Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en halua pilkata teitä jotka

Vierailija
13.08.2006 |

eivät tunnu osaavan edes perusjuttuja englannin kielellä... mutta haluaisin tietää miksi ette osaa?

Laittakaan mulle ikä ja koulutus niin ehkä oppisin ymmärtämään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 vuotta. Kielenopettaja. Keskinkertainen koulumenestys.

Vierailija
22/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis et osaa englantia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. joku, jolla englanti ei ole ollut koulussa ensimmäinen vieras kieli. Heitäkin on. Useimmat suomalaiset peruskoulun käyneet varmaan osaavat sanoa: " I am sejase" .

Kun itse olen täällä nähnyt suomennospyyntöjä, (huom. en roiku täällä tuntikaupalla) kyse on yleensä ollut jostain uutisartikkelista tai muusta tekstinpätkästä, joissa on paljon sanoja, joita ei opita koulussa. Tai sanontoja, joita ei voi kääntää suomeksi sanasta sanaan, vaan jotka pitää tietää, ja joita kaikkia ei millään ehditä koulussa opetella. Omakin englannin sanavarastoni on heikohko, sillä olen keskittynyt enemmän muiden kielten opiskeluun, mutta osaan päätellä useimmat tuntemattomat sanat ja sanonnat tekstiyhteydestä tai muiden kielten perusteella. Jos ei ole kieliharrastuneisuutta, ymmärtäminen voi tökätä noihin vieraampiin sanoihin.

-11-

Vierailija
24/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän joitain tosi helppoja lauseita. Kirjoittaa en osaa juuri mitään.

Olen käynyt peruskoulun ka 8.3, lukion ka n. 8 ja ammattikorkeakoulun. Hyvin osaan kaikea muuta, mutta en kieliä ollenkaan.

Sanoja voin lukea kuukauden joka päivä tunnin, mutta en silti muista niitä kuin hetken. Sama kuin opettelisin ulkoa numerosarjoja.

Vierailija
25/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä 35, koulutus amk insinööri. (oikea syy kielitaidon puutteeseen kotioloissa, joissa kukaan ei myöskään puhunut kieliä eikä siis osannut auttaa läksyissä)

ikä 15 peruskoulu. Syy keilitaidon puutteeseen on että ei tee mitään muuta kuin pelaa potkupalloa.

Peruskielitaito kirjoitetaan muuten yhteen.