Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 4 harrastusta liikaa 5-vuotiaalle (1 musiikki, ja 3 liikunta)?

Vierailija
13.08.2006 |

Itse haluaa noihin kaikkiin, ja haluaisi vielä lisääkin, mutta pakko jo rajaa johonkin pistää. On päiväkodissa 4h päivässä, eli osa harrastuksista on ihan päiväaikaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika paljolta kuulostaa.

Vierailija
2/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mun mielestä olis ton ikäisellä ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hoidossa, 4 harrastusta on mun mielestä ihan liikaa. 2 riittää, yksi molempia.

Jos hoidat kotona, on hieman eri asia. Ryhmässä toimiminen ja muiden (vieraiden) lasten kanssa oleminen olisi todella hyödylli´stä ja kehittävää kotihoidossa olevalle.

Perusteluksi lukuisille harrastuksille ei tietenkään riitä se, että " lapsi haluaa" . paljonhan nuo haluaa, mutta aikuinenhan toimii järkenä ja rajan vetäjänä näissäkin asioissa.

Vierailija
4/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsella pitää olla vapaa-aikaakin. Ja varsinkin noin pienellä. Valitkoon 1-2 mieleisintä ja oppikoon ettei kaikkea voi saada vaikka haluaisikin.

Vierailija
5/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita ei ihan lähipiirissä ole, eli senkin takia haluaisin että saa vähän sosiaalista elämää aamupäivän jälkeenkin. Puistossamme taas käy enimmäkseen vaan 2-3-vuotiaita.

Vierailija
6/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aamupäivän kerhossa 9 - 12. Sen lisäksi on kaksi harrastusta.

Yhden voisin vielä ottaa, mutta en kyllä enää mitenkään neljättä. Menisi ihan ravaamiseksi, eikä varmaan enää keskittyisi mihinkään kunnolla.

Meillä on myös puistoissa vain pieniä, siskokin alle kaksi, mutta jos isompi tarvitsee enemmän actionia, sovin leikkitreffejä naapureihin tai käytän uimahallissa tai kirjaston satutunnilla tms.

Vierailija
7/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meinaat jaksaakuljettaa kaikkiin neljään? Onko ainoa lapsi?

Meidän 4v ainokaisella on yksi harrastus, liikuntaleikkikoulu kerran viikossa. 5v voisi aloittaa jonkun musiikki-jutun. Vauvana oli muskarissa, nyt lauletaan,rytmitetään ja soitetaan tosi paljon kotona.

Päiväkoti on sen verran raskasta puuhaa, että yksi harrastus riittää meidän lapselle vallan hyvin.

Vierailija
8/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan jaksan kuskata, juuri sen vuoksi kun nuo harrastukset ovat suurelta osin päivisin.

Vierailija
9/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja HUOM: EN VÄHÄTTELE kotiäitiyttä, vaan nostan sille hattuani!

Mutta on eri asia lähteä viemään yhtä yhtäälle ja toista toisaalle kuusi kertaa viikossa, jos kaikki tapahtuisi työpäivän jälkeen...

Vierailija
10/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa suoraan sanottuna vähän turhan hankalalta.

Minä en kyllä kuskailisi molempia lapsia ees taas, vaan odottaisin heidän leikkivän vähän yhdessäkin. Tai jopa itsekseen. Eihän tuossa tahdissa edes mielikuvitustaan ehdi käyttää.

Vierailija
11/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntaharrastukset ovat eri lajeja, tosin yksi niistä on vaan oikea " laji" , nuo kaksi ovat lähinnä sellaisia liikkarityylisiä juttuja.

Vierailija
12/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan kaksi. Nyt mietitte tytön kanssa mitkä valitsee

Vierailija
13/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä haluan siskosten leikkivän keskenäänkin ns. vapaata leikkiä. Vaikka olisi isosisko isompikin.

Meillä on kaksi tyttöä, isosiskolla jo omia kavereita ja kuvioita, mutta kyllä odotan heidän leikkivän myös yhdessä. Minusta se lujittaa heidän suhdettaan ja perheen kiinteyttä. Meillä oli lapsuuskodissa isot ikäerot ja paljon kavereita kaikilla, mutta kyllä minusta oli tosi kivaa myös olla siskosten kesken. Ja uskon, että nimenomaan sen takia meillä on edelleen niin lämpimät ja läheiset välit.

Vierailija
14/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mielestäni voi vaatia, että koululainen joutuu aina päivisin leikkimään pikkusiskon kanssa vaan sen takia, ettei hänellä ole silloin kavereita. Mielestäni se on minun tehtäväni hankkia hänelle niitä kavereita, vaikka sitten sieltä harrastuksista.

Vierailija
15/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisellä voi olla kaksi.

Vierailija
16/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sieltä päiväkodista tai niistä jo olemassaolevista harrastuksista sitten löydy ketään, joka on samassa jamassa ja kaverin tarpeessa?

Meillä ainakin on löytynyt aina joku vähän parempi bestiskaveri, jonka kanssa sitten sovitaan niitä vähän vapaamuotoisempia leikkitreffejä.

Vierailija
17/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itselläkin lapsena paljon harrastuksia. Ala-asteiässä joskus parikin päivässä ja todella nautin niistä eikä ne haitannut koulunkäyntiä.

Tän päivän juttu on ettei muutkaan lapset saisi harrastaa jos omat muksuthaluaa katsoa vain telkkaria tai pelata pleikkaa, kaikkien pitäisi vain olla samanlaisia.

Vierailija
18/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti tuo kuulostaa paljolta. Minusta pitää lapsen oppia myös keskittymään johonkin, eikä suhata auton takapenkillä harrastuksesta toiseen.

Olen itse kotona ja joutaisin kyllä kuskaamaan, mutta haluan, että lapset käyttävät myös omia aivojaan, eivätkä vain suhaa jonkin lukujärjestyksen mukaan.

Vierailija
19/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joka päivä olisi tunnin harrastus, niin kyllähän sitä silti leikkiä ehtii.

Vierailija
20/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on 9 - 13 hoidossa ja sen päälle on tunnin harrastus, se on jo täysi työpäivä matkojen ja vaatteidenvaihtojen kanssa.

Sitten on kello jo 16 - 17, syödään ja paljonkos siinä sitten jää aikaa olla ja käyttää niitä aivoja? Kaksi tuntia? Rättiväsyneenä. Veikkaan vaan, että silloin se menee oikeasti siksi telkun töllöttämiseksi.