Sinkkua ketuttavat ruokaohjeet
Voi kuinka monta kertaa onkaan ottanut päähän joku resepti, jossa 1/4 avokado, 1/2 banaani, jne.
Vastaus ei ole, että tee nelinkertainen määrä tai kaksinkertainen määrä, ja se kaiken pelastava "ja pakasta loput".
Huonoja kokkeja, jotka neuvovat vain ruokahävikkiä tuottavia reseptejä! Neuvoisivat sitten samantien, mitä tehdä lopulle!
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kenellekään voi tulla ylläyksenä, että sinkkuna eläminen on lähes aina suhteellisesti kalliimpaa kuin kumppani(e)n kanssa. - Mutta joo. On tämä sinkkuna eläminen niin suurenmoista, että en kovin edullisesti olisi valmis vaihtamaan parisuhteeseen.
Millä perusteella sinkkuna eläminen ruuan suhteen olisi kalliimpaa kuin kumppanin kanssa?
Esimerkiksi salaattia on huono pakastaa tai muutoin säilöä, joten jos tai kun haluan sydä tuoretta salaattia ,niin se on edullisempaa useammalle kuin vain yhdelle. - Vielä kalliimpaa on, jos salaatti on vain lisäkse, jonka nautin (sinkkuna) yhdessä muun ruuan kanssa. [/quote
En ymmärtänyt tätä salaattiesimerkkiä kalleuden suhteen: salaattitarpeethan ostetaan kilohinnan mukaan ja halutessaan irtotuotteina. Niin sama hintahan siitä tulee per pää, osti sitten yhden satsin tai kaksi?
Ongelma tai hinta tulee säilymisen kanssa. - Salaatti säilyy noin muutaman päivää. Ennätätkö aina syödä tuossa ajassa sen?
Niin niitä salaattitarpeita ei kannata ostaa sen enempää kuin ehtii syödä :D Tekee sen kokoisen salaatin kerrallaan, minkä ehtii ja jaksaa syödä parin päivän aikana.
Olen samoilla linjoilla kuin ap. Useimmiten ohjeet ovat lisäksi neljälle, joten sitä hävikkiä saattaa syntyä enemmänkin kuin vain puolikas banaani tai suurin osa avokadosta. Minua ärsyttää lisäksi se, että nykyään ruokaan pitää lisätä niin tuhottoman paljon erilaisia aineksia ja mausteita, että se pääaineksen oma maku hukkuu niiden alle. Lisää ripaus sitä, veitsenkärjellinen tätä, hippunen sitä sun tätä jne. Mausteet, ne tavallisetkin, entivät väljähtyä, kun niitä ei yhden ihmisen taloudessa niin paljon tarvita kuin suurkeittiössä. Yleensä sitten pitäydynkin perinteisiin kotiruokiin ja maustan ne lähinnä niukasti suolalla, sipulilla ja pippurilla. Kohta joku kiljuu, miten vanhanaikainen olen, mutta siitä vaan, ole hyvä! Minä pidän vanhanaikaisista ruuista ja mauista, jolloin liha maistuu lihalta ja kala kalalta.
Itsekin kyllä asunut aikanaan vuokralla pienissä asunnoissa ja niissä on ollut ihan oikea pakastin eli tuollainen yhdistelmä. Eli kannattaa asuntoa etsiessä kiinnittää tähän huomiota.
Erillisiä pakastimia on myös eri kokoisia eli mitään valtavaa arkkupakastinta ei tarvi hommata. On päältä avattavaa, ja sellaisia matalia ovellisiakin, jolloin sitä pakastinta pystyy käyttämään samalla tasona myös.