Miksi johtaja maksaisi edustusmeikkinsä itse?
Kommentit (84)
'Tyttären vanhojentanssikampaus maksoi toistasataa'
Koulutuksen pitäisi olla ilmaista, joten vaaditaan nämäkin jatkossa valtion piikkii...
Pakko myöntää, että alkuun älähdin itsekin tuosta. Käydä meikissä yhteiskunnan piikkiin! Mutta kun asiaa ajatteli lisää, niin itselläni taitaa olla klikki ihan omassa päässä. Miksi naisen pitäisi olla pyntätty ja ehostettu ollakseen uskottava ja edustava? Miehillä riittää hiusten leikkuu kerran kuussa ja sama puku vuosikaudet, partakin saa olla jos sitä siistii ajoittain. Jos nainen menisi kameroiden eteen meikittömänä ja sama mekko päällä kuin viime viikolla, heräisi iso haloo ja uskottavuus häviäisi (nykymaailmassa). Meidät (naiset) on kasvatettu ehostamaan ulkonäköä ja luonnollisuus ei ole hyväksyttyä (luonnollinen hiustenleikkuu, kampaus ja meikki sentään käy, mutta sekin on silti ehostettua). Vielä on pitkä tie, että tässä asiassa ollaan tasa-arvoisia. Ja sallin tämän keissin jälkeen edustustehtävissä oleville kulukorvauksia ammattiin liittyviin ehostuksiin.
Minusta tuo naisten meikkaamiseen pakollisena esittäminen alentaa koko naissukupuolta.
Kampaajalta tullut kokoomustantta ei todellakaan ole mikään naisstandardi. Jos haluaa olla sellainen, sen saa myös maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
'Tyttären vanhojentanssikampaus maksoi toistasataa'
Koulutuksen pitäisi olla ilmaista, joten vaaditaan nämäkin jatkossa valtion piikkii...
Itse asiassa ihan toimiva analogia.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo kysymys. Kävelytietkin pitää aurata ensin koska niitä käyttää enemmän naiset.
Huoh!
Sekopää
Eli naiset haluavat pitää kiinni misogynistisesta ulkonäköpaineestaan itse kynsin ja hampain kiinni, ja vielä maksattaa tämän muilla?
Oliko tämän artikkelin tarkoitus olla aprillia?
Vierailija kirjoitti:
Eli naiset haluavat pitää kiinni misogynistisesta ulkonäköpaineestaan itse kynsin ja hampain kiinni, ja vielä maksattaa tämän muilla?
Tuskin kukaan haluaa pitää misogynisistä paineista kiinni kynsin tai hampain. On kuitenkin tosiasia että Jos nainen ei täytä tiettyjä ulkonäköstandardeja joihin kuuluu osittain erittäin työlästä niin kutsuttua laitaautumista, hän ei etene uralla.
Omalla työpaikallani tämä näkyy jo melko alhaisella väliportaan esimiestasolla. Joka ainoa uralla edennyt nainen on huoliteltu nukke.
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että alkuun älähdin itsekin tuosta. Käydä meikissä yhteiskunnan piikkiin! Mutta kun asiaa ajatteli lisää, niin itselläni taitaa olla klikki ihan omassa päässä. Miksi naisen pitäisi olla pyntätty ja ehostettu ollakseen uskottava ja edustava? Miehillä riittää hiusten leikkuu kerran kuussa ja sama puku vuosikaudet, partakin saa olla jos sitä siistii ajoittain. Jos nainen menisi kameroiden eteen meikittömänä ja sama mekko päällä kuin viime viikolla, heräisi iso haloo ja uskottavuus häviäisi (nykymaailmassa). Meidät (naiset) on kasvatettu ehostamaan ulkonäköä ja luonnollisuus ei ole hyväksyttyä (luonnollinen hiustenleikkuu, kampaus ja meikki sentään käy, mutta sekin on silti ehostettua). Vielä on pitkä tie, että tässä asiassa ollaan tasa-arvoisia. Ja sallin tämän keissin jälkeen edustustehtävissä oleville kulukorvauksia ammattiin liittyviin ehostuksiin.
Puhut asiaa tuosta kuinka naiset itse ovat kaivaneet kuoppaansa. Sama vaate voi viedä uskottavuuden. Kuinkahan paljon naiset viettää elämästään miettien mitä pukisi päälleen? No tasapainon vuoksi me miehet mietitään paljon miten naisen saisi alasti?
Kuitenkin varsinkin politiikassa. Okei onhan se julkista mutta sehän on vain asiaa ja työtä. Ei sinne todellakaan tarvitse tälläytyä. Se voi ehkä alkuun järkyttää. Varsinkin just naisia. Mutta kokeilkaa olla meikaamatta töihin. Säästyy aikaakin eikä tarvitse miettiä niin paljon niitä vaatteita. Mulle ainakin lisää uskottavuutta kun poliitikko ei mieti niin triviaalia kuin vaatteet kun sillä olisi tärkeämpääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan haluaa pitää misogynisistä paineista kiinni kynsin tai hampain. On kuitenkin tosiasia että Jos nainen ei täytä tiettyjä ulkonäköstandardeja joihin kuuluu osittain erittäin työlästä niin kutsuttua laitaautumista, hän ei etene uralla.
Omalla työpaikallani tämä näkyy jo melko alhaisella väliportaan esimiestasolla. Joka ainoa uralla edennyt nainen on huoliteltu nukke.
Mitenkäs maamme presidentti, Tarja Halonen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu juttu. Meillä nainen etenee uralla niin, että osaa työnsä hyvin ja on vastuullinen. Oletko kenties seksityöntekijä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko mainita muutamia naisjohtajia, jotka ovat huoliteltuja nukkeja?
Miksi johtajan olisi pakko meikata? Onko se ehdottoman tärkeää? Monia vähempi maali kaunistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kahvihuoneella olen työkavereilta kuullut, moni jättäisi meikkaamatta jos voisi. Mutta on se vaikeaa olla se ensimmäinen meikitön ihan missä vaan, jos paikassa on totuttu meikattuihin naisiin.
Jos meikki maksetaan johtajalle, niin vaatisin silloin tulostavoitteita sen suhteen. Ja palkkaisin jatkossa johtajia, jotka pääsee parempaan tavoitteeseen vähemmällä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kahvihuoneella olen työkavereilta kuullut, moni jättäisi meikkaamatta jos voisi. Mutta on se vaikeaa olla se ensimmäinen meikitön ihan missä vaan, jos paikassa on totuttu meikattuihin naisiin.
Missä mahdat olla töissä?
Eihän demari koskaan maksa mitään itse. Aina käsi veronmaksajan taskulla. Ei huvita enää maksaa veroja yhtään kun varat kähvelletään valvojan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä mahdat olla töissä?
Ihan perus toimistossa, ammattikorkeakoulutettuja, muutama yliopiston käynyt. Raksalla ollessa pojat nauroi, kun olin viikonlopuksi lakannut kynnet. Työkulttuureja on monia...
Yleensä meikit, meikkauspalvelut ja kasvohoidot maksetaan itse eikä käytetä siihen verovaroja.
Tasa-arvo kysymys. Kävelytietkin pitää aurata ensin koska niitä käyttää enemmän naiset.
Huoh!