Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuva unesi/teema unessasi?

Vierailija
03.04.2021 |

Meillä kaikilla lienee unia, joita näemme uudelleen tai ainakin joitain asioita, jotka voivat toistua unesta toiseen.

Mitä palstalaisilta löytyy?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi samantyyppistä toistuvaa asiaa unissani. Eli oudot portaat ja huimaus/liikkumisen vaikeus. Näen monesti unta, jossa pitäisi päästä jonnekin, mutta kun yritän mennä sinne portaita pitkin, portaat muuttuvat kummallisiksi tai ovat alkujaankin kulkukelvottomat, esim. täynnä reikiä. Yleensä tähän samaan uneen liittyy vielä armoton huimaus, joka estää liikkumisen eteenpäin.

Muistan nähneeni tällaisen unen jo alakouluikäisenä silloisen ala-asteeni portaikosta.

Vierailija
2/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan levitoida ja lentää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen, kielteisellä tavalla. Joko syön itseni sairaalloisen lihavaksi, mätän valtavat määrät sellaisia ruoka-aineita joista saan vakavia vatsa- ja ihovaivoja tai muuta vastaavaa. Herääminen aina noista unista on helpotus. Minulla ei ole syömishäiriötä eikä hengenvaarallisia allergioita, mutta olen lapsena kärsinyt pahaa aliravitsemusta ja nyt vasta täysi-ikäistyttyäni tajunnut yhdistää tietyt ruoka-aineet tiettyihin oireisiin.

Vierailija
4/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapumimen kotiin. Koti on tässä tapauksessa kotikaupunki vähintään, ja usein vielä lapsuudenajan asunto. Unessa on valtava helpotus ja onni, että olen siellä jälleen.

Vierailija
5/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä muutaman päivän sisään nähnyt unta, että olen lähtemässä Malediiveille lentokoneella. Useammankin lentoyhtiön lentoja on tarjolla ja mietin, että onkohan eräs tietty yhtiö turvallinen. Viime yönä pääsin jo nousukiitoon asti, sitten uni katkesi.

Osaako joku tulkita tätä?

Vierailija
6/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petolliset läheiset.

Esimerkkejä:

- äidin ystävä kääntänyt äidin minua vastaan niin, että äiti yrittää puukottaa minua eikä isä auta, vaikka hän kuulee avunhuutoni

- paras ystäväni jättää minut

- uudella työpaikalla työkaverit puhuvat minusta pahaa selkäni takana

- poikaystävällä on toinen

- äiti kiroaa minua pimeässä huoneessa eikä tiedä minun kuuntelevan

- jotkut tyypit koulussa/työpaikalla/harrastuksessa ovat minulle ilkeitä jne

Vierailija
7/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tai kissa joka esim. karkaa tai saa hirveän vamman tai on muiden eläinten joukossa enkä erota niistä omaa. Se, että olen eksyneenä jossain, enkä löydä pois vaikka kävelen kymmeniä kilometrejä. Se, että ajan autoa/bussia enkä kykene hallitsemaan ohjausta. Se, että olen mummon mökillä, ja vastarannalla on huvipuisto, johon en pääse. Se, että olen niin kännissä etten pysy lainkaan pystyssä vaikka kuinka yritän. Jotain muitakin varmasti on, näen pääosin vain muutamaa toistuvaa samaa unta, kaikki painajaisia.

Vierailija
8/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneet on näytelleet aina suurta osaa unista.

Vierailija
9/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkinen muistaminen, että minulla on asunto tai vauva tai molemmat. Sitten paniikissa koitan muistella mihin olen unohtanut vauvan, en todellakaan tiedä mistä etsiä ja ahdistaa kun en tiedä millaisessa kunnossa löydän hänet. En muista unessa olleeni raskaana tai synnyttänyt, mutta yleensä lopulta löydän vauvan. Vauva on aina hyvinvoiva, hymyilevä, hyväntuulinen ja rakastan häntä aivan sanoinkuvaamattoman paljon. Ehdin hellitellä häntä aina aivan liian vähän aikaa, sitten herään :(

Vierailija
10/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan autoa ja huomaan että jarrut ei toimi.

Vierailija
11/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira tai kissa joka esim. karkaa tai saa hirveän vamman tai on muiden eläinten joukossa enkä erota niistä omaa. Se, että olen eksyneenä jossain, enkä löydä pois vaikka kävelen kymmeniä kilometrejä. Se, että ajan autoa/bussia enkä kykene hallitsemaan ohjausta. Se, että olen mummon mökillä, ja vastarannalla on huvipuisto, johon en pääse. Se, että olen niin kännissä etten pysy lainkaan pystyssä vaikka kuinka yritän. Jotain muitakin varmasti on, näen pääosin vain muutamaa toistuvaa samaa unta, kaikki painajaisia.

Niin ja sellainen on myös yleinen, että olen lentokoneessa, ja se tippuu heti alussa maahan. Tai että olen loukussa omakotitalossa, jossa on kaksi ilkeää vanhempaa ihmistä, enkä pääse pois. Se uni tuntuu aina tosi todelliselta, ja olen varma ettei se oikeasti koskaan lopu. Ei kuitenkaan ole selkouni sillä tavalla, että voisin kontrolloida sitä, tunnen vaan että se on totta.

Vierailija
12/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nään usein unen, että olen hukkumassa veteen.

Vierailija
13/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unissani toistuvasti eksyksissä ulkomailla. Joskus vain kuljeskelen pitkin katuja, mutta usein myöhästyn bussista tai lennolta ja yritän päästä takaisin kotiin toinen toistaan omituisemmilla tavoilla.

Vierailija
14/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään yksittäistä toistuvaa unta, mutta unimaailma. Joku kaupunki, missä elän (olen elänyt ennenkin) tai missä seikkailen ympäriinsä. Mitään järkevää tapahtumaa niissä unissa ei ole, se paikka ja tunnelma on pääosassa.

Vierailija
15/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainoa toistuva uni on sellainen että olen lapsuudenkodin pihalla ja näen lentokoneen lentävän matalalla ja hetken kuluttua kuuluu räsähdys ja näkyy tulipallo. En nähnyt tätä vuosiin mutta nyt taas viime viikolla.

Vierailija
16/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se klassinen, eli kauhea vessahätä, mutta ainoa wc lähettyvillä on kelvoton käyttöä ajatellen, esim. seinät puuttuvat. Näistä yleensä herää hirveään pissahätään ja onneen siitä, ettei unessa päässyt pöntölle asti.

Vierailija
17/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olen uhattuna. Minut on raiskattu ja veikkaan että johtuu siitä. Näen hyvin usein samanlaisia unia siitä, että ympärilläni on miehiä, jotka tuijottavat ja odottavat hyökkäystään minua kohti. Yleensä herään kun hyökkäys tapahtuu.. Karmivaa.

Vierailija
18/28 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden irtoaminen, yleensä yksi kerrallaan. Nuorena toistui usein, nyt onneksi harvemmin, ovat tosi ahdistavia unia.

Vierailija
19/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Että olen laivalla joka lähtee satamasta ja tajuan että minun pitikin jäädä maihin tai että olen unohtanut huolehtia koiralleni hoitajan, kauhea paniikki ja juoksentelua pitkin laivaa

-Ahdistavat koulu-unet jossa joko olen lapsuudenkodissani ja tajuan myöhästyväni, tai haahuilen uppo-oudossa yliopistossa ja stressaan aineista joita vihasin peruskouluaikoina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme