Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uskovaisen elämä pelkkää suorittamista

Vierailija
03.04.2021 |

Sanotaan, että kristinusko on ainoa usko jossa itse tarvitse tehdä mitään pelastuakseen sillä Jeesus on kuollut ristillä meidän puolestamme, joten meidän ei siis tarvitse tehdä mitään muuta kuin uskoa, toisin kuin jossain muissa uskonnoissa pitää tehdä ylimaallisia suorituksia miellyttääkseen jotain jumalaa.

Mutta siis jos ja kun on tullut uskoon, niin eikö se riitä, että uskoo vaan. Pitää kuiteskin lopettaa vaikkapa tupakanpoltto, alkoholin nauttiminen, mässäily, juoruaminen etc. Sitten pitää tietysti hakeutua seurakuntaan, käydä kokouksissa, jaella traktaatteja ja yrittää käännyttää ihmisiä uskoon. Tämähän on kaikki suorittamista. Mitäpä jos ihminen ei siihen vaan pysty yksinkertaisesti. Siis eikö se pelkkä usko riitä, vaaditaan siis kuitenkin tekoja vaikka kaikki eivät siihen kykene, eikö siis armo riitä?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt vähän sivuaa tätä aihetta, mutta oletteko uskovat koskaan miettineet sitä, että kun pääsette sinne taivaaseen niin siellä on kultaiset kadut joita pitkin kävellä, mitä jos tykkää enempi vihreästä ruohikosta, siellä pittääpi koko ajan ylistää Jumalaa, no se on ihan ok. Jos olet maan päällä eläessäsi ollut vaikkapa introvertti persoona, niin onko taivaassa muututtava yltiösosiaaliseksi. Onko taivaassa eläimiä, esim. kissoja - itse olen kissarakas. Näitä kysymyksiä olisi paljonkin, mutta olisi kiva jos vastaisitte edes joihinkin. Siunausta teille kaikille.

Vierailija
22/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran Jumala on antanut ihmiselle älykkyyden vaikkapa esim. viljellä kannabista tai kasvattaa tupakkaa tai viinin kasvatusta josta seuraa alkoholipitoista juomaa, niin eikö se ole sitten Jumalan syy? miksi antoi ihmiselle sellaisen älykkyyden. Kannabiksen on todettu parantavan enemmän sairauksia kuin mitkään lääkkeet. Mutta lääketeollisuus on niin suuri busines, että sitähän ei saisi sanoa ääneen.

Jeesuskin muutti veden viiniksi, eikä suinkaan ryyppämistarkoituksessa, vaan nautittavaksi. Mutta suomalaiset uskovaiset vääntävä tästäkin että kyllä se on ryyppäämistä jos ottaa vaikka yhden hörpyn ja tupakan polttohan se vasta on synneistä suurin. Miksiköhän Jumala antoi intiaaneille älyn kasvattaa tupakka. Sokeripullien ja leivosten syöntihän on myöskin syntiä, sitä kutsutaan Raamatussa mässäilyksi. Ja useimmilla Jumalan sanaa julistavilla saarnaailla olen huomannut myös keskivartalo-obesiteettia.

Ajatteles joidenkin ihmisten ankaruutta, juuri näiden pilkunviilaajien, mitä saa tehdä mitä ei.  Jumala on myös ankara, mutta myös rakastava.

Pirullinen ihminen ei anna anteeksi 40 vuodessakaan mutta Jumala armahtaa joka päivä.  Syy pahuudesta on aina ihmisen, vaikka olisi uhrin asemassa.  "ihmislasta, kaltaistasi koskee jumalattomuus".

Älykäs ihminen osaa lukea, mutta Jumalan rakkaus on vaikea hyväksyä jos ei usko ensin oikeudenmukaiseen Jumalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisen elämä on pelkkää palkkiota. Koko homman nimi on armo ja luottamus. Yläkerran väkeen voi luottaa jos omat hartiat uupuu suorittamisesta

Vierailija
24/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa se seksikieleisyys kristinuskossa :(  Esiaviollinen seksi on syntiä ja niin myös mas turbointi. Minulla on voimakkaat tarpeet ja ei ole enkä voi saada kumppania, joten joudun elämään jatkuvassa itsekieltäymyksessä, todella raskasta ja Jumala ei minua tässä asiassa ole auttanut...

Masturbointi ei ole syntiä.

Vierailija
25/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt vähän sivuaa tätä aihetta, mutta oletteko uskovat koskaan miettineet sitä, että kun pääsette sinne taivaaseen niin siellä on kultaiset kadut joita pitkin kävellä, mitä jos tykkää enempi vihreästä ruohikosta, siellä pittääpi koko ajan ylistää Jumalaa, no se on ihan ok. Jos olet maan päällä eläessäsi ollut vaikkapa introvertti persoona, niin onko taivaassa muututtava yltiösosiaaliseksi. Onko taivaassa eläimiä, esim. kissoja - itse olen kissarakas. Näitä kysymyksiä olisi paljonkin, mutta olisi kiva jos vastaisitte edes joihinkin. Siunausta teille kaikille.

Olen miettinyt samoja asioita.

Uskon että on vihreää ruohoakin.

Uskon ja toivon että olis myös kissoja. Toivonpa että olisi myös omat rakkaat kissani, mutta Jumala sen päättää.

En usko että pakotetaan sosiaaliseksi.

Vierailija
26/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan päinvastoin kaikesta tekemisestä kieltäytyminen. Helppoa, sen kun olla posottaa vaan kädet ristissä masukummun päällä.

Vierailija
27/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa se seksikieleisyys kristinuskossa :(  Esiaviollinen seksi on syntiä ja niin myös mas turbointi. Minulla on voimakkaat tarpeet ja ei ole enkä voi saada kumppania, joten joudun elämään jatkuvassa itsekieltäymyksessä, todella raskasta ja Jumala ei minua tässä asiassa ole auttanut...

Masturbointi ei ole syntiä.

Mutta eikö Raamattu kiellä himoitsemasta? "Joka katsoo naista himoiten, on jo sydämessään tehnyt hänen kanssaan aviorikoksen"  sanoi Jeesus

Vierailija
28/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen elämä on pelkkää suorittamista,

Paitsi niiden, jotka istuvat käsi ojossa odottamassa, että me muut kustannamme heidän elämänsä.

Moni kun kuvittelee, että valtio on joku itsellinen ihmetyyppi, jonka tehtävänä on lustantaa asuminen, ruoka, vaatetus, harrastukset, kuluvälineet, opinnot.

Hirvee hämmästys kai on kun joku (harva) tajuaa että ei per....e, mehän ollaan valtio eli tuo naapuri raataa aamusta iltaan jotta meillekin riittää rahaa.

Vierailija
29/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen uskossa, kaikki suorittaminen on JÄÄNYT 🙏.

On vapauttavampi ja levollisempi olo, kuin ennen uskoa. Ei huolet ja murheet ole mihinkään kadonneet, mutta olen levollisin mielin. Tiedän että olen turvassa , silleen että saan voimia uskosta silloinkin kun on vaikeaa. Siksi olo on vapautuneempi. En voisi enää kuvitella elämäni siten kuin joskus elin. Tämä usko on minun(kin) juttuni.

Vierailija
30/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että jotkut saavat uskosta rauhaa :)  Itselläni sen sijaan on ollut jo vuosia vaikeaa ahdistuneisuutta, kun koen, etten ole tullut uskoon ja en osaa ottaa Jeesusta vastaan ja helvet in pelko on jokailtainen seuralainen. Ei auta omat rukoukset, eikä esirukoukset, papillekin olen puhunut, käynyt muutamissa kokoontumisissa...Ehkä se on niin, että (kristin)usko ei ole kaikkia varten? En haluaisi joutua hel vettiin mutta toisaalta en haluaisi kitua loppuelämääni jatkuvassa epävarmuudessa

Vierailija
31/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että ei taivas ole tuollainen. Taivas on lopulta pääsy pois täältä, paikkaan jonka olemusta emme voi tietää. En halua tietää tästä elämästä koska helppoa ei ole ollut. Jos tietäisin, olisi se helvetti kun en muistoistani pääsisi taivaassakaan eroon.

Vierailija
32/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuoli, samoin hänen koiransa, rakas ja uskollinen kaveri. Hän halusi koiransa mukaan taivaaseen, mutta ei ollut varma siitä, salliiko Jumala sen. Hän lähti etsimään taivaan porttia.

Aikansa kuljettuaan mies päätyi hienolle, loistavalle portille. Hän kolkutti porttiin, ja vanha valkohapsinen mies avasi portin esittäytyen taivaan portinvartijaksi, Pyhäksi Pietariksi. Mies kertoi tarinansa, ja kysyi saako hän ottaa mukaan koiransa, joka on hänelle rakas. Pietari ravisti surullisena päätään ja sanoi, että eläimet eivät pääse taivaaseen. Miehen olisi jätettävä koira ulos päästäkseen itse sisään.

Mies sanoi, että hän ei hylkää ystäväänsä yksin pimeyteen, ja jatkoi matkaansa.

Aikansa kuljettuaan mies tuli toiselle portille, yhtä hienolle kuin edellinen. Kolkutukseen vastattiin, ja mies esitti saman kysymyksen. Portinvartija sanoi, että tietysti pääsette molemmat. Jos hylkäisit uskollisen toverisi, sinä et pääsisi sisään taivaan porteista vaan joutuisit helvettiin.

Mies ihmetteli ja kertoi, että oli kolkuttanut aiemmin yhtä hienolle portille, jossa portinvartija oli sanonut, että koira ei pääse taivaaseen, vaan pitää jättää ulos.

Portinvartija kertoi miehen koputtaneen aiemmin helvetin porteille. Valheiden Isä oli yrittänyt saada miehen lankeamaan ja jättämään koiransa ulos. Jos mies olisi suostunut, hän olisi joutunut helvettiin.

Tarinan mukaan et siis pääsisi taivaaseen, jos olisit valmis hylkäämään kissasi päästäksesi sinne. Jos ihminen pääsee armosta, miksi eläin ei pääsisi ihan ilman armoakin?

Vierailija
33/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli kuin olen evankeliumini lukenut, AP, saat anteeksi 2/3 kaikesta perseilystäsi ja se 1/3 revitään sinun perseestä niin että itket ja pitkään. Tämä kuulostaa kohtuulliselta siinä valossa että ajattelee mitä kaikki ihmiset noin yleensä tekevät asioita jotka vaikuttaa toisiin ihmisiin (ja itseen myös).

Vierailija
34/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että jotkut saavat uskosta rauhaa :)  Itselläni sen sijaan on ollut jo vuosia vaikeaa ahdistuneisuutta, kun koen, etten ole tullut uskoon ja en osaa ottaa Jeesusta vastaan ja helvet in pelko on jokailtainen seuralainen. Ei auta omat rukoukset, eikä esirukoukset, papillekin olen puhunut, käynyt muutamissa kokoontumisissa...Ehkä se on niin, että (kristin)usko ei ole kaikkia varten? En haluaisi joutua hel vettiin mutta toisaalta en haluaisi kitua loppuelämääni jatkuvassa epävarmuudessa

Kukaan ihminen ei pääsisi taivaaseen ilman armoa. Jumala ei sano sinulle, ettet pääse sisään. Hän on antanut sinulle rakkauden kaksoiskäskyn ja Jeesus on pelastanut sinut. Jos olet sanonut, että otat Hänet vastaan, silloin se on niin.

Mieti kenellä on motiivi saada sinut ahdistuneeksi, kenellä on motiivi saada sinut epäilemään? Se ei ole Jumala, se on se toinen, joka sanoo ettet kelpaa sellaisena kuin olet.

Vierailija
35/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armosta pelastuu ja pitää auttaa muita kristittyjä ahdingossa.Varastaa ei saa se on pois Jeesukselta.

Vierailija
36/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaa Jeesusta itseään ja toisia on kolmoiskäsky.

Vierailija
37/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei niitä tekoja vaadita. Eikä kukaan ihminen voi sanoa sinulle, ettet ole tarpeeksi hyvä Jumalalle, jos teet jotain mitä ei saisi.

Minun ymmärtääkseni se menee näin: uskossa oleva ihminen haluaa olla lähellä Jumalaa. Jumalan lähellä ollessa ei halua tehdä asioita, jotka vievät kauemmas Jumalasta. Kuka missäkin vaiheessa saa ymmärrystä, rohkeutta ja voimaa luopua vaikka siitä tupakasta, joka on tärkeän tuntuinen riippuvuus ja viihdyke, vaikka tuhoaakin kehoa.

Vierailija
38/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaeltaa rakkaudessa kirjoitti:

Rakastaa Jeesusta itseään ja toisia on kolmoiskäsky.

Suomen ev.lut.kirkon sivulla selitetään tarkemmin, miksi se on rakkauden kaksoiskäsky.

Vierailija
39/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikäli kuin olen evankeliumini lukenut, AP, saat anteeksi 2/3 kaikesta perseilystäsi ja se 1/3 revitään sinun perseestä niin että itket ja pitkään. Tämä kuulostaa kohtuulliselta siinä valossa että ajattelee mitä kaikki ihmiset noin yleensä tekevät asioita jotka vaikuttaa toisiin ihmisiin (ja itseen myös).

Mutta kuka sen repii, miksi ja missä? Toinen ihminen, maan päällä, koska ihmisellä on vapaa tahto kuunnella halutessaan myös sitä tyyppiä, joka toivoo pahaa ihmiselle kapinoidessaan Jumalaa vastaan.

Vierailija
40/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole väliä, onko selkeää uskoontulon kokemusta. Väliä on vain sillä, että uskoo. Jos sinulla on halu turvautua Jeesukseen, olet pelastuksen tiellä ja oikea uskova, piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi