Kuvaile päivää, jolloin saat 10000 askelta kasaan
Itse kun teen etätöitä ja käyn tunnin kävelylenkillä, saan kasaan 8000 askelta päivässä.
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen tuli Polarin älykellolla helposti 10000 askelta kasaan, nyt Suunnon kellolla ei. Mitenköhän ne toimii eri tavalla?
Kuulemma jonkun merkin älykellolla saa 10 000 askelta kokoon ihan istumalla ja neulomalla.
Tai vemputtamalla.
Ennen etätöitä tuli helposti jo matkoista julkisiin, sisällä liikkumisesta ja kaupassa käymisestä. Nyt vaatisi melkein parintunnin varta vasten kävellyn lenkin joka päivä. Eipä tule enää täyteen kuin harvoin.
Lähes jokainen työpäivä sairaanhoitajana leikkausosastolla.
10 km hölkkä = n. 10 000 askelta.
7 km hölkkä = n. 7 000 askelta.
15 km hölkkä = n. 15 000 askelta.
Ne jotka väittää puolen tunnin lenkillä tai tunnin kävelyllä saavuttavansa tuon 10 000, valehtelevat. Tai uskovat sokeana väärää tietoa antavaa mittauslaitetta.
Työmatkat kävellen, lapsen vieminen harrastukseen, ehkä piipahdus lähikaupassa vielä siihen.
Hohhoh, en jaksaisi noin neuroottisesti seurailla askelten määrää, tulee mitä tulee koska teen muutakin liikuntaa kuin pelkkää lenkkeilyä.
Kävelen ympyrää ja mietin keinoja joilla tulisi käveltyä 10 000 asketa päivässä
talvella en saa mitenkään enkä edes yritä. Kesällä tulee helposti puutarhatöissä, kun viet ja haet jatkuvasti jotain aamusta iltaan.
Kotosalla lapsen kanssa. Sehän se on pastan vakivastaus.
Tavallinen työpäivä postinjakajana (20000-40000 askelta) tai sit vapaapäivänä 7-30km juoksulenkki + kauppareissu (autolla).
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka väittää puolen tunnin lenkillä tai tunnin kävelyllä saavuttavansa tuon 10 000, valehtelevat. Tai uskovat sokeana väärää tietoa antavaa mittauslaitetta.
Tuohan riippuu vähän omasta askelpituudesta. Mä oon tosi lyhyt, ja askelpituus ehkä n. 65 cm. Se tarkoittaa, että kun kävelen 10 000 askelta, kävelen n. 6,5km.
10 000 askelta täynnä puoleen päivään mennessä, 20 000 täynnä työpäivän päätteeksi. Joskus lähentelee 30 000 jos työpäivän aikana on ylimääräistä härdelliä. Olen maitotilallinen.
Käytän ensin koirat aamulenkillä. Sitten kävelen n. 2 km matkan töihin. Työpäivän aikana olen koko ajan jaloillani ja askeleita tulee, kun liikun työpisteeltä toiselle (vaikkakin yhden liikkeen sisällä, en siis pitkiä matkoja). Töiden jälkeen kävelen taas 2 km kotiin, minkä jälkeen lähden käyttämään koirat iltalenkillä. Ennen nukkumaanmenoa käytän vielä pienen pissikävelyn. Usein tulee jo näistö se 10 000, ja ylittyykin jos sinä päivänä lähden vaikka kaupungille tai johonkin harrastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan riippuu vähän omasta askelpituudesta. Mä oon tosi lyhyt, ja askelpituus ehkä n. 65 cm. Se tarkoittaa, että kun kävelen 10 000 askelta, kävelen n. 6,5km.
Aika kovaa pikakävelyä saa sipsuttaa menemään tuolla etenemisellä, jos tunnissa meinaa saada 10 000 askelta täyteen. Moni pidempi ihminenkään ei jaksa kävellä 6,5 km tunnin sisään. Hetkellisesti kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Ja tuosta 10 kilometrin lenkistä saa sen noin 10 000 askelta noin 170 askelta / min askeltiheydellä ja noin 5.30 / km vauhdilla, jota voi jo ihan nimittää juoksuksi.
Juoksin 17,81 km, josta tuli 17650 askelta. Siihen päälle vielä päivän hyötyliikunta.