Miksi johtaja maksaisi edustusmeikkinsä itse?
Kommentit (84)
Tuo kirjoitus oli _täysin_ naurettava. Hyvin oli Tytti kelvannut johtajaksi, vaikkei ollut itseään puleerannut. Ei kukaan ole vaatinut naisilta normaalia siistiä ulkonäköä kummempaa ja muuta on ihan turha väittää. Meillä ei valita valtion hommiin ulkoisin perustein tai vaadita erityistä tyylikkyyttä. Näkeehän sen jo johtavista politiikoista ja presidenteistäkin, ettei ulkonäkö ole niin merkittävää. Hyvin ovat kaikki ilman erityisiä stailauksia kelvanneet eikä ketään ole pois potkittu.
Kyse on täysin Tytin omasta turhamaisuudesta. Normaali siisteys ja kampaajakäynnit olisivat kyllä riittäneet. Tuhansien eurojen puunaukselle veronmaksajien rahoilla ei ole aidosti ollut tarvetta ja joka muuta väittää, ei ymmärrä asiaa tai valehtelee. Ja miten muka onnistuu kohtuullinen taloudenpito, jos meno on näin löysää jo itse tarkastusvirastossa! Joka puljussa kun ajatellaan, että tämä on vain muutama tonni, niin yhteensä niistä kertyykin sitten jo miljoonia. Ja samaan aikaan valtiontalous on jatkuvasti alijäämäinen ja joudutaan leikkaamaan elintärkeistä palveluista ja ihmisten ruokarahoista. On röyhkeää ajatella, että joku voisi näin ollen maksattaa oman turhamaisuutensa yhteisestä kassasta, kun jo itse palkkakin on niin korkea ja verovaroin kustannettu! Äly hoi nyt hyvät ihmiset.
Miksi ihmeessä naisen pitää meikata? Onko jossain vaadittu että naisella pitää olla kampaajan föönaamat hiukset ja meikkitaiteilijan tekemä meikki?
Ja jos on, niin silloinhan vastaavat vaatimukset sekä edut pitää olla miehelläkin.
Meikkaaminen on ihan oma valinta ja suurin osa ihmisistä sitä paitsi näyttää paremmalta ilman meikkiä. Sori vaan.
N44
Miksi pitäisi tehdä joku erityinen meikki? Muuten huudellaan että osaaminen ratkaisee mutta sitten ei kuitenkaan käytännössä ratkaise kuin pelkkä ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naiset haluavat pitää kiinni misogynistisesta ulkonäköpaineestaan itse kynsin ja hampain kiinni, ja vielä maksattaa tämän muilla?
Oliko tämän artikkelin tarkoitus olla aprillia?
Tuskin kukaan haluaa pitää misogynisistä paineista kiinni kynsin tai hampain. On kuitenkin tosiasia että Jos nainen ei täytä tiettyjä ulkonäköstandardeja joihin kuuluu osittain erittäin työlästä niin kutsuttua laitaautumista, hän ei etene uralla.
Omalla työpaikallani tämä näkyy jo melko alhaisella väliportaan esimiestasolla. Joka ainoa uralla edennyt nainen on huoliteltu nukke.
No meidän 4000 hengen kansainvälisen firman suomen pääpomo ja nainen ei todellakaan ole mikään huoliteltu nukke eikä todellakaan ulkonäöllään ja huolitellulla pukeutumisella ole asemaansa noussut, eikä sitä kukaan ole tietääkseni häneltä vaatinutkaan. Kaikki isommat miespomot pukeutuu tarkemmin ja huolitellummin "busines-etiketin" mukaan. Pitäisikö heidänkin sitten maksattaa manikyyrit, pedikyyrit, solmiot ja minivoquet työnantajan piikkiin? Mihinkä portaaseen vedetään raja? Suorittava porras kustantaa itse vai?
Nyt minun on valitettavasti esitettävä epäilys. Jos voisit paljastaa mistä firmasta on kyse, voin kertoa rehellisesti, onko kyse siitä että pidät meikkausta ja laittautumista johtajanne luonnollisena olotilana.
Ihan höpöhöpöä, että uralla eteneminen vaatisi hyvin skarppia ja huoliteltua ulkomuotoa naisilta. Ajatelkaa vaikkapa Li Anderssonia, ei ole todellakaan tullut tunnetuksi tälläytyjänä. Etenkään vielä 5 vuotta sitten, kun tuli valituksi puolueensa johtajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pääjohtajan on oltava hyvin huoliteltu! Kampaus, meikki, hienot vaatteet JOKA päivä! Miehillä riittää pelkkä kallis puku. Epäreilua.
Tämä on vain sinun korvien välissä. Mieti vaikkapa Angela Merkeriä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tehdä joku erityinen meikki? Muuten huudellaan että osaaminen ratkaisee mutta sitten ei kuitenkaan käytännössä ratkaise kuin pelkkä ulkonäkö.
Pitää olla molemmat. Osaamisella pärjää ihan hyvin suorittavana asiantuntijana mutta jos haluaa nousta hallinnollisessa organisaatiossa pitää alkaa näyttää menestyvältä naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääjohtajan on oltava hyvin huoliteltu! Kampaus, meikki, hienot vaatteet JOKA päivä! Miehillä riittää pelkkä kallis puku. Epäreilua.
Sinä polo et ymmärrä että Angela Merkelillä on kampaus ja meikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naiset haluavat pitää kiinni misogynistisesta ulkonäköpaineestaan itse kynsin ja hampain kiinni, ja vielä maksattaa tämän muilla?
Tuskin kukaan haluaa pitää misogynisistä paineista kiinni kynsin tai hampain. On kuitenkin tosiasia että Jos nainen ei täytä tiettyjä ulkonäköstandardeja joihin kuuluu osittain erittäin työlästä niin kutsuttua laitaautumista, hän ei etene uralla.
Omalla työpaikallani tämä näkyy jo melko alhaisella väliportaan esimiestasolla. Joka ainoa uralla edennyt nainen on huoliteltu nukke.
Hassu juttu. Meillä nainen etenee uralla niin, että osaa työnsä hyvin ja on vastuullinen. Oletko kenties seksityöntekijä?
Katsopa pörssiyhtiöiden johtajanaisia: onko joukossa yhtään ylipainoista, huonohampaista, harvahiuksista tms. naista?
Ei todellakaan ole. Kukaan ei palkkaa (ainakaan yksityisellä sektorilla) epäedustavan näköistä naista, vaikka kuinka olisi "osaava ja vastuullinen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei taatusti ole monen tonnin stailausta saksalaisten veronmaksajien piikkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja univormu, joita hänellä on kymmenissä eri sävyissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpöhöpöä, että uralla eteneminen vaatisi hyvin skarppia ja huoliteltua ulkomuotoa naisilta. Ajatelkaa vaikkapa Li Anderssonia, ei ole todellakaan tullut tunnetuksi tälläytyjänä. Etenkään vielä 5 vuotta sitten, kun tuli valituksi puolueensa johtajaksi.
Li Andersson on erittäin taitava tälläytyjä. Hän tälläytyy meikkaamalla, kampauksin ja pukeutumalla kalliisti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miestenkin on hiuksiaan leikkautettava eivätkä voi joka päivä samoissa paidoissa ja kravateissa kulkea. Ja tekeehän naiset tätä muutenkin olivatpa sitten johtajia tai eivät eli ei tätä pidä sentään liioitella. Ihan jo perus asiantuntija-/toimisto- ymv. duunissakin näihin täytyy kiinnittää huomiota ja itse on kaikki kustannettava. Ja samoin toimii moni muukin eli ei ole edes työtehtävistä kiinni. Suurin osa naisista laittautuu ainakin jonkin verran olivatpa he sitten opettajia, myyjiä tai mitä vaan. Älytöntä kohkata, kuinka johtajilta vaaditaan muka niin paljon. Ei vaadita, perussiiteys riittää ja todennäköisesti he toimisi samoin olivatpa missä työssä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei taatusti ole monen tonnin stailausta saksalaisten veronmaksajien piikkiin
Tottakai on. Älä nyt ole lapsellinen. Ne teetetyt jakkupuvutkin maksavat satoja euroja kappale.
Luuleeko joku Tytin meikanneen edustamista tai työtä varten? Uraansa pönkittäneitä miehiä varten hän on meikannut edetäkseen reittä pitkin urallaan.
"Mutta eihän nainen voi olla manipuloiva ja häikäilemätön pyrkyri" - kyllä vaan voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meillä Tarja Halonen. Hyvin on kelvannut vaativiin ja korkeisiin tehtäviin vaikkei laittaudu juuri nimeksikään.
Vierailija kirjoitti:
No eihän vasemmistoliitossa pärjää näyttämällä kokkarijakkupukunaiselta. Pitää olla täysin eri imago. Anderssonin hippilook on toiminut siinä nimenomaan erittäin hyvin.
Tuo juttu herätti aika ristiriitaisia ajatuksia. Olen itse töissä valtiolla, ja tietääkseni kaikki miesjohtajat siellä - ainakin omalla toimialallani - kustantavat kaikki pukunsa, kampauksensa ja ylipäätään kaikki ulkonäköön liittyvät asiat itse. Samoin naiset - riippumatta siitä, kuinka paljon ovat julkisuudessa. Virastoni johtaja on siellä aika monesti. Enhän minä toki tosiasiassa tiedä, kuinka paljon johtajille missäkin kustannetaan näitä juttuja, mutta täysin uutta tämä minulle oli. Voisin kuvitella, että yksityisellä sektorilla tällainen voisi olla yleistäkin ja ihan ok, mutta julkinen sektori on toista. Tämä kaikki menee veronmaksajien rahoista, ja julkisella sektorilla ollaan toisin paikoin hyvin tarkkoja jokaisesta eurosta. Minun mielestäni jokainen vastaa itse ulkonäöstään ja satsaa siihen omilla rahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu juttu. Meillä nainen etenee uralla niin, että osaa työnsä hyvin ja on vastuullinen. Oletko kenties seksityöntekijä?
Katsopa pörssiyhtiöiden johtajanaisia: onko joukossa yhtään ylipainoista, huonohampaista, harvahiuksista tms. naista?
Ei todellakaan ole. Kukaan ei palkkaa (ainakaan yksityisellä sektorilla) epäedustavan näköistä naista, vaikka kuinka olisi "osaava ja vastuullinen".
No eihän tässä nyt siitä ollutkaan kyse, vaan meikeistä ja hiuksista. Normaali siisteys on aina riittänyt. Ei Tyttikään ollut ylipainoinen, huonohampainen ja harvahiuksinen, vaan tavallinen siisti nainen ja se olisi kyllä riittänyt, vaan ei Tytille, kun piti näyttää kuvissa paremmalta ja ehkä liehitellä oikeita henkilöitä uralla etenemiseksi. Ei ole kuitenkaan veronmaksajien tehtävä kustantaa tuota etenkin kun talous on äärimmäisen tiukilla!