Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka usein 3kk vauvat...

13.08.2006 |

....syövät ja mitä määriä ja vielä mitä syövät/juovat? Meillä korvikkeella mennään ja pari kertaa maistettu perunaa. Tuntuu vaan että jatkuvalla syötöllä saisi antaa maitoa. Olen yrittänyt pitää 2-2,5 tunnin välejä mutta toisinaan ei onnistu. Kerralla menee enintään 100ml korviketta. Yöhön valmistaudutaan vellin kera ja yöllä syödään yl. 2 kertaa. Ja pikkumies 3kk 1vkko.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu tosin olevan tiheää imuttelua, välillä syö tunninkin välein, joten olen miettinyt kiinteiden aloittamista. 3-kuisena söi 2 - 3 tunnin välein päivällä ja yöllä kerran.

Vierailija
2/3 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin olen ruokkinut korvikkeella lähes alusta asti. En tiedä oliko syynä huono omatunto vai mikä, mutta olen nurisematta lämmitellyt pulloja aina kun vauva nälkäiseltä tuntuu, vaikka olisi vasta puoli tuntia sitten syönyt. Välillä on ollut nälkäinen useammin ja välillä vähän harvemmin. Välillä on syönyt vain 50ml ja välillä 100 ja nyt nelikuisena välillä 200ml. Nyt ei syö kuin n. 3-5 tunnin välein + nukkuu pitkät yöunet, mutta vielä 3kk saattoi useinkin syödä 1-3 tunnin välein, eikä ole kauaakaan kun heräsi väh. kerran yössä syömään.

Alussa etenkin oli aikamoista hakemista sen suhteen paljon söi, mutta parempi lämmittää liikaa, niin että vauva itse saa päättää milloin on saanut tarpeeksi. Tai näin olen sen itse ajatellut. Miksei voi ruokkia vauvan tahtisesti, vaikkei imettäisikään.

-jossara-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi !

Meillä poika syö vaihtelevasti noin parin tunnin tai tunnin välein.

Olen huomannut että, jos syö tiheämmin niin sitten tulee maha kipeäksi.

Julius syö 100ml kerrallaan ja nyt olemme aloitelleet hieman perunaa ja porkkanaa.(vellinä ja soseena).

Tiedän että , asioihin on monta mielipidettä... niin kuin on neuvojakin.

Julius täyttää vasta 3kk ja olemme saaneet neuvolasta " luvan" aloittaa pikkuhiljaa kiinteät. Neuvolassa sanottiin että , parempi aloittaa kiinteä kuin nostaa korvikkeen määrää hillittömästi.

Julius oli syntyessää 4600g ja 55cm ja nyt on 6400g ja 63cm. Rintaa syömme lähinnä aamuyöllä mitä riittää ja jatkamme sitten korvikkeella.

meidän jokaisen lapsi on yksilöllinen... se mikän toimii toisella ei välttämättä ole se ainut oikea tapa...

Mukavaa loppukesää kaikille :)