Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Samasta työstä pitäisi maksaa sama palkka, sukupuolesta riippumatta -eikö?

Vierailija
04.04.2021 |

Taas kävi ilmi että tyttäreni joka palkattiin samaan aikaan samaan työhön kuin saman koulutuksen ja työkokemuksen omaava miespuolinen serkkunsa, saa tuntuvasti pienempää palkkaa.
Nuoret ovat samanikäisiä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansantalousmielessä naisille kuuluu maksaa vähemmän koska he aiheuttavat enemmän kustannuksia työnantajalle.

Miten minä lapseton terve tupakoimaton nainen aiheutan enemmän kustannuksia kun tupakoiva lapsellinen 50v mies työkaverini joka on usein maanantain pois?

Vierailija
42/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansantalousmielessä naisille kuuluu maksaa vähemmän koska he aiheuttavat enemmän kustannuksia työnantajalle.

Kansantalousmielessä miehille pitää maksaa vähemmän, koska he eivät synnytä uusia veronmaksajia. Joka meiehlle voitaisin määrätä 9 kuukautta palkatonta työtä, koska mies ei voi olla raskaana (9 kuukautta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäduunari-info palvelee maksuttomasti nuorten ongelmissa. Puhelinpalvelu aukeaa tosin vasta toukokuussa. Sivuiltaan löytyy lisätietoja.

Vierailija
44/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo tuo 9 kk palkatonta työtä (minulla enemmän) ihan intin takia. Lapsien saaminen ja hankkiminen on vapaaehtoista, intti ei. Lisää veronmaksajia? Ensin pitäisi hallituksen taikoa hallitusohjelmansa mukaan lisää työpaikkoja.

Vierailija
45/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut joka ikisessä työpaikassa missä olen ollut, teini-ikäisestä lähtien. Teininä poikaystävälleni maksettiin samassa työpaikassa enemmän palkkaa, ja poikkis teki vielä fyysisesti kevyempää työtä.

Sama seuraavassa työpaikassa kun oli opiskelijakollegamiehiä. Olin myös näitä miehiä korkeammin koulutettu tuossa vaiheessa ja pyysin haastattelussa enemmän palkkaa muttei myönnetty.

Seuraavassa paikassa oli muka palkkataulukot, jossa korotukset ajan mukaan. Mieskollega sai tietysti korotuksen aiemmin ja isomman korotuksen, vaikka olin ollut siellä pidempään töissä ja opastin tätä miestä myös, ja olin selvästi parempi ja kokeneempi kuin hän.

Nykyisessä työpaikassa epäilen että sama juttu jatkuu.

Vierailija
46/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat keskimäärin tehokkaampia. Tämän näkee esim. jalkapallossa, missä tasoero miesten ja naisten välillä on selkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä