Annatko lapsillesi rahaa hyvistä koenumeroista?
Meillä on kaksi lasta, toinen koulussa, toinen eskarissa. Oon antanut pieniä summia rahaa hyvin menneistä kokeista.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ala-asteella huonot numerot. Ei kiinnostanut keskittyä. Vanhempani sitten päättivät antaa minulle rahaa hyvistä numeroista. Alle 7 numeroista ei saanut mitään, mutta 9,5 sai jo hyvin. Numerot paranivat välittömästi ja paljon. Minulla oli kyse vain motivaation puutteesta ja oikealla kannustimella menestyin hyvin koulussa. Ahneus on joskus hyvästä, eli minulla ainakin toimi.
Ajattelen samoin. Ja toisaalta myös niin, että on hyvä antaa tunnustusta hyvin tehdystä työstä. Mieheni oli koko kouluaikansa sellainen kympin oppilas, mitä hänen vanhempansa eivät oikein koskaan noteeranneet. Surullista mun mielestä.
Vanhempi lapseni on kolmannella, joten varsinaisia numeroarvosanoja heillä on ollut vasta tänä vuonna. Toistaiseksi on tullut ihan hyviä numeroita. Olen myös luvannut reilumman korvauksen, jos seuraavassa kokeessa korjaa edellisen kokeen virheitä (esim. kirjoittaa siistimmin ja malttaa vastata pitemmin).
Ap
Mitä miehesi ajattelee tuosta, että hänen kymppejään ei noteerattu? Ja ihan oikeastiko ei koskaan kehuttu? Mistään?
Ei se tuntunut hänestä hyvältä. Tiedän vain sen, mitä mieheni on kertonut, mutta hänen mukaansa ei kehuttu.
Ap
Täysi piste saa lahja :) lapsi on 8 vuotias :) hän pärjää hyvin koulussa.