Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan ihme puheluita tullut tänään, muilla samaa?

Vierailija
01.04.2021 |

Toinen nro aika pitkä ja ulkomailta, alla luki "Tanska" ja toinen myös ihan vieras ja alla luki "Kymi", WTF??

En vastannut kumpaankaan.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli just äsken. ”Tanskasta”. Punaista painoin.

Vierailija
2/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskaltanut painaa mitään, annoin vain soida kunnes loppui.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta joku yritti tavoitella. Ei käynyt pienessä mielessäkään vastata. 

Vierailija
4/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en uskaltanut painaa mitään, annoin vain soida kunnes loppui.

Ap

Punaisen luurin painaminen katkaisee puhelun, joten siitä ei ole mitään haittaa. 

Vierailija
5/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki sitten itsellenikin soitettiin jostain.

En vastannut.

Muutenkin viime aikoina on tullut valtavasti huijaus yrityksiä puhelimitse.

Jopa suomalaisesta numerosta joku alkoi puhumaan englantia. Ihan varmana huijaus yritys.

Vierailija
6/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänään mutta monta kertaa viime kuukausina. Annan soida loppuun ja sitten estän.

Kokemus osoittaa, että jos joku aito taho todella haluaa sinuun yhteyden, hän laittaa txt tai kirjeen, jossa selittää asiansa.

Vierailija
7/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä tulee puhelu joko tuntemattomasta, prepaidista tai yksityisestä numerosta, estossa on varmaan jo reilu 30 eri numeroa.

Vierailija
8/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa oli hiljaista ja sitten alkoi taas soittorumba. Oletteko muut saaneet tekstarin jossa luki "Tilisi on poistettu käytöstä. Toimi osoitteessa op-fi.org"? Ihan selvä huijaus ja tietojenkalasteluyritys.

Vierailija
9/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ulkomaalaisia spammeja. Varmaan jostain Intiasta.

Ei kannata vastata, jos ei ole mitään syytä odottaa ulkomailta puhelua.

Vierailija
10/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvät ihmiset, kyllä puhelimeen aina saa (kotimaassa) vastata, ja punaista luuriakin voi ihan huoletta painaa. Muistatte vaan olla uskomatta mitään, mitä soittaja teille kertoo.

Hajottaa kun joutuu töissäkin aina vannottamaan joillekin työkavereille, ettei se Word siitä mene rikki jos vaihtaa asetuksia, eikä nettisivuille laitettuun materiaaliin voi kuka vain netissä kävijä käydä tekemässä muokkauksia (vaikka olisikin eri tiedostomuoto kuin ennen), eikä sun Teams-kokous mene "sekaisin" siitä, että työnnät kuulokkeet liittimeen. Ja jos sun Teams-kokous menee "sekaisin" niin sitten me voidaan laittaa se takaisin ei-sekaisin, laita nyt hyvä ihminen ne kuulokkeet päähän kukaan ei kuule mitään kun ääni kiertää niin pahasti.

Joo, pitkä viikko töissä.

Vierailija
11/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva soittelu ottaa päähän. Sähköpostin roskapostikansiokin täyttyy aina höpöviesteistä samaan aikaan, kun soitot alkavat. Siihen päälle vielä kaupunkien keskustoissa ja kauppakeskuksissa hyörivät feissarit ja sähkönmyyjät ym. tyrkyttäjät, niin alkaa jo ahdistaaaaaaa.... Eikö missään saa olla rauhassa?!?

Vierailija
12/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aamuyöllä oli tullut oudosta numerosta. Ja samasta sit myös viesti: oo sit sen isomu nasen kanssa eläkä minun.

Vierailija
13/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen sairauslomalla, eikä edes nukkua ole saanut, kun joka päivä soi. Nyt annatte pääsiäisrauhan jo.

Vierailija
14/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Microsoftista" soittellee. Kysy puolisonkin numeroa sanoin että 112. Lehemää vähän vitu tti. Siinähän soittelee.

Vierailija
15/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku outo numero soitti eikä kahden haloon jälkeen sanonut mitään. Katkaisin puhelun ja mun on tavallaan pakko vastata. Vanha simpukka joka vastaa kun sen aikaisee. Vasta siinä kun avaa näkee numeron. Nooh niin perusluuri ettei tähän pysty mitkään älypuhelin virukset tai muutkaan haitat. 

Mietin eikö puhelin operaattorit sonera, dna jne mitenkään kitke näitä huijareita? Luulisi olevan helppoa poistaa numero toiminnasta kun huomataan että sitä käytetään rikolliseen toimintaan kuten huijaukset. Puhelinmyynti pitäisi melkein kieltää. Niihinkin on keino. Koita tehdä ennätyspitkä puhelu etkä lopuksi osta mitään. Se kuulema toimii.

Vierailija
16/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaiset numerot on keksitty ei soittele kukaan. Miksi ihmiset pitää julkisia numeroita kenelle ne pitää olla saatavilla? Näille huijareille vissiin.

Vierailija
17/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku outo numero soitti eikä kahden haloon jälkeen sanonut mitään. Katkaisin puhelun ja mun on tavallaan pakko vastata. Vanha simpukka joka vastaa kun sen aikaisee. Vasta siinä kun avaa näkee numeron. Nooh niin perusluuri ettei tähän pysty mitkään älypuhelin virukset tai muutkaan haitat. 

Mietin eikö puhelin operaattorit sonera, dna jne mitenkään kitke näitä huijareita? Luulisi olevan helppoa poistaa numero toiminnasta kun huomataan että sitä käytetään rikolliseen toimintaan kuten huijaukset. Puhelinmyynti pitäisi melkein kieltää. Niihinkin on keino. Koita tehdä ennätyspitkä puhelu etkä lopuksi osta mitään. Se kuulema toimii.

No nämä toimii ulkomailta käsin ja vaihtavat joka kerta numeroa. Muutenhan ne saisi itsekin blokkilistalle.

Vierailija
18/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tänään jo soittanut kaksi puhelinmyyjää samasta konsernista jossa olen töissä. Ei mene perille, että en tarvitse tuotteita, jotka minulla jo on. 

Vierailija
19/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskasta tänään tuli 2 soittoa ja muka Suomesta 1. Mulla salainen nro ollut 30v.

Punasta luuria ja estoon.

Vierailija
20/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskasta tänään tuli 2 soittoa ja muka Suomesta 1. Mulla salainen nro ollut 30v.

Punasta luuria ja estoon.

Niin osa tosin jakaa sitä salaistakin numeroaan kun osallistuvat kaikenmaailman kilpailuhin jne. rekisteröityvät numeroillaan ties minne.