Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllähän tämä tuntuu melko epäreilulta että kumpikin vanhemmistani saa enemmän eläkettä kuin minä saan palkkaa

Vierailija
02.04.2021 |

Mulla asuntolainaa ja kaksi lasta. Vanhemmillani varaa pitää kaksi kesämökkiä, kaksi autoa, iso huvivene jne.
Heillä lyhyt ammattikoulutus, minulla ylempi korkeakoulututkinto. En koskaan yllä heidän elintasolleen.

Kommentit (1072)

Vierailija
921/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aina huvittaa, kun suuret ikäluokat kutsuu nuorempiaan pullamössöiksi. Heillehän sitä syötettiin ja itse sitä herkkuna pitivät. Ja toden totta, sitä itse myös kuvaannollisesti ovat. Tai oikeestaan siitä pullamössöstä he nyppivät vain rusinat.

Vierailija
922/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusta kannattaakin äänestä jos haluaa pitää omat rahat jatkossakin!

Niin. Kyllähän se nykyinen epäreilu eläkejärjestelmä on aika demarivetoinen käsialaltaan. Siksi se onkin ollut suurten käluokkien puolue. Luvannut kohdennetusti yhdelle ikäryhmälle mitä vain. Enää tällaista ikäkausiklikkiä pääse syntymään.Vastaava etupuolue on rkp ruotsinkielisille.

Se nyt vaan on niin kun eläkeratkaisu on meillä tehty kaikille, poliitikot sen tekevät. Olisihan toinenkin mahdollisuus kuten esim USA,ssa. Vakuutusyhtiöt tarjoavat vakuutuksia halukkaille joilla on rahaa niistä maksaa, työnantajat eivät niihin rahojaan tuhlaa. Poliitikkoja ei tarvittaisi päättämään eläkeratkaisusta. Työnantajat säästäisivät, voisivat jakaa osinkoja.  Kuka kannattaa tällaista ?

Mieluummin noinkin kuin tämä suurten ikäluokkien vedätys. Se on nimenomaan tehty kuin valettuna suurille ikäluokille. Maksetaan vähän ja saadaan paljon vs maksetaan paljon ja ehkä saadaan vähän. " eläkeratkaisut tehty meille kaikille"

Teillä nuorilla on nyt valta, toimikaa. Saatanan tunarit

Juu, itse olen päättänyt, että en osallistu puolison vanhempien hoitamiseen eläkkeellä mitenkään, puoliso ainoa lapsi enkä omien vanhempien hoitoon. Saavat itse hoitaa omakotitalonsa ja mökkinsä, kun ovat sellaiset hommanneet ja kaikki muutkin juttunsa. He ovat parempituloisia, ostakoot palvelut.

Minä nautin omasta elämästäni ja pidän huolta vain itsestäni ja omasta kodistani. Oloni on hyvä, kun voin satsata vain omaan hyvinvointiini, levätä, tehdä käsitöitä, katsoa telkkaria jne.

Anopilla ei ole kyllä ajokorttia, että hänen on vaikeaa kulkea mökille, kun ei sinne kulje linja-autoa, mutta toivotaan että appiukko on pitkäikäinen niin pääsee kyydissä kulkemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin aina huvittaa, kun suuret ikäluokat kutsuu nuorempiaan pullamössöiksi. Heillehän sitä syötettiin ja itse sitä herkkuna pitivät. Ja toden totta, sitä itse myös kuvaannollisesti ovat. Tai oikeestaan siitä pullamössöstä he nyppivät vain rusinat.

Niin paljon haukkuvat nuorempaa sukupolvea, että tulee mielenkiintoista seurata miten he pärjäävät ilman omaisten apua loppuelämänsä.

Vierailija
924/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon haukkuvat nuorempaa sukupolvea, että tulee mielenkiintoista seurata miten he pärjäävät ilman omaisten apua loppuelämänsä.

En tiedä paljonko yksityinen siivouspalvelu omakotitaloon ja mökille maksaa?

Enkä tiedä kuka leikkaa nurmikot heidän omakotitaloissa ja mökeillä.

Vierailija
925/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla kerrostalossa joten en todellakaan mene vanhempien omakotitalon nurmikkoa leikkaamaan enkä mökin. Myykööt pois, jos eivät itse jaksa.

En minä köyhempänä ala rikkaampia auttamaan.

Ja asun kerrostalossa ettei tarvitse leikata nurmikkoa. Itselläni ei olisi rahaa omakotitalossa asua joten kenenkään nurmikkoa en leikkaa.

Vierailija
926/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä tuntuu melko epäreilulta, että niin monet saavat narsistisia lapsia.

Seurausta suurten ikäluokkien tunnekylmästä ja välinpitämättömästä kasvatuksesta. Lapsia oli yksi tai kaksi ja koko ajan piti vaan juopotella, matkustella ja hankkia materiaa. Lapset oli siinä vain tiellä.

927/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusta kannattaakin äänestä jos haluaa pitää omat rahat jatkossakin!

Niin. Kyllähän se nykyinen epäreilu eläkejärjestelmä on aika demarivetoinen käsialaltaan. Siksi se onkin ollut suurten käluokkien puolue. Luvannut kohdennetusti yhdelle ikäryhmälle mitä vain. Enää tällaista ikäkausiklikkiä pääse syntymään.Vastaava etupuolue on rkp ruotsinkielisille.

Se nyt vaan on niin kun eläkeratkaisu on meillä tehty kaikille, poliitikot sen tekevät. Olisihan toinenkin mahdollisuus kuten esim USA,ssa. Vakuutusyhtiöt tarjoavat vakuutuksia halukkaille joilla on rahaa niistä maksaa, työnantajat eivät niihin rahojaan tuhlaa. Poliitikkoja ei tarvittaisi päättämään eläkeratkaisusta. Työnantajat säästäisivät, voisivat jakaa osinkoja.  Kuka kannattaa tällaista ?

Mieluummin noinkin kuin tämä suurten ikäluokkien vedätys. Se on nimenomaan tehty kuin valettuna suurille ikäluokille. Maksetaan vähän ja saadaan paljon vs maksetaan paljon ja ehkä saadaan vähän. " eläkeratkaisut tehty meille kaikille"

Teillä nuorilla on nyt valta, toimikaa. Saatanan tunarit

Juu, itse olen päättänyt, että en osallistu puolison vanhempien hoitamiseen eläkkeellä mitenkään, puoliso ainoa lapsi enkä omien vanhempien hoitoon. Saavat itse hoitaa omakotitalonsa ja mökkinsä, kun ovat sellaiset hommanneet ja kaikki muutkin juttunsa. He ovat parempituloisia, ostakoot palvelut.

Minä nautin omasta elämästäni ja pidän huolta vain itsestäni ja omasta kodistani. Oloni on hyvä, kun voin satsata vain omaan hyvinvointiini, levätä, tehdä käsitöitä, katsoa telkkaria jne.

Juuri noin sinun tulee toimiakin. On täysin virheellistä vihervasemmistolaista propagandaa että me iäkkäät tarvitsisimme jotain erikoista hoitoa, vain alle 10 % tarvitsee muutaman vuoden hoitoa. Voit aivan huoletta elää omaa elämääsi, me vanhukset tulemme hyvin toimeen, olemme melkoisen varakkaita pystymme hoitomme maksamaan. Olen itse 75 vuotias, kävin vielä muutama vuosi sitten avustamassa sotaveteraaneja nyt heitä ei enää paljon ole jäljellä.

928/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vuokralla kerrostalossa joten en todellakaan mene vanhempien omakotitalon nurmikkoa leikkaamaan enkä mökin. Myykööt pois, jos eivät itse jaksa.

Ja asun kerrostalossa ettei tarvitse leikata nurmikkoa. Itselläni ei olisi rahaa omakotitalossa asua joten kenenkään nurmikkoa en leikkaa.

Juuri noin oikein. Ovatko edes pyytäneet mitään apua ? Itse olen 75 v en koskaan ole mitään apua  keneltäkään pyytänyt. Itse muutama vuosi sitten kävin sotaveteraaneja auttamassa.

929/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä tuntuu melko epäreilulta, että niin monet saavat narsistisia lapsia.

Seurausta suurten ikäluokkien tunnekylmästä ja välinpitämättömästä kasvatuksesta. Lapsia oli yksi tai kaksi ja koko ajan piti vaan juopotella, matkustella ja hankkia materiaa. Lapset oli siinä vain tiellä.

Lapset hoidettiin, pidettiin kurissa, opiskelut maksettiin.

930/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjäämme. Olen 75 vuotias en koskaan ole tarvinnut kenenkään apua. Markkinataloudessa aina saa apua jos siitä on valmis maksamaan.

Vierailija
931/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertyyhän sinullekin eläkettä. Miten vanhempasi muka saavat enemmän eläkettä? Jospa ovat tienanneet omaisuuttaan jo aiemmin? Ei kai kesämökkejä joka vuosi vaihdeta.

932/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaakin kadehtia kirjoitti:

Kateus on synti . Näette nyt itsekin miten kateellinen kadehtii muilta pois . Kun te olette ensin tehneet työtä itse 50 vuotta tulee nuoret leikkaamaan teiltä eläkkeet pois kokonaan eikä halua hoitaa teitä edes. Paha saa palkkansa lopulta. ( Nämä ihmiset on tehnyt työtä 15 vuotiaasta asti täällä ketä vainoatte ja kenen rahoja varastatte ! ).

Uhhuh kun tulee epämiellyttävä kuva näistä keskusteluun osallistuvista vanhuksista. Juuei, en todellakaan halua hoitaa. Yhh.

Kuka vitxxxxxx  sinua on pyytänyt meitä hoitamaan ?

933/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Tässä neuvoni eläkkeisiin

1. Nuoriso äänestää eduskuntaan enemmistön joka koostuu nuorista

2. Nykyisistä eläkerahastoista tehdään vakuutusyhtiöitä jotka myöntävät eläkkeitä

3. Valtio ja eduskunta ei enää päätä eläkkeistä

4. Jokainen maksaa vakuutusyhtiölle eläkevakuutusmaksun jonka suuruuden itse päättää

5. Eläkkeelle voi sitten mennä koska haluaa, eläkkeen suuruus riippuu siitä kuinka paljon on maksanut.

Nuoriso menee sitten töihin, vapaa-aikanaan nussii ja tekee lapsia.

ONKO KYSYTTÄVÄÄ ?

Vi****** kun vanhuksen täytyy kaikki tehdä, nuoriso ei pysty muuhun kuin ruikuttamaan ja pullamössöä imemään.

Teillä ei tarvinnut huolehtia kuin kohdasta 1. Tämä olikin parempi esimerkki kuin itse ajattelitkaan.

Näin on, et ilmeiseti ymmärtänyt että tämä oli ehdotus teille nuoret, hylkäätte EDUSKUNNAN annatte vakuutusyhtiöiden maksaa eläkkeenne. Me annoimme vallan EDUSKUNNALLE ja se toi meille suuret eläkkeet. Teillä on mahdollisuus muuttaa maailmaa.

934/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaakin kadehtia kirjoitti:

Kateus on synti . Näette nyt itsekin miten kateellinen kadehtii muilta pois . Kun te olette ensin tehneet työtä itse 50 vuotta tulee nuoret leikkaamaan teiltä eläkkeet pois kokonaan eikä halua hoitaa teitä edes. Paha saa palkkansa lopulta. ( Nämä ihmiset on tehnyt työtä 15 vuotiaasta asti täällä ketä vainoatte ja kenen rahoja varastatte ! ).

Uhhuh kun tulee epämiellyttävä kuva näistä keskusteluun osallistuvista vanhuksista. Juuei, en todellakaan halua hoitaa. Yhh.

Kuka vitxxxxxx  sinua on pyytänyt meitä hoitamaan ?

Voisiko nuoret vihdoin uskoa me emme tarvitse teitä meitä hoitamaan.

Vierailija
935/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin oikein. Ovatko edes pyytäneet mitään apua ? Itse olen 75 v en koskaan ole mitään apua  keneltäkään pyytänyt. Itse muutama vuosi sitten kävin sotaveteraaneja auttamassa.

Suuret ikäluokat sotivat, jälleenrakensivat itse hoitivat itsensä vauvoina, loivat uudestaan maan, korjasivat mahdolliset luomisvirheet.

Uusi kansalliseepos : suurten ikäluokkien sankaritarinat!

Vierailija
936/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä se kodinhoitaja käy muutaman kerran päivässä, jos tarve.

937/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä se kodinhoitaja käy muutaman kerran päivässä, jos tarve.

Tietenkin käy jos siitä maksamme, nuoret saa työtä ja rahaa niin markkinatalous toimii. Työttömyydestä osa valittaa tosiasiassa pelkkää laiskuutta

Vierailija
938/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me kaikki olla nimittelemässä. Olen 74-vuotias. Isäni oli kahdessa sodassa. Asuttiin pienessä noin 40 neliön mökissä (7) henkeä. Köyhyydestä opin, että jos itse on saanut jotakin kokoon, se on sitä varten, että voin antaa nuoremmille, joilla on paljon kuluja. Minulla on kaksi lasta ja viisi lastenlasta. Koska ehdin aikoinaan hankkia vähän koulutusta ja työuran, saan nyt sen verran eläkettä, että aina kysyn lapsiltani tarvitsevatko rahaa ja onko laskut maksettu. Korona-aikana olen vähän autellut. Joka ilta kiitän Luojaa, että pystyn edes jonkin verran olemaan nuorten apuna ja lohduttamaan heitä etteivät ahdistuisi.

939/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko uskaltanut vanhemmillesi kertoa vai lukevatko he tätä vauva foorumia,

940/1072 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me kaikki olla nimittelemässä. Olen 74-vuotias. Isäni oli kahdessa sodassa. Asuttiin pienessä noin 40 neliön mökissä (7) henkeä. Köyhyydestä opin, että jos itse on saanut jotakin kokoon, se on sitä varten, että voin antaa nuoremmille, joilla on paljon kuluja. Minulla on kaksi lasta ja viisi lastenlasta. Koska ehdin aikoinaan hankkia vähän koulutusta ja työuran, saan nyt sen verran eläkettä, että aina kysyn lapsiltani tarvitsevatko rahaa ja onko laskut maksettu. Korona-aikana olen vähän autellut. Joka ilta kiitän Luojaa, että pystyn edes jonkin verran olemaan nuorten apuna ja lohduttamaan heitä etteivät ahdistuisi.

Onhan tämä vanhempiensa eläkkeitä kadehtiva joukko täysin pullmössö porukkaa. Olen 75 vuotias, sotaveteraanin poika, synnyin 1945 juuri sodan jälkeen. Perheemme asui omakotitalon yläkerrassa pienessä hellahuoneessa, isäni pääsi tehtalle töihin.

Itse menin työhön 18 vuotiaana, tein työtä paperityöläisenä yli 40 vuotta. Omat lapseni kävivät koulua aina akateemiseen oppiarvoon saakka. Eivät tarvitse apuani taloudellisesti kuten en itsekään tarvitse. Eivät ole kateellisia eläkkeestäni.

En minäkään kaikkia kutsu pullamössöiksi vain noita kadehtijoita jotka itse eivät yritä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi