Anteeksi nyt mut kuinka usein syöt
Kommentit (49)
Olen diabeetikko ja syön aina sillon kun tarvis on.
Säännölliset ateria ajat tietenkin on, mutta esim. kesken harrastusten saatta huomata, miten verensokeri on laskemassa ja on pakko käydä ottamassa jotain välipalaa. Vaikkapa banaani tai runsas desilitra tuoremehua. Myös insuliini pitää säännöstellä ja pistää sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
klo 8, 10, 12, 14, 16, 18 ja 20.
Pelkkiä smoothieita. Aamusmoothiessa on leseitä, banaani ja maapähkinävoita, loput on vihersmoothieita, joissa on pelkkiä vihreitä kasviksia ja kolmeen smoothieen jaettu 1 iso omena ja kolmeen 1 appelsiini.
Onks tää joku dieetti?
1-2 kertaa. Olen pätkäpaastoilla ja ketolla. Ei ole nälkä eikä tee edes tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
3 kertaa, yleensä klo 11, 15 ja 19.
Tämä aika lailla.
Vettä ja kahvia (kofeiiniton) pitkin päivää.
Kun ateria on oikeasti hyvä ja siitä nauttii, tulee kylläiseksi.
Käytämme paljon tuoreita mausteita (valkosipuli, habanero, basilika jne - ruuasta riippuen)
Kasvisruokavalio (+maitotuotteet)
Jos syö vain pikaisen takeawayn niin heti pian hiukoo uudelleen.
Mulla on melko säännölliset ruoka-ajat ja ennen kaikkea syön erittäin harvoina aterioiden välissä. Syön aamupalan, lounaan, välipalan ja illallisen, siis neljä kertaa päivässä. Riittää hyvin eikä tule nälkä välillä. Keho tottuu säännöllisyyteen.
Aamiainen, lounas ja päivällinen. Sitten pari kertaa noiden välissä napostelen jotain pientä esim. pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 kertaa päivässä.
Tuo olisi ihanaa.
Saako kysyä mitä syöt, että tuo riittää?
No en ole toi eka vastaaja, mutta saman verran syön ja tänään siis kaksi kertaa: brunssi, jossa kaksi paahtoleipää, toisen päällä munakokkelia toisen päällä kinkkua, jugurtti, lasi mehua ja kaksi kuppia maitokahvia. Ja päivällinen 9kpl itse tehtyä sushia.
Kuinka monta kertaa AP syö päivässä?
Minä syön kun on nälkä. Nyt vaikuttaa siltä, että tulen syömään yöllä.
Kerran päivässä. Ja neljästi vuodessa pidän viikon vesipaaston.
kirjatkaa myös välipalat ja napostelut sekä karkit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 kertaa, yleensä klo 11, 15 ja 19.
Tämä aika lailla.
Vettä ja kahvia (kofeiiniton) pitkin päivää.
Kun ateria on oikeasti hyvä ja siitä nauttii, tulee kylläiseksi.
Käytämme paljon tuoreita mausteita (valkosipuli, habanero, basilika jne - ruuasta riippuen)Kasvisruokavalio (+maitotuotteet)
Jos syö vain pikaisen takeawayn niin heti pian hiukoo uudelleen.
Lisään: kasvisruokavalio tulee myös paljon halvemmaksi kuin liha. Mistähän syystä sain alapeukun?
Brunssi tai työpäivänä lounas, (mahdollisesti välipalaa), päivällinen kotiruokaa ja iltapala.
Emmä tiedä, vaihtelee. Näin kotioloissa useampia pieniä aterioita n. klo 8-14-16 välillä. Ehkä viisi välipalaa. Työpäivinä syön aamupalan, tuhdisti lounaalla kun kerran saman summan siitä makean ja iltapäivällä jonkun välipalan vielä. Iltaisin en syö juuri koskaan.
Yleensä 3, joskus 4 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
kirjatkaa myös välipalat ja napostelut sekä karkit
En syö välipaloja, jos söisin niin totta kai ne olisi tähän listattu. Karkkia syön ehkä kerran kahdessa viikossa, ehkä voisin siis lisätä 0,jotain tohon mun päivittäiseen 3-4 kertaa syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klo 8, 10, 12, 14, 16, 18 ja 20.
Pelkkiä smoothieita. Aamusmoothiessa on leseitä, banaani ja maapähkinävoita, loput on vihersmoothieita, joissa on pelkkiä vihreitä kasviksia ja kolmeen smoothieen jaettu 1 iso omena ja kolmeen 1 appelsiini.
Onks tää joku dieetti?
On. Syömishäiriödieetti.
Olen usein paastolla (täysin syömättä) 16 - 24 tuntia. Eli syön päivän aikana vain yhden aterian tai nolla ateriaa.
No yritän vähentää. Oletko nähnyt minut?