Toistuva unesi/teema unessasi?
Meillä kaikilla lienee unia, joita näemme uudelleen tai ainakin joitain asioita, jotka voivat toistua unesta toiseen.
Mitä palstalaisilta löytyy?
Kommentit (28)
Iso vanha hieno talo, jossa on ullakko täynnä antiikkia.
Suvussani ei ole säilynyt juuri mitään, eikä ole sukutaloa koskaan ollut.
Käy ilmi, että minulla on kymmenen vuotta ollut vielä vanha asunto vuokralla. Tai on vuosia mennyt suoraveloituksessa joku tili tai juokseva maksu, jonka olen unohtanut kokonaan.
Huudan, mutta ääntä ei tule. Yritän paeta juoksemalla, mutta en pääse eteenpäin, ja yritän kynsiä itseäni eteenpäin nelinkontin.
Olen jonkun exäni seurassa, ja rakastelemme. Tajuan sitten sumeasti, että minullahan on nykyinen miesystävä, enkä halua pettää häntä. On vielä outoa, että olen näistä existä eronnut ihan syystä, ja kauan sitten, ja unessa he eivät ole oikea oma itsensä, vaan ihanampia kuin koskaan olivat oikeasti. En tiedä mitä tämä kuvastaa. Rakastan nykyistä miesystävääni enemmän kuin ketään heistä ikinä, eikä oikeasti ole käynyt mielessäkään, että tarvitsisin muita kuin hänet. Ensimmäistä kertaa ikinä en usko, että on missään ketään parempaa minulle. Minulle ihan poikkeuksellista, olen ollut sitoutumiskammoinen.
Talot/asunnot/huoneistot. Ainakin viiden vuoden ajan olen nähnyt vähintään kerran viikossa unia taloista, joissa seikkailen. Usein olen pienessä yksiössä, josta löytyy salaovi toiseen huoneeseen. Tämä toinen huone on sekainen, huonekalut vanhat ja kuluneet, lattia pudonneiden lehtien (puun lehtiä) peitossa. Tai sitten salahuoneessa osa katosta roikkuu tai seinien maalaus on jäänyt kesken (kahta eri väriä).
Joskus talot ovat synkkiä, suuria omakotitaloja metsän keskellä pitkän hiekkatien päässä, joissa on hieno sisustus mutta valoja ei saa lainkaan päälle. Tai sitten unessa on kerrostalo, jonka portaista en millään selviydy ja hissi ei toimi.
1. Lapsuudenkoti
2. Bussimatkat. Yleensä odotan turhaan bussia, tai se lähtee nenäni edestä.
3. Myrskyt. Sellaiset, jotka esim. kaataa talon.
Vierailija kirjoitti:
Talot/asunnot/huoneistot. Ainakin viiden vuoden ajan olen nähnyt vähintään kerran viikossa unia taloista, joissa seikkailen. Usein olen pienessä yksiössä, josta löytyy salaovi toiseen huoneeseen. Tämä toinen huone on sekainen, huonekalut vanhat ja kuluneet, lattia pudonneiden lehtien (puun lehtiä) peitossa. Tai sitten salahuoneessa osa katosta roikkuu tai seinien maalaus on jäänyt kesken (kahta eri väriä).
Joskus talot ovat synkkiä, suuria omakotitaloja metsän keskellä pitkän hiekkatien päässä, joissa on hieno sisustus mutta valoja ei saa lainkaan päälle. Tai sitten unessa on kerrostalo, jonka portaista en millään selviydy ja hissi ei toimi.
Minullakin on näitä, taloja ja huoneistoja unessa. Luin jostakin, että nämä unessa nähdyt tilat kuvastavat uneksijaa itseään eli mitä pään sisällä tapahtuu. Itse näin joskus toistuvaa unta, että menin johonkin vanhaan omakotitaloon, joka oli kylmä ja aina siellä oli joku vaaniva kissa, joka hyökkäsi päälle.
Pakeneminen, yleensä se ei ole onnistunut, jalat eivät toimi, apua ei voi huutaa. Mutta nyt on ollut sellaisia pakounia, joissa olen jopa onnistunut pelastamaan jonkun toisen ja olen juossut pakoon, huutanut apua, paennut autolla ja onnistunut siinä paossa.
Toinen teema on se, että unissa tapahtuu mitä tapahtuu, mutta siinä sivussa teen sitä samaa kuin olen edellisinä päivinä oikeastikin tehnyt. Vaikka pessyt ikkunoita tai poiminut marjoja, unessa saatan paeta, mutta siinä sivussa poimin marjoja tai pesen vielä yhden ikkunan. :D
Ja illalla viimeksi telkkarista katsotut asiat tulevat uniin, viime yönä Danny, kun katsoin illalla Areenasta sen Danny-dokkarin. Ei ollut varsinainen painajainen, mutta aika kumma uni kyllä.