Siis mikä juttu tämä ”puuttinin trollitehdas” oikein on?
Kun lähes joka toisessa ketjussa huudetaan jotain itänaapurin trollia?!
Miksi joku uskoo että jotain venäläistä kiinnostaisi trollailla vauvapalstalla?! Ja siis miksi kiinnostaisi?
Kommentit (98)
Ei ole mitään Pietari trollia unohtakaa semmoinen
bolitrukkien kyvyillä kirjoitti:
SIIS MIKSI PERSUT DIKKAIS PUTINIA.
Tätä sinun on kysyttävä esim. Peurakankaalta tai muilta tunnetuilta russomaanikoiden ystäviltä.
Tsek. Tokentube yms. Putinisti mediat, ketäs siellä nyt onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä kutsuta ihan Perussuomalaiseksi puolueeksi?
Ainakin sillä suunnalla on kova tarve kiistää trollitehtaan olemassaolo.
Alapeukuttajat...
Eikö kiistä vai eikö ole tarvetta kiistää?
😂
Erimieltä oleva on aina trolli? Kätevää leimata kaikki ja yksi puolue, jotka ei maalaa maailmaa kuten sinä.
Mun käsittääkseni persut eivät nimenomaan pidä venäläisistä, niin miksi olisivat puuttinin trolleja?
Missä trollit sitten olisivat, elleivät mm. yhdellä maan suurimmista keskustelupalstoista? Systemaattisella trollaamisella halutaan VAIKUTTAA, tavallisiin ihmisiin ja mahdollisimman moneen.
Mutta on erikseen sadistiset yksilöt, jotka trollaavat vain, koska tykkäävät ärsyttää, ilman mitään sen suunnitellumpaa päämäärää, ja nämä eroavat niistä trolleista jotka pyrkivät poliittiseen(?) vaikuttamiseen. Tosin miksei kumpikin voisi päteä yhtä aikaa. Ja en väitä, että poliittinen vaikuttaminen tällä palstalla tulisi aina/ollenkaan nimenomaan trollitehtaalta. En tiedä mistä se tulee, mutta kiinnostaisi kyllä tietää.
On huomattava myös, että trollaustyyppinen keskustelu (kun asiaa ei voida/haluta muuten perustella, niin se saadaan istutettua ihmisten mieliin aggressiivisella toistolla) on levinnyt myös tavallisten ihmisten keskustelutapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putiinin trolli-hokijoilla ei aivokapasiteetti riitä asia-argumentointiin.
Siis tällaiseen:
https://yle.fi/uutiset/3-7804386
https://www.is.fi/digitoday/art-2000005868341.html
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006015848.html
Noh, onkos trollitehdas olemassa vai ei?
On.
Ja totta kai heitä kiinnostaa muokata myös suomalaisten mielipidettä. Ykköstavoite lienee vaikeuttaa Natoon liittymistä ja tiettu yrittää oikeuttaa Krimin varastaminen ja muut Kansarimyrkyttäjän aikaansaamat vääryydet.
Täällä trollitellaan tavallisia ihmisiä jotka puhuvat asiasta. Kun omat argumentit eivät riitä, alkaa tuo putinin trolleiksi nimittely. Tämä kertoo heikohkosta aivokapasiteetista.
Usein poistun ketjusta, kun alkaa Putin-trolli ym. hokeminen. Siitä tietää, ettei synny järkevää keskustelua.
Tulee mieleen peräkammarin poika, joka hokee Putous-hahmon hokemaa, eikä tajua että aika ajoi jo ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä kutsuta ihan Perussuomalaiseksi puolueeksi?
Ainakin sillä suunnalla on kova tarve kiistää trollitehtaan olemassaolo.
Alapeukuttajat...
Eikö kiistä vai eikö ole tarvetta kiistää?
😂
Erimieltä oleva on aina trolli? Kätevää leimata kaikki ja yksi puolue, jotka ei maalaa maailmaa kuten sinä.
Ettet nyt vain kokisi? En ole väittänyt ketään trolliksi... päin vastoin oikaisin kirjoittajaa joka väitti Perussuomalaisia trolleiksi. Mutta tosiasia on että Perussuomalisten suunnalta on ollut tyypillistä kiistää trollitehtaiden olemassaolo, mikä sinänsä on huvittavaa että ne on monissa eri yhteyksissä todettu olemassa oleviksi.
Vierailija kirjoitti:
Pietarissa on isohko mediayksikkä, johon on palkattu suomenkielisiäkin työntekijöitä ja tehtävä on levittää somessa ulkomailla, mm. Suomessa, Venäjää hyödyttävää propagandaa. Trolleja tutkitaan paljon, Suomella on itselläänkin maanpuolusyuslaitoksella it-yksiköt. Myös akateemista tutkimusta aiheesta on paljon. Täällä av:lla on hyvin näkyvästi ko trollitehtaan edustajia, samoin Twitterissäkin. EU:lla on oma profiili Twitterissä, jossa läpikäyvät niitä trolliviestejä. Usein niitä levittävät botit, eikä joka viesti ole ihmisen kirjoittama.
Googlaa lisää aiheesta.
Mutta auttaako tälläiset trollit yhtään mitään? Muuttaako kukaan mielipidettään vain siksi, koska "totuus" kerrottiin vauva-palstalla? Itse en ainakaan pidä täällä sanottuja totuuksia minään, kyllä mielipiteeni pitää perustua tutkimustietoon tai itse koettuun asiaan.
Esimerkiksi olen monissa vaaleissa äänestänyt kokoomusta ja vierastanut sdp:n politiikkaa. Täällä palstalla olen kuitenkin ärsyyntynyt pääministeri Mariniin kohdistuvasta haukkumiskampanjasta ja olen puolustanut häntä vain siksi koska koen, että täällä kampanjoidaan todella epäreilusti häntä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun käsittääkseni persut eivät nimenomaan pidä venäläisistä, niin miksi olisivat puuttinin trolleja?
Se on nykyään vastine rasisti- ja n a t s i kortille.
Ei mitään tekemistä minkään kanssa, mutta sitä kiva hokea, kun argumentit loppuu.
Nuo trolli-huutelijat ovat itse niitä trolleja. Tehtävänä heillä on estää keskustelu Suomen kannalta ikävistä ongelmista, ja siten heikentää Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vähänpä sinä käsität...
Jälleen tämä yksi porukka on täällä kiistämässä trollien olemassaolon... miksi?
Suomen suurin mm ryhmä on venäläiset. Tottakai ajavat omia asioitaan. Putinia tuskin kiinnostaa.
Vasemmiston käyttämä leimaamismenetelmä. Jos jollakulla on eriäviä mielipiteitä, tämä henkilö pitää leimata Putinin trolliksi ja näin ihmiset saadaan hiljennettyä. Sama asia kuin nykyään kaikki erimieltä olevat leimataan salaliittoteoreetikoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomen suurin mm ryhmä on venäläiset. Tottakai ajavat omia asioitaan. Putinia tuskin kiinnostaa.
Mitä ihmeen asioita voi ajaa vauva-palstalla? Päätetäänkö täällä asiosta? Jos täällä on ns. trolleja, he tuovat tänne ainoastaan huumorisisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todistetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todistetta.
Ei niin, varmasri ovat Kommunistisen Työväen Puolueen edustajia!
Vierailija kirjoitti:
Äläpä muuta sano.
Se syöpä liikkuu täällä ihan suomalaistenkin keskuudessa niin ei sillä niin väliä oo mistä suunnalta sitä pusketaan -.- rauhottukaa.