Ihan ihme puheluita tullut tänään, muilla samaa?
Toinen nro aika pitkä ja ulkomailta, alla luki "Tanska" ja toinen myös ihan vieras ja alla luki "Kymi", WTF??
En vastannut kumpaankaan.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tanskasta tänään tuli 2 soittoa ja muka Suomesta 1. Mulla salainen nro ollut 30v.
Punasta luuria ja estoon.
Taas tuli soitto, vastasin fiksusti vaan "haloo" ja toisesta päästä kuului "helou". Katkaisin heti ja estin.
Numero kuuluu oikeasti Espoossa sijaitsevalle R-kioskille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaiset numerot on keksitty ei soittele kukaan. Miksi ihmiset pitää julkisia numeroita kenelle ne pitää olla saatavilla? Näille huijareille vissiin.
Ei salainen numero mitään auta. Ulkomaan huijarit soittelee kokeillakseen kaikki numerot putkena läpi, jos joku tärppäis.
Tarvitsin vanhan puhelimen herätyskelloksi. Se pahus vaati kortin sisälleen että siinä oleva kello toimii. Keksin kokeilla perittyä ja käytöstä poistettua korttia. Hämmästyin ihan kunnolla kun siihen tuli puhelu. Miehen, sanoisin nuoren miehen ääni englanniksi helou. Sanoin saman kun katkaisin puhelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako puhelimeen sellaisen eston, että läpi pääsee vain ne puhelinnumerot, jotka itsellä on muistiossa?
Ei hyvä idea tuollainen esto. Nimittäin on paljon tärkeitäkin asioita, joissa sinua yritetään tavoittaa puhelimitse. Poliisiasiat, virastoasiat jne. jne.
Puhelin ei ole ihmiselle lakisääteinen pakkolaite. Voi ilmoittaa, että on lähetettävä meili tai kirje.
Mulla vilahti tuolla puhelimen näytön yläreunassa saapunut viesti: "OP-tilisi on suljettu." Aivan mystinen juttu, koska tuota viestiä ei löytynyt tuon jälkeen mistään! Tajusin kyllä, että oli huijaus, en olisi sitä avannut, mutta mihin se katosi? 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tullut. Onneksi uudessa puhelimessani on sovellus joka vilkkuu punaista ja ilmoittaa "mahdollinen häirikkösoittaja" En vastaa. Jos jollakulla, jota en tunne, on asiaa, lähettäköön viestin.
Mikä tuon sovelluksen nimi on? Saako sen mihin tahansa puhelimeen? Kiinnostaisi kovasti.
Valitettavasti en tiedä kun minä, vanha täti, pyysin myyjää asentamaan siihen sellaisen ja en muista sen nimeä.
Mulle tuli myös "Tanskasta", "Microsoftilta" puhelu viime viikolla, intianenglantia puhuva nainen soitti. Sanoin että mulla ei ole tietokonetta enkä ole kiinnostunut. Ajattelin että jos jättäisivät rauhaan vastaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tullut. Onneksi uudessa puhelimessani on sovellus joka vilkkuu punaista ja ilmoittaa "mahdollinen häirikkösoittaja" En vastaa. Jos jollakulla, jota en tunne, on asiaa, lähettäköön viestin.
Jää työpaikat tuolla konstilla saamatta. Kiva, ettet sinä ole niitä hakemassa. Ja ettei sulla ole työnumeroakaan.
Mitä työpaikkoja tarjoillaan, jos ei ole hakenutkaan?
No hyvä että niitä koitetaan estää. Ei mulla ole mitään varmaa tietoa miten puhelinyritykset toimii. Jos siitä tai mistä muusta haluan tietää niin ihan hyvin on hakusanoilla löytynyt tietoa. Heh siksi kukaan ei pysty kiristämään googlea. "me tiedämme nettihistoriasi". Me ollaan ihmiset niin nesteessä, eikä edes hyvässä nesteessä.