itse, eikä mieskään panikoi, enkä halua luoda lapselle paniikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koulutuksesi ja missä olet töissä?
Tarjoilija ja ravintolassa
Kai nut jokainen itse tietää ikään katsomatta haluaako lapsen vai ei?Vuoro työt ei este lapsen tekoon ja synytämiseen.Nyky aika on päiväkoteja vuorotyöäisille 24h/7 pvä auki.Jaksaako lapsen isä leikkiä kotia ,kun lapsi yöllä vaikka valvoo.On saanut kuitenkin 38v. Helpoa elämää vietää ilman lapsia,ilman vastuuta.Itse tulin raskaaksi 18v. Lapsi syntyi kun olin 19v.Elämän laha rakkaus lapsi.Toinen syntyi kun olin 23 vuotias.Rakaus lapsi elämän lahja. Jouduin huolehtimaan työni,Kotini yksin ja kaiken elannon mitä elämiseen kuuluu yksin!.Eli olin isä ja äiti! Päivääkään en kadu lapsiani ,elämän valintojani.Olihan se välillä rankaa,raijaa päiväkoti 2 ja kiirehtiä töistä hakee ne kotia ajalla. Mutta palkitsevaa.Asenne kysyys.Asenne sen ratkaisee,ei ikä misään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi odotit niin pitkään? Jäi teiniäitiys kokematta.
Minkä ikäinen itse oot ja montako lasta sulla on? kun lauot näin älyvapaita kommentteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koulutuksesi ja missä olet töissä?
Tarjoilija ja ravintolassa
Kai nut jokainen itse tietää ikään katsomatta haluaako lapsen vai ei?Vuoro työt ei este lapsen tekoon ja synytämiseen.Nyky aika on päiväkoteja vuorotyöäisille 24h/7 pvä auki.Jaksaako lapsen isä leikkiä kotia ,kun lapsi yöllä vaikka valvoo.On saanut kuitenkin 38v. Helpoa elämää vietää ilman lapsia,ilman vastuuta.Itse tulin raskaaksi 18v. Lapsi syntyi kun olin 19v.Elämän laha rakkaus lapsi.Toinen syntyi kun olin 23 vuotias.Rakaus lapsi elämän lahja. Jouduin huolehtimaan työni,Kotini yksin ja kaiken elannon mitä elämiseen kuuluu yksin!.Eli olin isä ja äiti! Päivääkään en kadu lapsiani ,elämän valintojani.Olihan se välillä rankaa,raijaa päiväkoti 2 ja kiirehtiä töistä hakee ne kotia ajalla. Mutta palkitsevaa.Asenne kysyys.Asenne sen ratkaisee,ei ikä misään asiassa.
Oletko aineissa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit lapsia ilmastokriisin vallitessa. Oletko valmis maksamaan lapsistasi korvausta kansalle ilmastokriisin pahentamisesta.
Niin ja Suomessa kärsitään sitten syntyvyyden laskusta... onko se sun mielestä hyvä asia? enkä kauheesti oo mielestäni ilmastoa pilannut, kun en ole 5 lasta tehnyt, vaan 1 ja meidän lapsiluku on täynnä.
On se kumma kun nykyään ihmiset kokee että on oikeus puuttua jopa siihen kuinka monta lasta muut tekee, ihme kun ei tunge yhdynnässä nokkaa väliin ja tiiraile
Vierailija kirjoitti:
Miten olette viettäneet pääsiäisen aikaa ?
Oltu kotosalla, grillattu, käyty ulkoilee, rentouduttu, syöty suklaamunia, mämmiä, katsottu pääsiäisaiheisia leffoja, pelattu lautapelejä, saunottu, leikitty :)
Miksi ette hanki enempää lapsia? Mitä ajattelet ikäerostasi miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Millainen sää teilläpäin on?
Aurinko paistaa :) siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olette viettäneet pääsiäisen aikaa ?
Oltu kotosalla, grillattu, käyty ulkoilee, rentouduttu, syöty suklaamunia, mämmiä, katsottu pääsiäisaiheisia leffoja, pelattu lautapelejä, saunottu, leikitty :)
Kuulosta aihanan vanholliselta. Mitä elokuvia katsoitte ?
Vierailija kirjoitti:
Ei haluta enää. Lapsen alkuelämä oli raskasta ja mies kävi vieraissa, joten ei enää sitä paskaa.
Mikä on ollut raskainta perhe-elämässä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haluta enää. Lapsen alkuelämä oli raskasta ja mies kävi vieraissa, joten ei enää sitä paskaa.
Lopettiko vieraissa käymisen?
WHAT?!?!