Jos käyn kolme kertaa viikossa 30-45 min kävelylenkeillä, harrastanko vähän liikuntaa?
Miten on ?
Kommentit (47)
Ah, kun joka asiaan on pakko vastata niin, että pääpainona on vain veetuilu. Ei jaksa. -eri
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, onko sopiva määrä sinulle. Minä olen 65 vuotias mummo ja harrastan suunnilleen pari tuntia päivässä liikuntaa. Kuten kävely, pyöräily, lumityöt talvisin, puutarhatyöt kesäisin. Osa huvin vuoksi ja osa hyödyn vuoksi.
Olen terve ja normaalipainoinen. Siis olen koko ikäni liikkunut. En esim. omista autoa.
Uskon, että kesäaikaan tuo toteutuu sulla hyvin, kun piha teettää puuhaa, mutta muulloin, en usko hetkeäkään, että lenkkeilet kahta tuntia päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on kehittynyt pystykävelijäksi ja kävellyt menneisyydessä 8-12 tuntia päivässä keräillen ja metsästäen. Ei tuo riitä mihinkään.
Kävelet siis 8-12 tuntia päivässä? 😂
Eikö sulla ole töitä tai kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, onko sopiva määrä sinulle. Minä olen 65 vuotias mummo ja harrastan suunnilleen pari tuntia päivässä liikuntaa. Kuten kävely, pyöräily, lumityöt talvisin, puutarhatyöt kesäisin. Osa huvin vuoksi ja osa hyödyn vuoksi.
Olen terve ja normaalipainoinen. Siis olen koko ikäni liikkunut. En esim. omista autoa.Uskon, että kesäaikaan tuo toteutuu sulla hyvin, kun piha teettää puuhaa, mutta muulloin, en usko hetkeäkään, että lenkkeilet kahta tuntia päivittäin.
Ei haittaa yhtään jos et usko. Ei tämä olekaan mikään uskon asia. Voin kertoa, että kesällä menee helposti pihatöissä ja pyöräilyssä, lenkkeillessä jopa neljä tuntia. Talvella kaksi. Pyöräilen myös talvella.
Nojoo. Itse käyn vähintään tuon verran, tavoite 5krt viikossa ja pyrin kerran viikossa vähän jumppaamaan, mitä pystyn. Erona on toki se, että olen +30viikoilla raskaana.
Mutta tuo on ehdottomasti parempi kuin kaksi kertaa tai kerran viikossa, tai ei ollenkaan.