En vain yksinkertaisesti pysty ostamaan mitään kirppikseltä
En halua muiden hajuja kotiini. En halua luderiskiä. En halua huonekalua, jonka historiasta en tiedä yhtään mitään. Jollain pöydälläkin on voinut hengailla kakara paskapyllynsä kanssa tai joku känniläinen on oksentanut siihen illanvietossa.
Inhottavia mielikuvia. En vain pysty. Ostan kaiken uutena.
Kommentit (36)
Onneksi kirppareilta ostaminen on meille kaikille vapaaehtoista.
Olet ehkäpä hieman neuroottinen. Eikö sinua muuten häiritse, että joku kakkapylly on voinut sovittaa ostamaasi vaatetta kaupassa? Mutta joo, ei ole multa pois. Kun olen pessyt vaatteen tai puhdistanut esineen, kaikki on fine.
Vierailija kirjoitti:
Olet ehkäpä hieman neuroottinen. Eikö sinua muuten häiritse, että joku kakkapylly on voinut sovittaa ostamaasi vaatetta kaupassa? Mutta joo, ei ole multa pois. Kun olen pessyt vaatteen tai puhdistanut esineen, kaikki on fine.
Kyllä minua suoraan sanottuna ällöttää sekin, että uutena ostamiani vaatteita on ties mitkä likaiset ihmiset sovitelleet minua aiemmin. Mutta yritän aina unohtaa sen faktan.
Neuroottinen olen kyllä, en mahda sille mitään. Olen yrittänyt ostaa käytettynä jotain joskus, mutta en vain kykene. Yhden ainoan kerran ostin yhden käytetyn jutun, kun asuin ekassa kodissani. Siis omilleni muutettuani. Silloin olin niin malttamaton, että halusin nopeasti sen huonekalun. Ei loppujen lopuksi mikään kovin hyvä ostos.
No olen minä joskus aikoinani ostanut muutamia käytettyjä tavaroita, nyt kun mietin. Mutta tosiaan totesin, ettei vain sovi minulle.
Miten voit hengittää samaa ilmaa huoneessa, jossa on muita ihmisiä? Sehän on ollut heidän saastaisissa limakeuhkoissa ja sitten itse hengität saman ilmahöyryn omiin keuhkoihisi. Oletko tullut ajatelleeksi?
Käytettyjä esineitä voi pestä, puhdistaa, mahdollisesti pakastaa tai keittää ja desinfioida. Vanhoja huonekaluja voi entisöidä ja verhoilla uudelleen.
Miettikää sänkyä mikä historia niillä voi olla. Kauhea sentään.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit hengittää samaa ilmaa huoneessa, jossa on muita ihmisiä? Sehän on ollut heidän saastaisissa limakeuhkoissa ja sitten itse hengität saman ilmahöyryn omiin keuhkoihisi. Oletko tullut ajatelleeksi?
Puhumattakaan mistä muualta sitä "ilmaa" on voinut huoneeseen tulla..
Jokaisen ihmisen sisällä on ulostekaapelia n metri.
Ap:lle on varmaan myös mahdotonta esim. majoittua hotellissa. Sielläkin niissä sängyissä on harrastettu ties mitä ja muutenkin tavarat ovat vaikka kuinka monen ihmisen käyttämiä.
Entäs ne uutena ostetut tavarat? Missä ne ovat olleet ennen myymälää, josta ne ostetaan kotiin?
Onhan siellä sellaistakin tavaraa mikä pysyy hyvänä, niinkuin koriste-esineitä, jopa arvokkaita sellaisia, lamppuja, elektroniikkaa. Astiatkin on hyviä vaikka olis käytettyjä, pesee vaan. Ehkä en itsekään patjaa ostaisi, tai tyynyjä, mutta kaikkea muuta kyllä.
En pysty hengittämään kirppiskaasussa. Oksennus tulee kun näen että siellä kahvitellaan jossain kusisessa nurkassa.
Kaikki roju on aina sitä halpahallin ala-arvoisinta roskaa.
Vaikka lama ja taloudellisten taantuma-aikojen hyviä puolia pohtiessa saa pitää kielensä keskellä suuta, niin minusta yksi näiden aikojen seuraus on se, että tuolloin monen oikeasti pakko meti ja harkia omia kuluusottumuksiaan.
Mutta tätäkin parempi on kun yetön kerskakulutus ainakin yleensä vähenee.
Mutta joo. Jotta kirpparilta ja käytettynä voisi ostaa jotain, niin on jonkun täytynyt olla se ensimmäinen kuluttaja, joka on myös halunnut luopua hankinnastaan.
Oman kokemukseni mukaan minulla on käynyt omasta mielestäni hyvä tuuri kun olen voinut löytää kirpparila toisinaan paremman vaihtoehdon kuin jos olisin ostanut tai joutunut ostamaan saman uutena.
voi voi.. pari viikkoa sitten ostin oikein hyväkuntoisia merkkivaatteita -50% pöydästä, en edes pessyt ennen käyttöä kun tuoksuivat puhtailta.
Mulla sama. Hotelleissakin käynti ahdistaa suunnattomasti, erityisesti ällöttää ne sängyt. Kaukosäätimeen en edes koske, suihkussa käyn flipflopit jalassa.
En osta kirppikseltä vaatteita, enkä muutakaan liinavaatetavaraa, mutta esim. kynttilänjalkoja ja -pidikkeitä olen ostanut. Mulla on pimeään aikaan tapana polttaa kynttilöitä (sis. ja ulk.).
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne uutena ostetut tavarat? Missä ne ovat olleet ennen myymälää, josta ne ostetaan kotiin?
Tehtaissa hikisissä käsissä. Varastojen lattioilla pyörineet, ehkä astuttu päälle ja pölyt ravisteltu. Sen jälkeen pakkaaja pakkaa ne laatikoihin ja lavalle, saattaa aivastaa ja yskiä tuotteisiin töiden ohessa. Kaupassa ne asetellaan hyllylle, missä moni asiakas hipelöi ja koskettelee.
Sekin on hyvä. Voit sitten myydä ne tavarat meille muille halvalla kirpparilla