Kyllähän tämä tuntuu melko epäreilulta että kumpikin vanhemmistani saa enemmän eläkettä kuin minä saan palkkaa
Mulla asuntolainaa ja kaksi lasta. Vanhemmillani varaa pitää kaksi kesämökkiä, kaksi autoa, iso huvivene jne.
Heillä lyhyt ammattikoulutus, minulla ylempi korkeakoulututkinto. En koskaan yllä heidän elintasolleen.
Kommentit (1072)
Viisas vanhus kirjoitti:
Tässä neuvoni eläkkeisiin
1. Nuoriso äänestää eduskuntaan enemmistön joka koostuu nuorista
2. Nykyisistä eläkerahastoista tehdään vakuutusyhtiöitä jotka myöntävät eläkkeitä
3. Valtio ja eduskunta ei enää päätä eläkkeistä
4. Jokainen maksaa vakuutusyhtiölle eläkevakuutusmaksun jonka suuruuden itse päättää
5. Eläkkeelle voi sitten mennä koska haluaa, eläkkeen suuruus riippuu siitä kuinka paljon on maksanut.Nuoriso menee sitten töihin, vapaa-aikanaan nussii ja tekee lapsia.
ONKO KYSYTTÄVÄÄ ?Vi****** kun vanhuksen täytyy kaikki tehdä, nuoriso ei pysty muuhun kuin ruikuttamaan ja pullamössöä imemään.
He vertailevat silti omia palkkojaan vanhempiensa eläkkeisiin. Miksi ihmeessä?
Kateus on synti . Näette nyt itsekin miten kateellinen kadehtii muilta pois . Kun te olette ensin tehneet työtä itse 50 vuotta tulee nuoret leikkaamaan teiltä eläkkeet pois kokonaan eikä halua hoitaa teitä edes. Paha saa palkkansa lopulta. ( Nämä ihmiset on tehnyt työtä 15 vuotiaasta asti täällä ketä vainoatte ja kenen rahoja varastatte ! ).
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
2. Nykyisistä eläkerahastoista tehdään vakuutusyhtiöitä jotka myöntävät eläkkeitä
4. Jokainen maksaa vakuutusyhtiölle eläkevakuutusmaksun jonka suuruuden itse päättää
5. Eläkkeelle voi sitten mennä koska haluaa, eläkkeen suuruus riippuu siitä kuinka paljon on maksanut.Nuoriso menee sitten töihin, vapaa-aikanaan nussii ja tekee lapsia.
ONKO KYSYTTÄVÄÄ ?Vi****** kun vanhuksen täytyy kaikki tehdä, nuoriso ei pysty muuhun kuin ruikuttamaan ja pullamössöä imemään.
Nyt on ikä tehnyt tepposet vanhukselle.
1. Nuoriso ei voi äänestää enemmistöä, joka koostuu nuorista, koska nuoriso on vähemmistö. Suuret ikäluokat ja 1960-luvulla tai aiemmin syntyneet melko suuret ikäluokat hyötyvät nykymenosta, ja ovat edelleen enemmistö.
2. Nykyiset eläkerahastot on pantattu Kreikan velkojen vakuudeksi, niille ei voi tehdä mitään tuollaista.
3. Miten tämä takaa paremman lopputuloksen, eläkkeistä päättää sitten voittoa tavoitteleva yhtiö?
4. Mistä suurten ikäluokkien eläkkeet maksetaan, jos voimme päättää olla maksamatta niitä?
5. Miten tämä kohtelee nykyistä 50-vuotiasta, joka on maksanut nykyjärjestelmän kautta toisten ihmisten eläkkeitä jo 30 vuotta, ja maksaa korkeita veroja? Ei hän ehdi eikä pysty enää maksamaan lisäksi omaa kokonaan itse maksettavaa eläkettä. Entä 55-vuotiaat? 60-vuotiaat?
Yrittäkää itse jotain, ei tämä minulle kuulu. Itkekää sitten täällä vauva palstalla kunnes aikuistutte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työllä ansaitsee. Pullamössöpummille ei jaeta. Häpeä!
Niin kai se sitten on. Tosin se työelämä oli aika paljon leppoisampaa silloin 1950-1980-luvuilla, jolloin isäni oli eläkettään "tienaamassa". Ollut nyt 30 vuotta eläkkeellä...
Kerro iskälle, ettö on liian kauan elänyt, niin ehtii vielä tehdä testamentin😅
Suurten ikäluokkien eläkkeitä kadehtiville: jatkakaa kadehtimista ja kuunnelkaa samalla oheista lautua:
Nämä yhdessä tekevät teistä parempia ihmisiä, eikö vain?
Kehtaakin kadehtia kirjoitti:
Kateus on synti . Näette nyt itsekin miten kateellinen kadehtii muilta pois . Kun te olette ensin tehneet työtä itse 50 vuotta tulee nuoret leikkaamaan teiltä eläkkeet pois kokonaan eikä halua hoitaa teitä edes. Paha saa palkkansa lopulta. ( Nämä ihmiset on tehnyt työtä 15 vuotiaasta asti täällä ketä vainoatte ja kenen rahoja varastatte ! ).
Uhhuh kun tulee epämiellyttävä kuva näistä keskusteluun osallistuvista vanhuksista. Juuei, en todellakaan halua hoitaa. Yhh.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämä tuntuu melko epäreilulta, että niin monet saavat narsistisia lapsia.
Narsistiset suuret ikäluokat kasvattivat lapsistaan sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Nyt on ikä tehnyt tepposet vanhukselle.
1. Nuoriso ei voi äänestää enemmistöä, joka koostuu nuorista, koska nuoriso on vähemmistö. Suuret ikäluokat ja 1960-luvulla tai aiemmin syntyneet melko suuret ikäluokat hyötyvät nykymenosta, ja ovat edelleen enemmistö.
2. Nykyiset eläkerahastot on pantattu Kreikan velkojen vakuudeksi, niille ei voi tehdä mitään tuollaista.
3. Miten tämä takaa paremman lopputuloksen, eläkkeistä päättää sitten voittoa tavoitteleva yhtiö?
4. Mistä suurten ikäluokkien eläkkeet maksetaan, jos voimme päättää olla maksamatta niitä?
5. Miten tämä kohtelee nykyistä 50-vuotiasta, joka on maksanut nykyjärjestelmän kautta toisten ihmisten eläkkeitä jo 30 vuotta, ja maksaa korkeita veroja? Ei hän ehdi eikä pysty enää maksamaan lisäksi omaa kokonaan itse maksettavaa eläkettä. Entä 55-vuotiaat? 60-vuotiaat?
Jotkut asiat teidänkin täytyy osata ratkaista, en enempää auta, olen jo 75 vuotias
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä me nuoret voidaan oikeasti tehdä noille kusipäisille eläkeläisille?Onko jotain hyviä ideoita!Vai pitääkö meidän vain nostaa kytkintä?
Suurin osa suomalaisista nuorista ei mieti pääsiäisenä kusipäisiä eläkeläisiä,
vaan heillä onneksi ihan muut aatteet ja vaatteet. Sinä olet sinä etkä me.Kun itse olin nuori me kävimme töissä, rakensimme omakotitaloja, kesämökkejä, lomalla matkustelimme ulkomailla. Eläke oli kaukainen asia jota kukaan ei ajatellut jos joku olisi alkanut puhua eläkkeistä hänet olisi viety hoitoon. Nykyisten nuorten ainoa asia ovat eläkkeet ja eläkeläiset. Lopettakaa nuo jutut ja nussikaa edes niin mekin nuorina teimme.
Kyllähän me nussittais mut kato kun teidän eläkeläisten takia pitää kuulemma pitää kontaktit minimissä. Viette siis meiltä eläkkeet ja sosiaalisen elämän.
Tai siis haluatte viedä, mutta onneksi nuoret on fiksuja ja tapaavat toisiaan edelleen. Te ette ole sen arvoisia että elämä pitäisi jättää elämättä.
Sen verran korjaan olet muuten terve nuori mutta sinäkin aloit ruikuttaa eläkkeistä, minun nuoruudessa sinut olisi viety b-mielisairaalaan, nythän sellaisia ei taida olla olemassa.
Jep jep, yskitään kun tavataan :)
Kehtaakin kadehtia kirjoitti:
Ei se ole kateutta, että harmittaa maksaa tyhjästä.
Sehän on vain ammatinvalintakysymys. Olisit valinnut aikanaan hyväpalkkaisen työn, jossa on alhainen eläkeikä. Pääsin täydelle työeläkkeelle alle 60-vuotiaana ja nyt seiskavitosena voin naureskeella vielä elossa oleville, yrittäjiksi suuntautuneille koulukavereilleni, jotka raatavat yhä työssä, kun eivät maksaneet aikanaan riittäviä eläkemaaksuja.
Eikö noin varakkaista vanhemmista ole iloa ja hyötyä? Kai he auttavat, välittävät ja muutenkin on mukavaa, kun vanhemmilla menee hyvin. Sehän heijastuu jälkeläisiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noin varakkaista vanhemmista ole iloa ja hyötyä? Kai he auttavat, välittävät ja muutenkin on mukavaa, kun vanhemmilla menee hyvin. Sehän heijastuu jälkeläisiin.
Ai suurten ikäluokkien edustajat? Noup. Eivät auta, eivät välitä, ei ole mukavaa.
Viisas vanhus kirjoitti:
Teillä ei tarvinnut huolehtia kuin kohdasta 1. Tämä olikin parempi esimerkki kuin itse ajattelitkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Vanhempiesi omaisuus jää sinulle. Mikä on sinun ehdotuksesi.
Niitä ehdotuksia ja ratkaisuja minäkin kaipaan. Tämä on varmaan noin kymmenes " ahneet itsekkäät suuret ikäluokat pilasitte elämämme" ketju. Yhdessäkään en ole nähnyt ainuttakaan ratkaisua mikä on ratkaisu tähän ongelmaan, jota muuten en koe aiheuttaneeni muuten kuin syntymällä 50-luvulla, siitä voi puolestaan syyllistää jo edesmenneet 30-luvulla syntyneet vanhempani.
<<
5. Miten tämä kohtelee nykyistä 50-vuotiasta, joka on maksanut nykyjärjestelmän kautta toisten ihmisten eläkkeitä jo 30 vuotta, ja maksaa korkeita veroja? Ei hän ehdi eikä pysty enää maksamaan lisäksi omaa kokonaan itse maksettavaa eläkettä. Entä 55-vuotiaat? 60-vuotiaat?>>
Nuorison ei tässä ratkaisussa tarvitsee äänestää ketään koska EDUSKUNTAA eikä PUOLUEITA tarvita päättämään eläkkeistä. Voittoa tavoittelevat yhtiöt maksavat eläkkeet oikeudenmukaisesti, joka maksaa enemmän hän myös saa enemmän.
Nuo muut ongelmakohdat saatte itse ratkoa, ei teille kaikkea valmiina anneta,
Tämä ei tietenkään käy nykynuorisolle joka kannattaa vihervasemmistoa mutta meille Kokoomuksen oikealla laidalla sopii hyvin. Ryhdistäytykää pullamössöt, äänestäkää Kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai suurten ikäluokkien edustajat? Noup. Eivät auta, eivät välitä, ei ole mukavaa.
No voi , valitsit väärät vanhemmat.
Minun auttoivat, matkustelivat lapsenlapsensa kanssa, maksoivat ajokortin ym.ja kaiken kukkuraksi jättivät vielä perintöäkin.
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta kannattaakin äänestä jos haluaa pitää omat rahat jatkossakin!
Niin. Kyllähän se nykyinen epäreilu eläkejärjestelmä on aika demarivetoinen käsialaltaan. Siksi se onkin ollut suurten käluokkien puolue. Luvannut kohdennetusti yhdelle ikäryhmälle mitä vain. Enää tällaista ikäkausiklikkiä pääse syntymään.Vastaava etupuolue on rkp ruotsinkielisille.
Se nyt vaan on niin kun eläkeratkaisu on meillä tehty kaikille, poliitikot sen tekevät. Olisihan toinenkin mahdollisuus kuten esim USA,ssa. Vakuutusyhtiöt tarjoavat vakuutuksia halukkaille joilla on rahaa niistä maksaa, työnantajat eivät niihin rahojaan tuhlaa. Poliitikkoja ei tarvittaisi päättämään eläkeratkaisusta. Työnantajat säästäisivät, voisivat jakaa osinkoja. Kuka kannattaa tällaista ?
Mieluummin noinkin kuin tämä suurten ikäluokkien vedätys. Se on nimenomaan tehty kuin valettuna suurille ikäluokille. Maksetaan vähän ja saadaan paljon vs maksetaan paljon ja ehkä saadaan vähän. " eläkeratkaisut tehty meille kaikille"
Teillä nuorilla on nyt valta, toimikaa. Saatanan tunarit
Juu, itse olen päättänyt, että en osallistu puolison vanhempien hoitamiseen eläkkeellä mitenkään, puoliso ainoa lapsi enkä omien vanhempien hoitoon. Saavat itse hoitaa omakotitalonsa ja mökkinsä, kun ovat sellaiset hommanneet ja kaikki muutkin juttunsa. He ovat parempituloisia, ostakoot palvelut.
Minä nautin omasta elämästäni ja pidän huolta vain itsestäni ja omasta kodistani. Oloni on hyvä, kun voin satsata vain omaan hyvinvointiini, levätä, tehdä käsitöitä, katsoa telkkaria jne.
Aina voidaan vänkyttää vastaan, mutta totuushan on se, että nuoret käy entistä vähemmän vaaliuurnilla, koska politiikka ei kiinnosta. Monet vanhemmatkin ihmiset äänestävät nuoria, ei se ole siitä kiinni. Menkää äänestämään! Miksi ette edes yritä?
Kun katson oman kotikaupunkini valtuuston jäsenistöä, niin vähintään puolet kuuluu jo nuorempaan ikäluokkaan. Yli 70-vuotiaita ei ole montaa. Eli lähes kaikki on työikäisiä ihmisiä, kolmekymppisiä ja siitä yli, muutama sitäkin nuorempi.
He tekee samanlaisia päätöksiä mitä aina tehdään. Ei ole mitään radikaaleja muutoksia tullut mihinkään.