Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta ei vain saa laihaa

Vierailija
03.04.2021 |

Olen paastonnut nyt 10 päivää 2 viikon sisällä. Vaikka juoksisin joka päivä 10 km ja treenaisin 2 h lisäksi niin olen vain kuvottavan lihava. Haluaisin olla niin kuin hän https://www.rachaelattard.com/pamela-reif-diet-workout-routine-model/

En vain ymmärrä mitä kauniit ja laihat syövät ja miten liikkuvat. Olen jo vuoden yrittänyt tehdä mitä olen netistä löytänyt, mutta olen kuvottava ja oksettava hylje.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä aloittaja ymmärrät, että et tule koskaan näyttämään tuon kuvan henkilöltä vaikka olisit kuinka laiha??! Realismia peliin ja keskity omaan elämääsi. Ihan ensimmäisenä pois sieltä instasta roikkumasta.

En kai niin. Mitä väliä millään sitten on?

ap

Vierailija
42/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jokaisen pitäisi olla langanlaiha? Toiset ovat geneettisesti laihoja ja toiset geneettisesti tukevampia, siinä rääkkää vain itseään jos yrittää pyrkiä johonkin sellaiseen muottiin joka ei sovi itselleen luontaisesti. Ei tarvitse olla laiha että voisi olla viehättävä ja kaunis kroppa.

Minä en olisi laihimmillanikaan viehättävä tai kaunis, mutta ehkä uskaltaisin astua ovesta ulos tai en joutiisi kenenkään huutelun kohteeksi. 

ap

Oletko käynyt ravitsemusterapeutilla? Jos todella haluat laihtua niin sinun täytyy nähdä sen eteen todella paljon vaivaa, jos et ole geneettisesti laiha. Ja kuten täällä on sanottu niin kaikki eivät näytä laihanakaan tuolta naiselta jonka linkkasit, tuskin siis saat itsellesi samanlaista kroppaa mitenkään.

Oletko varma että ulkonäkösi on se todellinen ongelma? Miten se tarkalleen rajoittaa elämääsi, vaikeuttaako se esim. työnsaantia, kumppanin löytämistä, ystävien saamista tms? Kaikki ihmiset joutuvat kestämään elämässään pilkkaa näytti miltä hyvänsä, jopa valokuvamalleja haukutaan ja kiusataan. Tärkeintä on keskittyä niihin hyviin asioihin - tee sellaista työtä josta tykkäät, pidä ympärilläsi ihmisiä jotka arvostavat sinua ja kohtelevat sinua hyvin, etsi itsellesi kumppani joka rakastaa sinua sellaisena kuin olet.

Ja mieti asiaa toisinpäin - pidätkö itse epäviehättävänä kaikkia naisia jotka eivät näytä tuolta linkkaamaltasi langanlaihalta naiselta? Kuulostaa nimittäin siltä ja sen perusteella sinusta saa aika pinnallisen kuvan. Itse ainakin pidän hyvin monenlaisia vartalomalleja viehättävänä eikä tulisi mieleenkään ajatella että joku on epäviehättävä jos hän ei ole langanlaiha, kyllä se viehättävyys tulee ihan muista asioista. Eikä kukaan selväpäinen ihminen huutele kenellekään, jättäisin tuollaiset huutelut aivan omaan arvoonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tee asioita oikein ellet laihdu tuollaisilla tavoilla.

En kai niin, mutta en tiedä mitä teen väärin?! 

ap

Paasto ja treenaaminen=Shokki elimistölle ja hulluutta.

Kunnon sokin tämä kroppa tarvitsisikin. Ei ihminen voi näyttää tältä.

ap

Geenitkin vaikuttaa mutta sinun pitäisi syödä oikein ja treenata sopivasti eikä mitään ääripäitä kumpaankaan.

Vierailija
44/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tuo poseeraus kaventaa vyötäröä todella paljon. Mene vaikka itse peilin eteen ja ota tuo jalka eteen ja perese taakse asento niin ilmestyy hoikempi vyötärö. Se saa jalatkin näyttämään pidemmiltä ja hoikemmilta mitä ne on.

Vierailija
45/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jokaisen pitäisi olla langanlaiha? Toiset ovat geneettisesti laihoja ja toiset geneettisesti tukevampia, siinä rääkkää vain itseään jos yrittää pyrkiä johonkin sellaiseen muottiin joka ei sovi itselleen luontaisesti. Ei tarvitse olla laiha että voisi olla viehättävä ja kaunis kroppa.

Minä en olisi laihimmillanikaan viehättävä tai kaunis, mutta ehkä uskaltaisin astua ovesta ulos tai en joutiisi kenenkään huutelun kohteeksi. 

ap

Oletko käynyt ravitsemusterapeutilla? Jos todella haluat laihtua niin sinun täytyy nähdä sen eteen todella paljon vaivaa, jos et ole geneettisesti laiha. Ja kuten täällä on sanottu niin kaikki eivät näytä laihanakaan tuolta naiselta jonka linkkasit, tuskin siis saat itsellesi samanlaista kroppaa mitenkään.

Oletko varma että ulkonäkösi on se todellinen ongelma? Miten se tarkalleen rajoittaa elämääsi, vaikeuttaako se esim. työnsaantia, kumppanin löytämistä, ystävien saamista tms? Kaikki ihmiset joutuvat kestämään elämässään pilkkaa näytti miltä hyvänsä, jopa valokuvamalleja haukutaan ja kiusataan. Tärkeintä on keskittyä niihin hyviin asioihin - tee sellaista työtä josta tykkäät, pidä ympärilläsi ihmisiä jotka arvostavat sinua ja kohtelevat sinua hyvin, etsi itsellesi kumppani joka rakastaa sinua sellaisena kuin olet.

Ja mieti asiaa toisinpäin - pidätkö itse epäviehättävänä kaikkia naisia jotka eivät näytä tuolta linkkaamaltasi langanlaihalta naiselta? Kuulostaa nimittäin siltä ja sen perusteella sinusta saa aika pinnallisen kuvan. Itse ainakin pidän hyvin monenlaisia vartalomalleja viehättävänä eikä tulisi mieleenkään ajatella että joku on epäviehättävä jos hän ei ole langanlaiha, kyllä se viehättävyys tulee ihan muista asioista. Eikä kukaan selväpäinen ihminen huutele kenellekään, jättäisin tuollaiset huutelut aivan omaan arvoonsa.

En keskity muiden ulkonäköön. En katso ihmisessä ulkonäköä vaan sitä miten hän kohtelee muita. Mutta maailma ei toimi niin. On se ongelma. Kaikkeen. Minulla ei ole mitään, kun kukaan ei pidä minusta. Jo koulussa olen saanut kuulla kuinka olen vääränlainen. Minulla ei ole perhettä, ei ystäviä, ei ketään.

ap

Vierailija
46/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tuo poseeraus kaventaa vyötäröä todella paljon. Mene vaikka itse peilin eteen ja ota tuo jalka eteen ja perese taakse asento niin ilmestyy hoikempi vyötärö. Se saa jalatkin näyttämään pidemmiltä ja hoikemmilta mitä ne on.

No ei toimi. Pitää pestä silmät saippualla.

ap

Vierailija
47/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap päivän syömisesi koostuvat?? Ruokavaliolla on paljon helpompi laihtua kun liikunnalla. Älä mieti sitä treenaamista niin paljon vaan keskity alkuun ruokavalion hiomiseen. Jos ruokavalio kunnossa, ei tarvitse laihtuakseen mitään rääkkitreeniä.

Vierailija
48/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vain kerran edes olla kaunis enkä vain ällöttävä kuvatus, jonka kanssa kukaan ei halua tanssia tai edes viereen istua. 

ap

Vierailija
49/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sinun BMI on? Taidat sairastaa anoreksiaa ja täällä haet AV-palstalle haet "ruokaa" sairaudellesi. 

Vierailija
50/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ap päivän syömisesi koostuvat?? Ruokavaliolla on paljon helpompi laihtua kun liikunnalla. Älä mieti sitä treenaamista niin paljon vaan keskity alkuun ruokavalion hiomiseen. Jos ruokavalio kunnossa, ei tarvitse laihtuakseen mitään rääkkitreeniä.

Söin näin:

AAMUPALA: 

- puuro (1 dl hiutaleita, 2 lajia sekoitettuna)

- 3 pakastemangoa, 3 mansikkaa, n. 10 mustikkaa

- 3 pähkinää (saksanpähkinä tai cashew) 

- vaniljajogurttia 1 rkl päälle

- seesamin tai auringonkukan siemeniä ripaus

LOUNAS (Jos syön kotona, muuten en syö)

- Salaatti: kanan fileesuikaleet, pakastevihanneksia (parsakaalia, porkkanaa, papuja), oliivia, hernemaissipaprikasekoitusta, sieniviipaleita, joskus raejuustoa ja sipulia (100-300 g), maustesekoitusta päälle

ILTAPALA

- Jogurttia 100 g (Alpro sokeriton)

- mysliä 2/5 osa kulhosta jogurtin päälle ripoteltuna

- Päälle 1/3 banaania, pala päärynää, omenaa ja kiiviä

- siemeniä ja pähkinöitä samalla tavalla kuin aamupalassa sekä vaniljajogurttia 1 rkl 

- 3 pakastemangoa, 3 pakastemansikkaa, mustikoita n. 10 kpl  

Jos treenaan paljon niin voin syödä iltapalan tai lounaan tuplana en samaan aikaan, mutta lisään ikään kuin 4 aterian päivään.

ap

Vierailija
51/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinun BMI on? Taidat sairastaa anoreksiaa ja täällä haet AV-palstalle haet "ruokaa" sairaudellesi. 

En ole alipainoinen. Valitettavasti olen kamala.

ap

Vierailija
52/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole alipainoinen. Valitettavasti olen kamala.

ap

Olen pahoillani, mutta et vakuuta, varsinkin kun et vastaa kysymykseeni BMI:sta. Tokihan sen voi valehdellakin. Puheesi on työstäni minulle tuttua. Toivon, että sinun itseinhoasi ei ruoki täällä enää kukaan. Kehoitan sinua hakeutumaan hoidon piiriin, jos et ole jo. 

t. syömishäiriöyksikön sh

Vierailija
53/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei. Olet selvästi ihan pihalla. Hae keskusteluapua. Se linkin nainen ei näytä oikeasti sitä miltä näyttää kuvissaan, se käsittelee niitä kuvia. Hae oikeasti apua.

Vierailija
54/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hei. Olet selvästi ihan pihalla. Hae keskusteluapua. Se linkin nainen ei näytä oikeasti sitä miltä näyttää kuvissaan, se käsittelee niitä kuvia. Hae oikeasti apua.

Kyllä näyttää. Hänellä on YouTube kanavakin. Hän on ihan epätodellisen täydellinen.

ap

Vierailija
55/61 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tajua, että ulkonäöllä ei ole lopulta pashaakaan väliä elämässä. Yhteiskunta ja kapitalismi se on, joka meille syöttää ajatusta, että ei olla koskaan tarpeeksi *jotain*.

2. Syö sitä, mistä tykkäät ja liiku itseäsi eniten miellyttävällä tavalla.

3. Hyväksy, että jokaisen vartalo on erilainen.

4. Elä elämääs stressaamatta näistä ulkonäköasioista, joilla ei lopulta ole mitään väliä. Voit ja saat olla onnellinen, vaikka kylkiluut ei paista.

Tämä ei ikävä kyllä pidä paikkaansa. Ulkonäöllä on paljonki väliä, esimerkiksi jo ihan parin valinnan kannaltakin ja parisuhde tai sen puute on yleensä aika iso osa monen elämää.

Vierailija
56/61 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/61 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakukoneeseen:

laihdutus liikunta 80 20

lue ajatuksella läpi.

Ruokavalio on 80% laihduttamisesta, liikunta 20%.

Pertti Mustajoen blogia suosittelen:

https://www.perttimustajoki.fi/laihduttamisen-fysiologiaa-ei-hatahousui…

Sohvalla maatenkin laihtuu, kunhan syö oikein. Liikunta on kuitenkin hyväksi monestakin syystä: kiihdyttää aineenvaihduntaa, liikuttaa suolen sisältöä, sydän tykkää.

Ravintoterapeutille vaikka tt kautta. Samalla voi keskustella tt-lkr kanssa voiko olla esim. joku hormonaalinen este laihtumiselle (kilpirauhanen?). Kannattaa ottaa ruokaseurantaa mukaan vaikka kuvina parilta viikolta.

Vierailija
58/61 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi pois tuosta edellisestä:

mitä enemmän lihasta, sitä paremmin laihtuu. Lihasmassa polttaa kaloreita tyhjäkäynnilläkin.

Laske oma perusaineenvaihdunta, saat käsityksen paljonko tarvitset pelkkään sohvalla lojumiseen.

Kun perusaineenvaihdunta on selvillä, tutki paljonko kaloreita mistäkin syömästäsi saat. Esim. joku valmissmoothie voi olla energiapommi, mutta ei täytä.

Kun saat käsityksen selkärankaan, paljonko saat mistäkin ruokamäärästä energiaa, voit unohtaa kalorilaskennan.

Kun syö vähemmän, kuin perusaineenvaihdunta(+liikunta) alkaa laihtua. Hitaasti, mutta melkoisen varmasti.

Ei kannata ahnehtia liian pienellä kalorimäärällä, elimistö voi lopettaa laihtumisen, koska kuvittelee että ruoka loppuu.

Lisää Perttiä:

https://www.perttimustajoki.fi/insuliini-ei-lihota/

Vierailija
59/61 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole siitä, kuinka vähän syö vaan mitä syö! Olen nyt yli viikon syönyt enemmän kuin yleensä ja paino tippunut seitsemän kiloa! Vyötärö löytyi rasvan alta. En ole syönyt mitään imelää ja muutama muu viilaus, sen sijaan olen syönyt älyttömät määrät lihaa, kalaa ja kananmunia vihannesten kera- ja juonut runsaasti vettä. Kaksi kuukautta sitten yritin ateriankorvikkeita, paino nousi kokeiluviikolla. Kuukausi sitten aloin miettiä, että syön vain kerran päivässä lämpimän aterian ja muutaman leipäsiivun ja olo tosi tukala. Nyt syön useita kertaa j aterioista kaksi tai kolme lämpiminä.

Ja joo, tähän liittyy eräs verkostomarkkinointi mutta en mainitse nimeä, ettei kukaan luule että myyn.

Vierailija
60/61 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiinnitin huomioon ensimmäisenä, että aapeellä on olematon itsetunto ja todennäköisesti dysmorfinen ruumiin kuvan häiriö, lakatkaa antamasta laihdutusohjeita!

Ei ole normaalia potea noin kovaa tuskaa kehostaan varsinkaan ulkonäön takia. Itse en ole eläessäni nähnyt ainuttakaan sysirumaa tai niin läskiä ihmistä etteikö muka löytyisi paljonkin kaunista. Jokaisen pitäisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.

Ap, hae itsellesi hoitoa ja mene terapiaan, et ole terve! Sun pitää laittaa ensin pään sisältöä kuntoon ja sitten vasta ajatella laihdutusjuttuja, jos niille tarve on. Miksi tunnet itsesi niin lihavaksi? Onko sulla muuta elämää kuin kehon kuvasi ajattelu ja sen vertaaminen muihin?

T entinen syömishäiriöinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän