Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uskovaisen elämä pelkkää suorittamista

Vierailija
03.04.2021 |

Sanotaan, että kristinusko on ainoa usko jossa itse tarvitse tehdä mitään pelastuakseen sillä Jeesus on kuollut ristillä meidän puolestamme, joten meidän ei siis tarvitse tehdä mitään muuta kuin uskoa, toisin kuin jossain muissa uskonnoissa pitää tehdä ylimaallisia suorituksia miellyttääkseen jotain jumalaa.

Mutta siis jos ja kun on tullut uskoon, niin eikö se riitä, että uskoo vaan. Pitää kuiteskin lopettaa vaikkapa tupakanpoltto, alkoholin nauttiminen, mässäily, juoruaminen etc. Sitten pitää tietysti hakeutua seurakuntaan, käydä kokouksissa, jaella traktaatteja ja yrittää käännyttää ihmisiä uskoon. Tämähän on kaikki suorittamista. Mitäpä jos ihminen ei siihen vaan pysty yksinkertaisesti. Siis eikö se pelkkä usko riitä, vaaditaan siis kuitenkin tekoja vaikka kaikki eivät siihen kykene, eikö siis armo riitä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että jotkut saavat uskosta rauhaa :)  Itselläni sen sijaan on ollut jo vuosia vaikeaa ahdistuneisuutta, kun koen, etten ole tullut uskoon ja en osaa ottaa Jeesusta vastaan ja helvet in pelko on jokailtainen seuralainen. Ei auta omat rukoukset, eikä esirukoukset, papillekin olen puhunut, käynyt muutamissa kokoontumisissa...Ehkä se on niin, että (kristin)usko ei ole kaikkia varten? En haluaisi joutua hel vettiin mutta toisaalta en haluaisi kitua loppuelämääni jatkuvassa epävarmuudessa

Kukaan ihminen ei pääsisi taivaaseen ilman armoa. Jumala ei sano sinulle, ettet pääse sisään. Hän on antanut sinulle rakkauden kaksoiskäskyn ja Jeesus on pelastanut sinut. Jos olet sanonut, että otat Hänet vastaan, silloin se on niin.

Mieti kenellä on motiivi saada sinut ahdistuneeksi, kenellä on motiivi saada sinut epäilemään? Se ei ole Jumala, se on se toinen, joka sanoo ettet kelpaa sellaisena kuin olet.

Ettet kelpaa, kuten valkoinen ihminen. Kumarra ja pyydä anteeksi, saat olla raiskautumatta, ehkä.

Islam on tuo toinen, paholaisen luoma vastavoima, älä kumarra sitä, luojalle sama mutta kunnioituksesta silti voi jättää kumartelematta

Vierailija
42/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen elämä on pelkkää suorittamista,

Paitsi niiden, jotka istuvat käsi ojossa odottamassa, että me muut kustannamme heidän elämänsä.

Moni kun kuvittelee, että valtio on joku itsellinen ihmetyyppi, jonka tehtävänä on lustantaa asuminen, ruoka, vaatetus, harrastukset, kuluvälineet, opinnot.

Hirvee hämmästys kai on kun joku (harva) tajuaa että ei per....e, mehän ollaan valtio eli tuo naapuri raataa aamusta iltaan jotta meillekin riittää rahaa.

Ei minun elämä ole pelkkää suorittamista. Työ on työ, ja siitä maksetaan veroja, myös sinun turvaksesi jos jotain tarvitset.

Totta puhut siinä, että ihmiset saisi joskus ymmärtää sen, miksi työtä tehdään JA maksetaan veroja.

Suomen valtio on suomalaiset. Valtio kerää rahaa kustantaakseen välttämättömän sairaanhoidon, koulutuksen kaikille, vähimmäistoimeentulon niille, jotka ei sitä muuten saa.

Ongelma on (paitsi siinä, että joskus on vapaamatkustajia) siinä, että kaikille ei riitä töitä, ja kaikki ei pysty.

On helppo huomata syy, jos joku istuu pyörätuolissa. Sitä sinä et näe, onko naapurilla selkärankareuma, avannepussi tai vaikea ahdistus, jonka takia ei pysty töihin. Sinullekin voi joskus käydä huonosti, joudut työttömäksi tai sairastut - silloin me muut huolehdimme siitä, että saat perustoimeentulon.

Me muut. Me olemme niitä, jotka sivistyneessä yhteiskunnassa huolehtii siitä, että ne heikommatkin saa elää. Joskus me voidaan itse tarvita apua, ja tarvitaankin kaikki joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran Jumala on antanut ihmiselle älykkyyden vaikkapa esim. viljellä kannabista tai kasvattaa tupakkaa tai viinin kasvatusta josta seuraa alkoholipitoista juomaa, niin eikö se ole sitten Jumalan syy? miksi antoi ihmiselle sellaisen älykkyyden. Kannabiksen on todettu parantavan enemmän sairauksia kuin mitkään lääkkeet. Mutta lääketeollisuus on niin suuri busines, että sitähän ei saisi sanoa ääneen.

Jeesuskin muutti veden viiniksi, eikä suinkaan ryyppämistarkoituksessa, vaan nautittavaksi. Mutta suomalaiset uskovaiset vääntävä tästäkin että kyllä se on ryyppäämistä jos ottaa vaikka yhden hörpyn ja tupakan polttohan se vasta on synneistä suurin. Miksiköhän Jumala antoi intiaaneille älyn kasvattaa tupakka. Sokeripullien ja leivosten syöntihän on myöskin syntiä, sitä kutsutaan Raamatussa mässäilyksi. Ja useimmilla Jumalan sanaa julistavilla saarnaailla olen huomannut myös keskivartalo-obesiteettia.

Synti = asia, joka vie kauemmas Jumalasta.

Jos koet, että sokeripullat on tärkeämpi kuin Jumala, ja vie kauemmas Jumalasta, silloin se on sinulle synti.

Raamatussa sanotaan, että kehosi on Pyhän Hengen asuinpaikka, eikä sitä saa tuhota - jos lihot sokeripullien syönnistä, se on mässäilyä ja synti, eikö?

Se on kuitenkin Jumalan ja ihmisen välinen asia. Vain Jumala pystyy tuomitsemaan oikeudenmukaisesti, koska Hän tietää mitä sen ihmisen päässä ja sydämessä liikkuu.

Saarnaaja saa sanoa, mitä Raamatussa sanotaan synnistä, mutta saako osoitella toisten syntejä, vai pitäisikö huolehtia enemmän omistaan?

En tykkää siitä, että ihmisiä pelotellaan ja yritetään sillä saada omaan porukkaan. En tykkää siitä, että ihminen syyttelee toista ja yrittää alistaa ja pakottaa.

Se ei tosin ole vain uskovien juttu, vaan ihan yleistä ihmiselle. Jos olet erilainen, sinun pitää muuttua samanlaiseksi (tai ainakin esittää), että hyväksyttäisiin.

Vierailija
44/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis, pääsenkö taivaaseen jos viime henkäyksellä ehdin pyytää syntejäni anteeksi Jeesuksella, vaikka olen matkustanut metrossa pummilla?

Otan kopin. Kaduttaako sinua? Ymmärrätkö tehneesi väärin?

Uskon, että jokainen saa tekemänsä synnit anteeksi, kun katuu niitä. Niin sanotaan Raamatussa, eikä minulla olisi mitään toivoa, jos minulla ei olisi armoa. Ei sillä ryövärilläkään olisi ollut, jos ei olisi katunut tekojaan ja saanut armoa.

Vierailija
45/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis, pääsenkö taivaaseen jos viime henkäyksellä ehdin pyytää syntejäni anteeksi Jeesuksella, vaikka olen matkustanut metrossa pummilla?

Uskon, että jokainen saa tekemänsä synnit anteeksi, kun katuu niitä. Niin sanotaan Raamatussa, eikä minulla olisi mitään toivoa, jos minulla ei olisi armoa. Ei sillä ryövärilläkään olisi ollut, jos ei olisi katunut tekojaan ja saanut armoa.

Äläpä lisää mitään omia suorituksia (katumus) selkeään evankeliumiin. Toki jonkinlainen käsitys omista synneistä on välttämätön jotta ihminen myöntäisi tarvitsevansa Vapahtajaa.

Mutta loppupeleissä kyse on tästä: ”Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi, ja sydämessäsi uskot että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.”

Ja jopa: ”Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu.”

Siihen ei ihmisten parane alkaa omia sääntöjään lisäämään pelastuksen ehdoksi.

Vierailija
46/48 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä lisää mitään omia suorituksia (katumus) selkeään evankeliumiin. Toki jonkinlainen käsitys omista synneistä on välttämätön jotta ihminen myöntäisi tarvitsevansa Vapahtajaa.

Mutta loppupeleissä kyse on tästä: ”Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi, ja sydämessäsi uskot että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.”

Ja jopa: ”Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu.”

Siihen ei ihmisten parane alkaa omia sääntöjään lisäämään pelastuksen ehdoksi.

"Ei jokainen, joka sanoo minulle '"Herra, Herra!", pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon"    Matt 7: 21

"Usko ilman tekoja on kuollut"   Jaak 2:23

Vierailija
47/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
48/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilikiän käytöksen ja juoruamisen lopettaminen voi olla ylivoimainen taakka monelle

😕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme