Mitä yksittäinen mies voi tehdä?
Kommentit (122)
Ap, jos ihan ekaksi unohtaisit käsitteet mies ja nainen ja alkaisit suhtautua kaikkiin ihmisinä.
Sitten voisit miettiä, milloin joku käyttäytyy niin, että äitisi, siskosi, tyttäresi ei kaipaisi osakseen sellaista kohtelua tai kielenkäyttöä.
Kunnioita lähimmäisiäsi äläkä pidä näitä objekteina. Eivät ihmiset ole sinun tai kenenkään leikkikaluja tai kodinkoneita.
Tässä kai se oleellisin, KUNNIOITA IHMISTÄ.
"Niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää samoin heille."
J. N. , noin 30 JKr
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos ihan ekaksi unohtaisit käsitteet mies ja nainen ja alkaisit suhtautua kaikkiin ihmisinä.
Sitten voisit miettiä, milloin joku käyttäytyy niin, että äitisi, siskosi, tyttäresi ei kaipaisi osakseen sellaista kohtelua tai kielenkäyttöä.
Kunnioita lähimmäisiäsi äläkä pidä näitä objekteina. Eivät ihmiset ole sinun tai kenenkään leikkikaluja tai kodinkoneita.
Niitä kunnioitetaan, ketkä kunnioituksen ansaitsevat.
Kunnioitus ei ole mikään automaatio.
Naisista on tullut, pääsääntöisesti, olentoja jotka eivät kunnioitusta tai apua ansaitse.
Nauttikaa nyt, ja erityisesti tulevaisuudessa, elämästänne siskot.
Minä poika katselen ja nauran ahdingollenne.
Naisten todellinen olemus musiikin sanoin:
Kysymys teille kaikille naisille.
Mitä te olette tehneet ansaitaksenne avun hätänne hetkellä?
Miksi kukaan mies laittaisi tikkua ristiin teidän tähtenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttua tiukasti ja välittömästi naisten ahdisteluun sanallisesti, jos sellaista omin silmin todistaa.
Puuttuko naiset kollektiivina, jos nainen ahdistelee miestä?
No eihän täs puhuttu kollektiivisesti vaan ”yksittäinen mies”? Minä yksittäisenä naisena puutun.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tätä häirintää yleensä tapahtuu? Yöelämässä? Julkisessa liikenteessä? Itse en käy baareissa ja liikun pääosin omalla autolla tai kävellen, enkä ole ainakaan 20 vuoteen todistanut mitään minkä voisi laskea häirinnäksi. Sen takia on vaikea puuttua sellaiseen mitä ei koskaan havaitse.
Koska häirintä on tilastojen mukaan yleistä, sen täytyy keskittyä sellaisiin tilanteisiin ja paikkoihin joissa en itse käy lainkaan. Mikä on tyypillinen skenaario jossa tällaista tapahtuu?
Menin eräänä kesäisenä päivänä lähikauppaan noin klo 12 päivällä ja tuntematon nuori mies alkoi vonkaamaan.
Menin eräänä kesäisenä päivänä ruokakauppaan ja eräs nuori mies alkoi laulamaan minulle hyllyjen välissä.
Menin useampana keväisenä päivänä kaupungille päiväsaikaan ja lenkille aamuaikaan ja useampi eri-ikäinen mies heitti itse kukin ties mitä juttua.
Sitten on näitä työharjoittelussa sattuneita kun pomo on taputellut pyllylle, koskenut rintoja jne ihan työaikana.
Siihen päälle ne eitoivotut tuntemattomien halailut ja baariörveilyt (siis joku tunki päänsä haaroihini kun istuin baaripöydässä).. Seurattu on sekä baarista lähdettyä, että illalla ruokakaupasta tultua.. Riittääpä nuita.[/quote
Huomasivatko ohikulkijat tai muut ulkopuoliset ihmiset että siinä on ahdistelu meneillään? Varmaan suurin yksittäinen syy miksi kukaan ei puutu on, että ihmiset eivät havaitse mitään poikkeavaa. Tuokin jos joku vonkaa, näyttää ulospäin siltä että siinä kaksi ihmistä juttelee. Ja seuraaminenkin on sellaista minkä havaitsee vain seurattu itse. Ulkopuolinen näkee kaksi ihmistä kävelemässä kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo keino on lopettaa naisten pelon ja ikävien kokemusten vähättely.
Entä jos ei ole vähätellyt sellaisia?
-Eri
Sanoa kaveriporukan härskille raiskausvitsien kertojalle, että tuo ei ole ok. Yleensäkin mainita noille possuille, ettei ole miehen puhetta se vaan keskenkasvuisen typeryksen.
Olla hekottelematta sikamaisuudelle, tuomita se.
Tapakasvatusta voi kuka tahansa harrastaa, paitsi vellihousu.
Se lähtee siitä, että omassa elämässään kohtelee naisia kunnioittavasti. Näyttää esimerkkiä. Ja puuttuu aina, jos näkee epäkunnioittavaa käytöstä.
Mitäpä minä voisin muuta tehdä, kun kehoittaa naisia välttämään miehiä. Mutta joku pakko niillä on miehiin aina sortua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä kunnioitetaan, ketkä kunnioituksen ansaitsevat.
Kunnioitus ei ole mikään automaatio.
Naisista on tullut, pääsääntöisesti, olentoja jotka eivät kunnioitusta tai apua ansaitse.
Nauttikaa nyt, ja erityisesti tulevaisuudessa, elämästänne siskot.
Minä poika katselen ja nauran ahdingollenne.
Kirjoitat että kunnioitus pitää ansaita? Totta tosiaan ja sinä et sitä ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä yhtään mitään jos kyseessä on tämän palstan kirjoittelijoiden kaltaiset ilkeät ämmät?
Älä muuta sano. Ämmillä on joku outo usko siihen että miehiä vihaamalla ja sortamalla voittaa heidän välittämisensä ja kunnioituksensa.
Te miehet olette läpi aikojen luulleet että te olette jotain parempaa kuin naiset sillä että hakkaatte, ra tte, surmaatte, estätte, pakotatte jne naisia. Noita tekee vain raukat, miehet jotka ei pärjää naisille.
Ja sitten vielä luulette että joku nainen haluaa tai ihailee kaltaisianne, kunnioittaa teitä kun te sorratte ja vihaatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eri
Esim tällä foorumilla on paljon työsarkaa siinä että sanoo lopettakaa kun palstamiehet sitä vähätelyä harjoittaa. Ja sanon tämän ihan tosissani. Niistä ketjuista vaan puuttuu se normaalien miesten ääni joka sanoisi että nyt tyypit riittää. Täällä joka päivä riehuu nainen tehtailemassa ketjuja poika lapsiin liittyen ja palstanaiset on ristineet sen hulluksi ja osa repii pelihousujaan että saisi sen lopettamaan. Samaan aikaan mies 39 v kirjoittaa päivittäin väkivaltafantasioita naisista - ja miesten puolelta syvä hiljaisuus.
Moni nainen ei halua enää alkaa seurustelemaan, kun lukee tätä palstaa: kaikki miehet pettää, valehtelee seksi kumppaneiden määrän. Nainen on vain ilmainen siivooja ja kokki ja negatiivisen arvostelun kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eri
Esim tällä foorumilla on paljon työsarkaa siinä että sanoo lopettakaa kun palstamiehet sitä vähätelyä harjoittaa. Ja sanon tämän ihan tosissani. Niistä ketjuista vaan puuttuu se normaalien miesten ääni joka sanoisi että nyt tyypit riittää. Täällä joka päivä riehuu nainen tehtailemassa ketjuja poika lapsiin liittyen ja palstanaiset on ristineet sen hulluksi ja osa repii pelihousujaan että saisi sen lopettamaan. Samaan aikaan mies 39 v kirjoittaa päivittäin väkivaltafantasioita naisista - ja miesten puolelta syvä hiljaisuus.
Okei, en ole yhtään sellaista en ole nähnyt, muutamia molempien sukupuolten kahjoimpia avauksia ilmiantanut.
Asuntoasiat kuntoon kaikille tasa-arvoisesti ja laatu, joka kunnassa. Myös riittävä raha kaikilla, ja jolla voi ostaa myös yksityistä hammashoitoa ja yksityisen lääkäripalvelun. Ei painostusta ja kiristystä yhteiskunnassa. Se lisäisi jo turvallisuutta paljon. Sen jälkeen tulee muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tätä häirintää yleensä tapahtuu? Yöelämässä? Julkisessa liikenteessä? Itse en käy baareissa ja liikun pääosin omalla autolla tai kävellen, enkä ole ainakaan 20 vuoteen todistanut mitään minkä voisi laskea häirinnäksi. Sen takia on vaikea puuttua sellaiseen mitä ei koskaan havaitse.
Koska häirintä on tilastojen mukaan yleistä, sen täytyy keskittyä sellaisiin tilanteisiin ja paikkoihin joissa en itse käy lainkaan. Mikä on tyypillinen skenaario jossa tällaista tapahtuu?
Menin eräänä kesäisenä päivänä lähikauppaan noin klo 12 päivällä ja tuntematon nuori mies alkoi vonkaamaan.
Menin eräänä kesäisenä päivänä ruokakauppaan ja eräs nuori mies alkoi laulamaan minulle hyllyjen välissä.
Menin useampana keväisenä päivänä kaupungille päiväsaikaan ja lenkille aamuaikaan ja useampi eri-ikäinen mies heitti itse kukin ties mitä juttua.
Sitten on näitä työharjoittelussa sattuneita kun pomo on taputellut pyllylle, koskenut rintoja jne ihan työaikana.
Siihen päälle ne eitoivotut tuntemattomien halailut ja baariörveilyt (siis joku tunki päänsä haaroihini kun istuin baaripöydässä).. Seurattu on sekä baarista lähdettyä, että illalla ruokakaupasta tultua.. Riittääpä nuita.[/quote
Huomasivatko ohikulkijat tai muut ulkopuoliset ihmiset että siinä on ahdistelu meneillään? Varmaan suurin yksittäinen syy miksi kukaan ei puutu on, että ihmiset eivät havaitse mitään poikkeavaa. Tuokin jos joku vonkaa, näyttää ulospäin siltä että siinä kaksi ihmistä juttelee. Ja seuraaminenkin on sellaista minkä havaitsee vain seurattu itse. Ulkopuolinen näkee kaksi ihmistä kävelemässä kadulla.
Ikävää, että sinulle on käynyt noin, mutta itse todistan jatkuvasti moista naisten puolelta, en tosin enää itseäni kohtaan.
Nuori ulkomaalaistaustainen siivooojamme ei päässyt edes firman pikkujouluihin ilman että jo jonossa tuntemattomat naiset käpälöi.
Ongelma on laajempi ja on törkeää tehdä siitä sukupuolikysymys. Mitä voimme tehdä ihmisinä, että kaikilla on jotenkin turvallinen olo? Lopettaa kanssakäyminen?
Jos mies on hätää kärsimässä ja ilmaisee, ettei halua tulla ahdistelluksi niin tietenkin. Aina voi soittaa häkeen.
Siis en tiedä kollektiivista kun liikun yksin. Ap kysyi, mitä YKSITTÄINEN mies voi tehdä, joten miksi nyt pitäisi olla akkalauma sinua pelastamassa?