Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan ihme puheluita tullut tänään, muilla samaa?

Vierailija
01.04.2021 |

Toinen nro aika pitkä ja ulkomailta, alla luki "Tanska" ja toinen myös ihan vieras ja alla luki "Kymi", WTF??

En vastannut kumpaankaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymi-puhelut järjestään ms-huijareilta, intiaenglantia.

Vierailija
22/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaiset numerot on keksitty ei soittele kukaan. Miksi ihmiset pitää julkisia numeroita kenelle ne pitää olla saatavilla? Näille huijareille vissiin.

Ne soittavat generoiduilla numeroilla. 040/050/044/joku muu suunta, seuraavat 7 numeroa väliltä 0-9  ja tadaa, suomalainen puhelinnumero on valmis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut. Onneksi uudessa puhelimessani on sovellus joka vilkkuu punaista ja ilmoittaa "mahdollinen häirikkösoittaja" En vastaa. Jos jollakulla, jota en tunne, on asiaa, lähettäköön viestin.

Vierailija
24/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut. Onneksi uudessa puhelimessani on sovellus joka vilkkuu punaista ja ilmoittaa "mahdollinen häirikkösoittaja" En vastaa. Jos jollakulla, jota en tunne, on asiaa, lähettäköön viestin.

Jää työpaikat tuolla konstilla saamatta. Kiva, ettet sinä ole niitä hakemassa. Ja ettei sulla ole työnumeroakaan.

Vierailija
25/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut sekä yksityiseen että työpuhelimeen noin kk sitten. Antoivat ohjeita, miten asentaa ohjelma koneelle. Ilmoitin työpaikan nettiturvallisuuteen ja on kuulemma tullut näitä puheluita nyt etäaikana kaikille. Huijari ei ymmärtänyt kysymyksiäni, mutta luetteli ohjeita englanniksi "tietoturvan" vuoksi. On tullut kuulemma vastaavia puheluita suomeksikin.

Vierailija
26/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tullut tällä viikolla 000 loppuinen soitto , tänään kolme kertaa. Katkeaa heti kun vastaa kerran soitin takas niin englantia kuulu.

Vierailija
27/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuon sovelluksen nimi on? Saako sen mihin tahansa puhelimeen? Kiinnostaisi kovasti. 

Vierailija
28/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa oli hiljaista ja sitten alkoi taas soittorumba. Oletteko muut saaneet tekstarin jossa luki "Tilisi on poistettu käytöstä. Toimi osoitteessa op-fi.org"? Ihan selvä huijaus ja tietojenkalasteluyritys.

Osuuspankki varoittaa näistä huijareista!!!

Vierailija
29/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskasta tänään tuli 2 soittoa ja muka Suomesta 1. Mulla salainen nro ollut 30v.

Punasta luuria ja estoon.

Niin osa tosin jakaa sitä salaistakin numeroaan kun osallistuvat kaikenmaailman kilpailuhin jne. rekisteröityvät numeroillaan ties minne. 

Niin jotkut tekevätkin. Itse en koskaan laita muuta kuin sitä varten luodun s.postiosoitteen enkä koskaan numeroa. Virallisiin se pitää kuitenkin laittaa, joten vuotanut jostain tai sitten joku robotti soittelee.

Vierailija
30/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako puhelimeen sellaisen eston, että läpi pääsee vain ne puhelinnumerot, jotka itsellä on muistiossa?

Vierailija
31/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta on minullekin yritetty soittaa nyt kahtena päivänä peräkkäin. Ei ole tuttuja sielläpäin, joten en todellakaan vastaa.

Vierailija
32/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako puhelimeen sellaisen eston, että läpi pääsee vain ne puhelinnumerot, jotka itsellä on muistiossa?

Ei hyvä idea tuollainen esto. Nimittäin on paljon tärkeitäkin asioita, joissa sinua yritetään tavoittaa puhelimitse. Poliisiasiat, virastoasiat jne. jne. 

Vierailija
33/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin löytyy puhelujen estosäännöistä sellainen mahdollisuus. Huawei P20 mallissa ainakin on.

Vierailija
34/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä idea tuollainen esto. Nimittäin on paljon tärkeitäkin asioita, joissa sinua yritetään tavoittaa puhelimitse. Poliisiasiat, virastoasiat jne. jne. 

Mun puhelimessa näytti olevan sellainen ominaisuus, että kun soitti 112, se poisti sen jälkeen estolistan tunniksi käytöstä. Ja niinhän sieltä puhelu tuli (siihen soittoon liittyen, ei estettyä tai spammia).

Vierailija
35/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaiset numerot on keksitty ei soittele kukaan. Miksi ihmiset pitää julkisia numeroita kenelle ne pitää olla saatavilla? Näille huijareille vissiin.

Ei salainen numero mitään auta. Ulkomaan huijarit soittelee kokeillakseen kaikki numerot putkena läpi, jos joku tärppäis.

Vierailija
36/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan noihin ensin vihreää ja kohta perään punaista, se ärsyttää niitä enemmän.

Vierailija
37/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei salainen numero mitään auta. Ulkomaan huijarit soittelee kokeillakseen kaikki numerot putkena läpi, jos joku tärppäis.

Numero leviää mm. niin ovelalla tavalla, että on itse jonkun puhelinluettelossa ja tämä tyyppi on Facebookissa tai Whatsappissa. Sen toisen puhelinluettelo menee Facebookille tiedoksi, vaikka et itse olisi kummassakaan palvelussa. Sitten noita numeroita lähtee tietomurtojen yhteydessä.

Vierailija
38/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Kätevää kun näkee heti, että on häirikkö. Itselleni tullut puheluita Tanskasta ja Virosta. Pari kertaa näytöllä lukenut Kymi.

Vierailija
39/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut salainen numero n. kahdeksan vuotta, eikä ole kaupustelijat tai huijarit soittaneet kertaakaan.

Vierailija
40/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut salainen numero n. kahdeksan vuotta, eikä ole kaupustelijat tai huijarit soittaneet kertaakaan.

Lisään vielä, ettei ole ihme kyllä vuotanut mistään, kun olen tuon numeron ilmoittanut lukuisille kauppiaille ja nettikauppiaille koti ja ulkomaisille. Mitään lehtitilauksia en ole tehnyt, enkä niille tahoille numeroani jakaisi.