Kannattaisiko perusopetusta muuttaa radikaalisti tiedon omaksumisesta erilaisten nykyaikana tarvittavien taitojen opetteluun?
Opettajaparat ja vanhemmat ovat ylikuormittuneita. Otettaisiin päivittäiseen arkeen sinne kouluihin eri alojen ammattilaisia kuten psykiatrian, sosiaalihuollon ja vaikka netin käyttöön, sosiaalisiin suhteisiin (empatiataidot) ja taloudenpitoon perehtyneitä asiantuntijoita.
Ettei olis niin kova kynnys aina yksittäisillä ihmisillä hakea apua jostain byrokratian takaa.
Kommentit (6)
Tai jos luopuisimme inkluusiosta ja nakkaisimme ne pölvästit sähläämään keskenään jonnekin muualle.
Ne ketä opetus kiinnostaisi, saisivat jälleen mahdollisuuden oppimiseen.
Koska on kuitenkin päivänselvää, että osa ikäluokasta on jo menetetty kun he tulevat päiväkodeista koulujen puolelle.
Parasta olisi, jos huipuille olisi omat koulut, jonne voisi siirtyä alkuopetuksen jälkeen kykyjen ja sosiaalisten taitojen sitä puoltaessa.
Ja miks koululaisten pitää istua 45 minuuttia aloillaan kun aikuisille sanotaan että istuminen on epäterveellistä?
Miksi ei erityisluokkia kyvyttömille?
Kannattaisi, mutta ei mitään muutosta ole tulossa, kun ihmiset arvostavat turhaa nippelitietoa jolla päteä Trivial Pursuitissa.
Kyllä Suomesta vielä kehitysmaa saadaan!